اقتصادی

بهره‌مندی ۱۱ هزار کودک گلستانی از خدمات کانون پرورش فکری/ مهجوریت حوزه فرهنگ در اعتبارات

اخبار ورزشی/گلستان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار کودک و نوجوان گلستانی از خدمات کانون پرورش فکری این استان خبر داد.

الهه مقصودلو امروز پنج‌شنبه ۶ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: کانون پرورش فکری هر ساله برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر برنامه‌های متعددی برگزار می‌کند که امسال بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در مراکز فرهنگی و هنری استان گلستان برگزار می‌شود.

وی از اجرای پیک‌امید در مناطق کم‌برخوردار گلستان خبر داد و افزود: این طرح در چهار شهرستان گمیشان، گالیکش، گرگان و رامیان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری جشن انقلاب در ۱۲ بهمن،  استقرار کامیونت سیار، دیدار با خانواده شهدا، ‌ایستگاه نقاشی متری، برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های ما در دهه فجر است.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان، برپایی جشن انقلاب به همراه بادبادک‌های دست‌ساز و پرواز بادبادک‌ها، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه هنرهای کودک ایرانی و برگزاری جشنواره نمایش خلاق، نشست بصیرتی دختران نوجوان، قصه گویی و خاطره گویی بچه‌های انقلاب، برگزاری مسابقه پرده خوانی و اجرای طرح گردونه انقلاب را از جمله دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان برشمرد.

مقصودلو با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گلستان فعالیت دارد، بیان کرد: همچنین ۶ مرکز سیار روستایی در استان گلستان فعال است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار کودک و نوجوان گلستانی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و یادآور شد:  متأسفانه اعتبارات بخش فرهنگی پاشنه آشیل همه قسمت‌ها است از مسئولان ذی ربط درخواست می‌کنیم با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ، ته‌مانده و باقیمانده اعتبارات را به قسمت فرهنگ به ویژه حوزه کودک و نوجوان اختصاص ندهند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان با بیان اینکه بودجه‌ای که از محل طرح‌های عمرانی برای کانون پرورش فکری استان گلستان مصوب شده تنها سه میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از تجهیزات و مراکز ما فرسوده شده و عمر ۱۸ ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۲۵ سال است و این بودجه پاسخگوی نیاز ما نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا