موانع یادگیری زبان در کودکان

کودکان دو زبانه معمولا هر دو زبان رو مخلوط حرف می زنند. به این شکل که به هنگام صحبت کردن زبان مادری از جملات انگلیسی هم استفاده می کنند یا بالعکس. این موضوع حتی در بزرگسالان هم رایج است و موضوع خیلی نگران کننده ای نیست زیرا کودکان برای بیان راحت تر احساسات و نیازهای خود از این روش استفاده می کنند و به محض آمدن جمله ای چه به زبان مادری چه به انگلیسی در ذهنشان آن را بیان می کنند. اما بهتر است که فرزند خود را اصلاح کنید و جمله ها رو در صورت توان برای آن ها به روش صحیح درست کنید و از او بخواهید که آن را تکرار کند. سعی کنید برای کودک خود کتاب بخوانید تا به افزایش دایره واژگان او کمک کنید البته کتاب باید در سطح فرزند شما باشد و نه بالاتر.

کودک |کودکان

تاخیر در حرف زدن:

شما هم ممکن است تاخیر در حرف زدن را با تاخیر در زبان اشتباه بگیرید. مطالعات انجام شده نشان می دهد که دو زبانی یا چند زبانی بودن منجر به تاخیر در حرف زدن نمی شود، اما گاهی پیش می آید که کودکان در گفتار تاخیر داشته باشند. البته این مشکل گریبان گیر همه ی کودکان نیست و مهم تر از همه نگران کننده هم نیست. ست لاک پشت های نینجا با کیفیت اصلی را از ما تهیه کنید.
اگر فرزندتان به موقع شروع به حرف زدن نکرده است او را با یک کودک تک زبانه مقایسه نکنید و نگران این مساله نباشید. فرزند شما ممکن است دو برابر کودکان یک زبانه دایره لغت بیشتری داشته باشد تا پس از مدتی هر دو زبان را به درستی حرف بزند.
سعی کنید مدام با فرزندتان با زبان مادری اش صحبت کنید. ممکن است جواب ندهد اما نگران نباشید با بازی و تکرار مکالمات زبان را به درستی انتقال خواهید داد. راه دیگر این است که از فرزندتان سوال بپرسید یا برای او آواز بخوانید. بهترین کار این است که محیط کودک را عاری از هرگونه صدا نکنید. تکرار برای چنین کودکانی بسیار موثر است اما به خاطر داشته باشید که باید صبور باشید و فرزندتان را برای حرف زدن تحت فشار قرار ندهید.

ایجاد مشکل در خواندن و نوشتن:

اصولا حرف زدن به دو یا چند زبان برای کودکان راحت تر از خواندن و نوشتن است. مهارت های نوشتاری و درک مطلب به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. تسلط هر دو زبان برای کودکان زمانی هم سطح می شود که خواندن و نوشتن زبان دوم هم جدی بگیرند و البته آموزش خواندن و نوشتن به زبان مادری باید دغدغه ی اول شما باشد.

بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از مدرسه های دو زبانه است. یا از آموزش های آنلاین و معلم خصوصی استفاده کنید و یا از آموزشگاه هایی مثل رنگین کمان کمک بگیرید.

ترجیح یک زبان بر زبان دیگر

بعضی از کودکان ترجیح می دهند با زبانی صحبت کنند که بیشتر با آن در محیط اطرافشان در ارتباط هستند. به طور مثال فرزند شما در مدرسه و محیط اطرافش مدام و به اجبار برای ارتباط با دیگران به زبان مادری اش صحبت می کند و به همین علت ممکن است زبان دوم در ذهنش کمرنگ تر شود.

بهتر است از مراکزی استفاده کنید که فرزند شما بتواند ساعت هایی را برای ارتباط با سایرین بگذراند و یا محیطی را برای او فراهم کنید که زبان دیگر به فراموشی سپرده نشود. همیشه تاکید بر این است که کودکان قبل از صحبت کردن زبان مادری زبان دیگری را یاد نگیرند. اگر به چنین نکاتی توجه کنید درصد وقوع چالش های احتمالی را برای او کاهش خواهید داد.

فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

این آموزش دارای فواید زیادی برای فرزند شما خواهد بود که شما با انجام این کار در آینده یا نه چندان دور فواید این آموزش را خواهید دید.

1_ فرصت های عالی و بهتر برای این کودکان در آینده

اولین فایده ای که این آموزش به همراه خواهد داشت در آینده کودکان پدیدار می شود. این کودکان با داشتن توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی، در آینده فرصت ها تحصیلی و شغلی بسیار بهتر و بیشتری نسبت به بقیه افراد خواهند داشت. این کودکان به منبع اطلاعاتی دسترسی دارند که همیشه و همه جا همراه آنهاست و میتوانند با این منبع که تسلط بر زبان انگلیسی است بسیاری از مشکلات و موانع روزمره خودشان را که ممکن است با افراد دیگر به وجود آید حل کنند.

تماس و پشتیبانی خرید لباس گربه سیاه ارزان از ساعت 8 صبح تا 20 شب در فروشگاه کودکانه 24 می باشد

2_ درکی کامل، دقیق و صحیح از فرهنگ های مختلف جهان.

