اقتصادی

آتش سوزی‌های جنگلی به 27 کیلومتری پایتخت یونان رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، همزمان با افزایش کم سابقه درجه هوا در جنوب اروپا، دو آتش سوزی جنگلی که توسط باد تشدید شد روز دوشنبه به منازل واقع در جنوب شرقی و غرب شهر «آتن» پایتخت یونان آسیب رساند و روستاییان مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام آتش نشانی یونان گفت که آتش سوزی در روستای «کوواراس»، در ۲۷ کیلومتری پایتخت یونان، به چندین خانه آسیب رساند و به سرعت به شهرک های اطراف سرایت کرد.

 

بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان، ۴۰ خودروی آتش نشانی و ۱۱ هواپیما در تلاش برای مهار شعله‌های آتش هستند. سخنگوی آتش نشانی یونان گفت: «این روز سختی است و چندین مکان در سراسر کشور در حال سوختن است.»

 

سازمان هواشناسی یونان هشدار داده که خطر آتش سوزی زیاد است. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود دومین موج گرما اواخر این هفته یونان را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقات کمیسیون اروپا نشان داده که تغییرات اقلیمی با گرم شدن زمین، خطر آتش سوزی در اروپا را بیشتر می‌کند.

به دنبال آتش سوزی‌های جنگلی در یونان، رومانی به کمک این کشور شتافت. به گزارش منابع خبری، بیش از ۳۰ آتش‌نشان رومانیایی  روز دوشنبه در یونان جهت خاموش کردن آتش سوزی جنگلی  در منطقه کوواراس شرکت کردند.

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های استان «هاتای» در ترکیه نیز باعث ایجاد ابرهای دود گسترده‌ای در این منطقه شده است. مقامات محلی  اعلام کرده‌اند که دمای شدید هوا در منطقه باعث ایجاد آتش‌سوزی و گسترش آن شده است. آتش‌نشانان ترکیه‌ای در حال مقابله با گسترش آتش بوده و برخی از ساکنان محلی را مجبور به ترک منطقه کرده‌اند.

موج گرما در جنوب اروپا موجب شده که مقام‌های بهداشتی کشورهای واقع در این منطقه هشدارها نسبت به گرمازدگی را تشدید کنند. در ایتالیا نیز قطعی برق در پایتخت این کشور وضعیت را برای ساکنان بغرنج کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جنوب اروپا هفته بسیار گرمی را در روز دوشنبه آغاز کرد و مقام‌های بهداشتی ایتالیا هشدارهای مربوط به گرما را تشدید کردند. پیش بینی می‌شود دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

در اسپانیا، آتش‌سوزی جنگلی که از شنبه در «جزیره قناری» آغاز شد، روز دوشنبه بدون کنترل ادامه یافت، اگرچه مقامات می‌گویند باد ضعیف‌تر و دمای پایین‌تر در منطقه به آتش‌نشانان کمک می‌کند تا با آن مقابله کنند. آتش سوزی حدود ۴۶۰۰ هکتار از اراضی و حدود ۲۰ خانه و ساختمان را سوزانده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا