اقتصادیفعالان کسب و کار

آیا تمیز کردن داشبورد خودرو ضروری است؟

مرتب کردن داخل ماشین

۱) خارج کردن وسایل بیهوده و غیر ضروری از داخل ماشین

خرید واکس داشبورد نانوسان: حتی باید تمام وسایلی را که ممکن است در مسیر به دردتان بخورد مثل کیف ،ساک ورزشی ، اسباب بازی کودکان، کتاب و… را هم از ماشین خارج کنید ، این کار باعث میشود حتی وسایلی را که فراموش کرده اید در ماشین بگذارید را هم به یاد بیارید.

کارواش سیار

بهترین متخصص با کمترین قیمت

 ۲) خارج کردن آشغال ها از داخل ماشین

محصولات نانو دکتر بیز: تمامی زباله ها را از ماشین خارج کنید؛ اشیا قابل بازیافت مانند بطری آب و کاغذ را از ماشین بیرون بیاورید و در سطل های مواد قابل بازیافت بیندازید. زباله ها را در کیسه زباله بیندازید؛ با استفاده از دستکش این کار را انجام دهید، برای نظافت های بعدی سعی کنید همیشه کیسه زباله نیز به همراه داشته باشید.

تمیز کردن داشبورد ماشین

۱) پاک کردن داشبورد

مایع شیشه شوی نانوسان: با یک دستمال و شیشه پاک کن داشبورد را تمیز کنید، دریچه های کولر روی داشبورد را هم دستمال بکشید.
شما می توانید از تمیز کننده های مخصوص ماشین هم استفاده کنید. اگر وقت کافی دارید بعد از تمیز کردن داشبورد با شیشه پاک کن با دستمال تمیزی از جنس نخ یا کتان اثرات آن را خشک کنید و گرد و غبار باقی مانده را بزدایید.

 ۲) تمیز کردن قسمت شیشهی محافظ روی صفحه کیلومتر

از یک پارچه نم دار برای تمیز کردن این قسمت استفاده کنید سپس با یک پارچه خشک و تمیز روی آن را پاک کنید.

۳) پاک کردن قسمت های خیلی کوچک و غیر قابل دسترسی روی ضبط و روی داشبورد با یک مسواک کهنه

با یک مسواک نرم قسمت های کوچک روی داشبورد و هم چنین داخل و اطراف دستگیره های داخلی ر‌وی در های ماشین را پاک کنید. حالا داشبورد های ماشین تان با بهره گیری از نحوه تمیز کردن داخل ماشین با ۱۰ روش طلایی براق شده است.

شما می‌توانید از روغن زیتون برای برق انداختن بخش های چرمی داشبورد ماشین استفاده کنید.

برق انداختن داشبورد ماشین |پارافین برای داشبورد ماشین

تمیز کردن قسمت داخلی ماشین و شیشههای کناری

۱) تمیز کردن شیشه ها با حوله میکروفیبری و شیشه پاک کن

حوله را با شیشه پاک کن نم دار کنید، حوله های میکروفیبری بهترین گزینه برای پاک کردن شیشه ها هستند زیرا به از بین بردن لکه ها ی سخت و گرد و غبار روی شیشه کمک    می کنند و روی شیشه ها خط و خش ایجاد نمی کنند. از شیشه پاک کن فاقد ماده آمونیاک استفاده کنید. اگر شیشه پاک کن شما داری آمونیاک باشد هم به قسمت های پلاستیکی داخل خودرو اسیب زده و هم شیشه ها را خراب می کند.

۲) پاک کردن پنجره ها

با حوله ی میکروفیبری قسمت شیشه ای سان روف و شیشه ی روی درها و سقف ماشین را پاک کنید. دستمال را به صورت دایره ای روی شیشه ها حرکت دهید تا کاملا تمیز شوند.

۳) روی شیشه ها را خوب دستمال بکشید

گوشه ها و درز های روی شیشه را با دقت بیشتر تمیز کنید، در صورت نیاز دوباره با شیشه پاک کن شیشه هارا تمیز کنید. شما توانستید با عمل کردن به نحوه تمیز کردن داخل ماشین با ۱۰ روش طلایی شیشه هایی تمیز و بدون گرد و غبار داشته باشید.

