اقتصادی

رژیم غذایی متعادل شاه‌کلید سلامت است

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران:

رژیم غذایی متعادل شاه‌کلید سلامت است

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پیروی از رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، شاه‌کلیدی برای دستیابی به سلامت است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ لیلا فرزاد عنوان کرد: پویش ملی سلامت – اطلاع رسانی تغذیه سالم، هم‌راستا و هم‌جهت با پویش ملی سلامت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش از اول تا ۱۵ بهمن؛ با دو شعار «انتخاب همه – نمک کم، اما تصفیه شده ید دار» در هفته اول بهمن و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» در هفته دوم بهمن  با همکاری تمامی ذی‌نفعان آغاز شده است.

فرزاد گفت: بیماری‌های قلبی عروقی؛ شایع‌ترین علت مرگ و میر در جهان و علت اصلی مرگ در افراد بالای ۳۰ سال و دومین عامل مرگ در افراد ۱۵ تا ۵۹ سال است. فشار خون بالا به تنهایی باعث حدود ۵۰ درصد از بیماری‌های قلبی عروقی در سراسر جهان می‌شود و مهمترین علت مستقیم در مرگ و میر در کل دنیا است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح سبک و الگوی زندگی؛ به عنوان بهترین راه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، درخصوص ضرورت ایجاد تغییراتی در الگوی غذایی خانواده‌ها، افزود: پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و درمان این بیماری‌ها، انجام رفتار‌های سالم‌تر برای مدیریت این بیماری‌ها و بهبود سلامت کلی است که به طور قطع پیروی از رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، شاه کلیدی برای دستیابی به این مهم است.

فرزاد ادامه داد: برای دستیابی به امنیت غذایی، نیاز به حمایت فرابخشی گسترده تری است؛ تا با افزایش آگاهی و ارتقای سواد تغذیه‌ای جامعه و بهبود دسترسی به اطلاعات مناسب، بتوان افراد را برای انتخاب سبک زندگی سالم؛ مانند انتخاب غذا و نوشیدنی سالم، توانمند کرد و اجرای هر ساله پویش ملی تغذیه سالم، در کشور، فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی در این خصوص است.

دکمه بازگشت به بالا