دومین فایده ای که این آموزش در پی خواهد داشت این است که کودک بعد از این یادگیری فهم و درک صحیح و جامعی از فرهنگ های کشور های مختلف جهان خواهد داشت و تفکرات دیگران را بهتر درک میکند و به عقاید دیگران نیز احترام خواهد گذاشت. این کودک میتواند به راحتی فرهنگ های دیگر افراد هم بپذیرد. طبق تحقیقات این کودکان تفکرات هوشمندانه و قابل انعطاف دارند.

3_ داشتن ارتباط اجتماعی بهتر با افراد دیگر.

سومین فایده این است که این کودکان در آینده میتواند ارتباط بهتر و عمیق تری با افراد جامعه داشته باشند.
آنان در همان کودکی میتوانند ارتباط بهتری حتی با دیگر کودکانی که به زبان دیگر صحبت میکنند ارتباط برقرار کنند و یا حتی میتوانند پلی بین دو کودک دیگر که زبان هم را نمیفهمند باشند. این کودکانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند به سرعت میتوانند با برقراری ارتباط با دیگر افراد اعتماد به نفس خود را افزایش داده و هویت خود را در اجتماع درک کنند.

معایب آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای پدر و مادر ها داشتن فرزندی که به چند زبان صحبت میکنند بسیار هیجان انگیز است. اما شما باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و یکی از این جوانب نظرات پزشکان و روانشناسان در دو دهه اخیر است.
برای گرفتن تصمیم درست در این باره باید به حقایق توجه کرد. به طور کلی ممکن است کودک شما در یادگیری زبان دیگری دچار 4 مشکل شود که این مشکلات در تمامی موارد نیز به وجود نمی آید و به صورت نادر ممکن است در کودکی به وجود آید و البته این مشکلات به سال های اخیر یادگیری مربوط میشود و به مرور زمان ماهیت خود را از دست داده و از بین می رود.

1_ تاخیر در تکلم کودک

در گذشته مردم به این موضوع که کودکی که چند زبان را در حال یادگیری است دیر تر زبان باز میکند، اما این باور کاملا غلط به علت این که این عقیده هیچ اساس علمی ندارد و تحقیقات زبانشناسی که در این باره انجام شده است این موضوع را کاملا رد کرده است. اگر اینگونه موضوع به وجود آید تنها بین 3 تا 6 ما به طول خواهد انجامید و دلیل آن این است که کودکی که در حال یادگیری چند زبان در یک زمان است فشار بیشتری نسبت به همسالان خود دارد ولی در مقابل اینکه کودک بعد از این به 2 یا 3 زبان مسلط میشود ارزش دارد.

2_ فشار درسی روی این کودکان

اکثر افرادی که میخواهند فرزندشان هم در نوشتن و هم در خواندن مهارت داشته باشد فشار درسی فرزندشان افزایش پیدا میکند. اما به طور معمول پدر و مادر ها دوست دارند فرزندشان به زبان انگلیسی را خوب بفهمد و صحبت کند و اگر فقط این زبان را صحبت کند خیلی فشار زیادی روی فرزند شما نخواهد بود و مشکلی پیش نخواهد آمد، و شما نیز اگر جزو این دسته از پدر مادر ها هستید با خیال راحت به فرزند خود زبان انگلیسی را یاد بدهید.

3_ زحمت بیشتر برای پدر و مادر خواهد داشت

پرورش کودکی که به چند زبان مسلط است زحمت بسیاری برای پدر و مادر دارد برای اینکه بزرگ کردن این کودک نیاز به تلاش بالایی دارد.

4_ ایجاد تداخل برای کودک در زبان های مختلف

این تداخل در زبان های مختلف برای کودکانی که در حال یادگیری چندین زبان مختلف هستند کاملا طبیعی است. برای مثال اگر او لغتی را در یک زبان فراموش کند از زبان دیگر کمک میگیرد و جایگزین آن لغت میکند برای اینکه بتواند منظور خود را برساند. این اختلال حتی در بزرگسالانی که در حال یادگیری زبان دیگری هستند هم وجود دارد. برای مثال ممکن است از صدا هایی مانند eeeee یا ummmmm استفاده کنند که آن لغت به یادشان بیاید.  با خرید لباس عروس دختر کفشدوزکی بچه گانه کودک خود را خوشحال کنید.

چگونه به کودکان زبان انگلیسی را یاد بدهیم ؟

مهم ترین نکته در یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان توانایی برقراری ارتباط با آنهاست.
شما باید سعی کنید کودکان را به طور یکسان هم با زبان مادری اش و هم با زبان انگلیسی درگیر کنند.
برای این کار 3 راه وجود دارد :
1_ یکی از والدین با کودک خود فقط انگلیسی صحبت کند و دیگری فقط فارسی با او صحبت کند.
2_ والدین با زبان انگلیسی با کودک صحبت کنند ولی با خودشان با یکدیگر فارسی صحبت کنند.
3_ کودک خود را به کلاس زبان با مدرسین که تخصصشان تدریس به کودکان است بفرستند.

دکمه بازگشت به بالا