تمیز کردن صندلی ها و روکش ها و کفپوش ها

۱) تمیز کردن داشبورد ماشین و کفپوشها

قبل از جارو کشیدن باید کف پوش ها را از جایشان دربیاورید تا بتوانید گرد و خاک های زیرشان را ببینید و تمیز کنید،. اگر کف پوش هایتان پلاستیکی است می توانید آن ها را از ماشین خارج کرده و بتکانید سپس با یک شلنگ آب آن ها را بشویید و خشک کنید. اگر کف پوش ماشین تان فرش یا موکت و یا پارچه ای است، شما می توانید آنها را در داخل یا خارج ماشین جارو بکشید. بعد از اتمام جارو کشی میتوانید کفپوش ها را به داخل ماشین بازگردانید. شما با بهره گیری از نحوه تمیز کردن داخل ماشین با ۱۰ روش طلایی به راحتی کفپوش های ماشین تان را نو کنید.

۲) جارو کشی از بالا تا پایین ماشین

ابتدا از قسمت بالایی داخل ماشین و سقف آن جارو بکشید سپس قسمت های پایین تر و کف را جارو کنید. شما باید از سریِ مناسب برای جارو کردن قسمت های مختلف ماشین استفاده کنید. برای جارو کردن قسمت های پلاستیکی باید از سریِ فرچه ای استفاده کنید.

۳) جا به جایی صندلی ها برای دسترسی به قسمت های زیر آن

برای تمیز کردن زیر صندلی ها باید آن هارا به جلو یا عقب هُل دهید. از یک فرچه برای از بین بردن کثیفی و گرد وغبار زیر صندلی استفاده کنید.

۴) تمیز کردن صندلی های چرمی داخل ماشین

صندلی ها باید جا به جا شده و به خوبی تمیز شوند یا با صابون و یا با اسپری تمیز کننده وسپس خشک شوند.
اگر از تمیز کننده ی جدید برای صندلی ها استفاده می کنید حتما اول آن را روی سطح دیگری امتحان کرده و سپس برا تمیز کردن صندلی استفاده کنید.
اگر جنس رویه ی صندلی شما خوب نیس یا رنگ آن روشن است در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

۵) تمیز کردن صندلی های فابریک

برای چک کردن پاک کننده های مورد تایید برای اجزای داخلی به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. ابتدا صندلی را جارو بکشید سپس از فوم مخصوص صندلی یا پاک کننده مخصوص صندلی استفاده کنید، در آخر دوباره جارو بکشید.
شما می توانید از شامپو فرش هم برای تمیز کردن روکش صندلی تان استفاده کنید.
از شیشه پاک کن برای تمیز کردن صندلی های فابریک استفاده نکنید.

۶) از بین بردن لکه های سخت با لکه بر

با یک لکه بر و یک دستمال می توانید اثر شکلات، آبنبات و مداد رنگی و چیز هایی از این قبیل که لکه های سختی از خود به جای می گذارند را از بین ببرید.

تا به این قسمت شما با آگاهی از نحوه تمیز کردن داخل ماشین با ۱۰ روش طلایی به راحتی توانستید اتومبیل خود را بدون نیاز به کارواش و تجهیزات پیشرفته و صرف هزینه های سنگین تمیز کنید.

با بهره گیری از نحوه تمیز کردن داخل ماشین با ۱۰ روش طلایی صندلی های فابریک و روکش های تمیز و مرتب داشته باشید.

مرحله نهایی کارواش داخل ماشین :

۱) خشک شدن صندلی ها

در های ماشین را باز کنید تا صندلی ها هوا بکشند. اگر مقدار زیادی از تمیز کننده برای صندلی ها استفاده کرده اید در ها ی ماشین را باز کنید تا هوا بخورند.

۲) استفاده کردن از خوش بو کننده برای داخل ماشین و داشبورد

  • اگر دوست دارید داخل ماشین تان را خوش بو کنید می توانید از یک اسپری خوش بو کننده یا بوگیر استفاده کنید.
  • اگر بخواهید بوی ماشین قدیمی را از بین ببرید باید از بوگیر های قوی با بیس آب استفاده کنید.
  • اگر زیاد ماشین تان را نمی شویید باید از خوش بو کننده های قوی تری استفاده کند.
  • در آخر تمام اجزایی را که از ماشین خارج کردید را سر جایشان برگردانید.صندلی ها را به حالت نرمال خود برگردانید.
  • فراموش نکنید باید طبق یک برنامه مشخص جهت تمیز کردن داشبورد ماشین اقدام کنید.

با پین ورک راهکار های ساده و حرفه ای کارواش درب منزل را جایگزین روش های سخت و پیچیده کنید. همین حالا ثبت سفارش کن تا بیایم ماشینتو دم خونتون بشوریم

دکمه بازگشت به بالا