اقتصادی

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در گلستان کاشته می‌شود

اخبار ورزشی/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در نوار شمالی و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نهال در مناطق شمالی گلستان خبر داد.

به گزارش اخبار ورزشی، حمید سلامتی شامگاه شنبه ۱۱ آذر در حاشیه مراسم کاشت یک میلیارد درخت که در فرودگاه شهدای گرگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در استان گلستان ۷۵ هزار هکتار جنگل کاری شده که ۵۰ درصد در مناطق شرقی استان از نوع سوزنی است.

وی بیان کرد: تنها پنج درصد این مقدار از جنگل‌کاری ها از بین رفته که بیشترین دلیل آن چرای بی‌رویه دام بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فضای سبز و پیگیری رئیس جمهور، این طرح از امروز (شنبه) وارد مرحله میدانی کاشت نهال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای اجرای این طرح و با توجه به کاهش سطح بیابانی استان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار گونه مرتعی در شمال استان کاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال نیز برای مناطق جنوبی استان باتوجه به شرایط جنگلی و فضای سبز در مدت ۴ سال کاشت می‌شود.

سلامتی از طرح اجرای آبخیزداری و بیابان زدایی با ترزیق ۲۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: این طرح از نیمه پایانی امسال طی تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود.

گفتنی است مراسم کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور در گرگان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران ارشد استانی در فرودگاه شهدای گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا