اقتصادیفعالان کسب و کار

تأثیر مصرف قهوه موکا در کاهش خطر ابتلا به بیماری نقرس

 تحقیقات در مورد اثرات مفید قهوه بر نقرس

بیشتر مطالعات تحقیقاتی علمی نشان می دهد که قهوه می تواند در کاهش خطر ابتلا به نقرس نقش داشته باشد. قهوه شامل طیف گسترده ای از ترکیبات مفید از جمله مواد معدنی، پلی فنول ها و کافئین است.

تصور می شود که قهوه با کاهش سطح اوریک اسید از طریق مکانیسم های مختلف، خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.

قهوه فوری موکا  ممکن است با افزایش سرعت دفع اوریک اسید از بدن، سطح اوریک اسید را کاهش دهد. همچنین تصور می شود که قهوه با آنزیمی که پورین ها را در بدن تجزیه می کند رقابت می کند و همین می تواند سرعت ایجاد اوریک اسید را کاهش دهد.

یک بررسی اخیر نشان داد که در بسیاری از موارد، نوشیدن قهوه با سطوح پایین‌ تر اوریک اسید و دوره‌ های کمتر هیپراوریسمی مرتبط است.

در یک مطالعه ژاپنی، محققان دریافتند که مصرف قهوه با سطح اوریک اسید رابطه معکوس دارد. کسانی که بیشترین میزان قهوه (تقریبا پنج فنجان در روز) را می‌ نوشیدند، کمترین میزان اوریک اسید را در میان شرکت‌ کنندگان در مطالعه داشتند.

اگرچه قهوه و چای هر دو مورد آزمایش قرار گرفتند، به نظر می رسید که این نتایج فقط برای قهوه صدق می کند.

این شواهد نشان می دهد که ترکیبات موجود در قهوه به غیر از کافئین ممکن است در کاهش سطح اوریک اسید نقش داشته باشند.

به نظر می رسد یک منبع مورد اعتماد دیگر از این ایده حمایت می کند. در این بررسی در سال 2014 محققان به دو مطالعه بر روی رابطه ی قهوه و نقرس اشاره کردند.

در یکی از مطالعات، مصرف قهوه و چای در کنار سطح اوریک اسید سرم مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند که مصرف قهوه، اما نه مصرف چای، با کاهش سطح اوریک اسید و خطر هیپراوریسمی مرتبط است.

فواید و مزایای قهوه برای نقرس

محصولات دکتر بیز: چند دلیل وجود دارد که چرا قهوه ممکن است یک اثر محافظتی در برابر تجمع اوریک اسید ایجاد کند. برای درک علت، ابتدا باید بدانیم که داروهای خاص برای نقرس چگونه کار می کنند.

دو نوع داروی نقرس وجود دارد که ممکن است پزشک شما تجویز کند : مهارکننده های گزانتین اکسیداز و اوریکوزوریک ها.

مهارکننده های گزانتین اکسیداز با مهار فعالیت گزانتین اکسیداز عمل می کنند. گزانتین اکسیداز آنزیمی است که به بدن در متابولیسم پورین ها کمک می کند. از آنجایی که پورین ها منبع اوریک اسید هستند، مهار این آنزیم می تواند به پایین نگه داشتن سطح اوریک اسید کمک کند.

کافئین به عنوان یک منبع متیل گزانتین در نظر گرفته می شود. بنابراین می تواند با گزانتین اکسیداز رقابت کرده و به طور بالقوه مانع از عملکرد آن شود.

اوریکوزوریک ها با کمک به کلیه ها در خلاص شدن بدن از اوریک اسید عمل می کنند. گرچه کافئین یک اوریکوزوریک در نظر گرفته نمی شود اما ممکن است به شیوه ای مشابه عمل کند.

منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که کلروژنیک اسید، پلی فنول موجود در قهوه، ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که در افراد مبتلا به هیپرانسولینمی، دفع سدیم و اوریک اسید از طریق کلیه ها کاهش می یابد. هنگامی که سطح انسولین کاهش یافت و حساسیت به انسولین بهبود یافت، حذف سدیم و اورات نیز بهبود می یابد.

تحقیقات در مورد اثرات مضر قهوه بر نقرس

قهوه فوری لاته دکتر بیز: تحقیقاتی وجود ندارد که نشان دهد قهوه ممکن است خطر ابتلا به نقرس را افزایش دهد. با این حال برخی از محققان بر این باورند که شواهد کافی به نفع نوشیدن قهوه برای کاهش خطر ابتلا به نقرس وجود ندارد.

در یک مرور سیستماتیک 11 مطالعه برای نتایج آن ها در مورد مصرف قهوه و سطح اوریک اسید سرم مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد مصرف قهوه خطر نقرس را کاهش می‌ دهد، اما نتایج از نظر آماری به اندازه کافی قابل توجه نبودند.

علاوه بر این یک مطالعه رابطه بسیار متفاوتی را بین مصرف قهوه و سطح اوریک اسید سرم نشان داد. در آن مطالعه محققان کشف کردند که سطح اوریک اسید در طول دوره های مصرف قهوه افزایش و در دوره های عدم مصرف قهوه کاهش می یابد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که تغییرات ژنتیکی در رابطه بین مصرف قهوه و خطر نقرس نقش دارند. در این تجزیه و تحلیل مشخص شد که تغییرات ژنتیکی مرتبط با متابولیسم اورات با خطر بالاتر نقرس مرتبط هستند.

این تحقیق لزوما تاثیر منفی قهوه بر خطر نقرس را نشان نمی دهد. در عوض نشان می دهد که رابطه بین نقرس و قهوه ممکن است تحت تاثیر ژنتیک باشد.

برای کاهش درد نقرس چه باید کرد |برای نقرس چی خوبه

عوارض و مضرات قهوه برای نقرس

شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد مصرف قهوه باعث نقرس یا افزایش خطر تشدید نقرس می شود. اگرچه اکثر شواهد به نفع نوشیدن قهوه برای کاهش خطر نقرس است، هنوز جا برای ادامه تحقیقات وجود دارد.

خلاصه

بیشتر تحقیقات به این واقعیت اشاره دارند که نوشیدن قهوه به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به نقرس را کاهش دهد. عوامل خطر اولیه برای نقرس عبارتند از :

  • مرد بودن
  • چاق بودن
  • سابقه خانوادگی نقرس
  • داروهای خاص
  • شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی و چربی خون بالا
  • مصرف قابل توجه الکل
  • رژیم غذایی سرشار از پورین (گوشت قرمز، صدف، نوشیدنی های شیرین)

اگر از قبل مبتلا به نقرس هستید، نوشیدن قهوه ممکن است به کاهش احتمال تشدید بیماری کمک کند. این به این دلیل است که قهوه ممکن است به کاهش اوریک اسیدی که بدن شما ایجاد می کند کمک کند. همچنین ممکن است دفع اوریک اسید بدن شما را بهبود بخشد.

تحقیقات همچنین نشان می‌ دهد که چای و قهوه بدون کافئین مانند قهوه معمولی اثری بر کاهش اوریک اسید ندارند.

چند قاشق غذاخوری شیر کم چرب در قهوه شما ممکن است یک مزیت اضافی باشد اما از مصرف شکر صرف نظر کنید. مصرف زیاد قند ممکن است یکی دیگر از عوامل خطر ایجاد نقرس باشد.

در نهایت اگر در مورد خطر ابتلا به نقرس یا شروع حمله نقرس نگران هستید، برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مدیریت بیماری خود با پزشک تماس بگیرید.

منبع :

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

دکمه بازگشت به بالا