اقتصادیفعالان کسب و کار

مدت زمان نگهداری بوتاکس حل شده در یخچال

در مقاله زیر سعی شده است به مهم ترین نکاتی که برای تهیه بوتاکس اصل و تشخیص نسخه های غیر اصل آن وجود دارد که فروشندگان به آنها اشاره نمی کنند اشاره کنیم و امیدوارم با رعایت کردن این نکات اساسی به هیچ وجه با موارد غیر اصل بوتاکس برخورد نداشته باشید. به جرات می توان گفت شما با خواندن این مقاله نیاز به هیچ مطلبی دیگه ای برای تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی نخواهید داشت. با اینحال اگه نکته هست که توی متن از چشم جا مونده صمیمانه آماده شنیدن آن در قسمت کامنتها در زیر این پست هستیم.

موارد مصرف بوتاکس مصپورت:

  •     از بین بردن خطوط اخم و چروک پیشانی و بین ابرو، بوتولینوم توکسین تیپ A برای درمان اسپاسم صورت بلفاروپلاسم
  •     محو کردن خطوط چروک در دیگر نواحی صورت، اسپاسم نیمه صورت(همی فاسیال)
  •     درمان فلج مغزی اسپاسمودیک
  •     بهبود میگرن مزمن
  •     درمان ناهنجاری گردن
  •     تورتيكولی اسپاسمودیک
  •     اختلال صدای اسپاسمودیک

مشخصات بوتاکس مصپورت:

نام ژنریک : توکسین کستریدیوم بوتولینوم تیپ آ

شکل دارویی : پودر لیوفیلیز استریل تزریقی در واحدهای ۵۰۰ و ۱۵۰

بسته بندی : ویال ۳ میلی لیتری

تاریخ انقضا: ۶ ماه

مقدار استفاده : حداکثر سه نفر

تفاوت بوتاکس مصپورت با دیسپورت

1- تفاوت بوتاکس مصپورت با دیسپورت می توان گفت بیشتر مربوط به ویال های آنها می باشد. ویال های دیسپورت حالت پودری شکل دارند که دمای نگهداری آنها باید زیر  صفر درجه باشد. در صورتی که ویال های مصپورت در حرارتی بین 2 تا 8 درجه باید نگهداری گردد. چنانچه دمای نگهداری هر کدام از بوتاکس های مصپورت ودیسپورت مناسب نباشد، منجر به فاسد شدن می گردد.

2- از دیگر تفاوت های بوتاکس دیسپورت با مصپورت این است که تهیه بوتاکس دیسپورت از ماده اصلی لبنیات و شیر یعنی لاکتوز می باشد. از این رو افرادی که به مواد لبنی و شیر آلرژی یا حساسیت دارند، توصیه می شود از تزریق دیسپورت خودداری نمایند.

3-سرعت شروع و اثرگذاری نهایی از تفاوت های دیگر مسپورت و دیسپورت است. بوتاکس مصپورت پس از چهل و هشت ساعت شروع به اثر گذاری می کند. سپس بعد از چهارده روز به نتیجه دلخواه می رسید. بوتاکس دیسپورت بعد از بیست و چهار ساعت شروع به اثرگذاری می نماید. و بعد از یک هفته به نتیجه دلخواه می رسید.

4-تفاوت دیگر بوتاکس مصپورت با دیسپورت در مقدار تزریق آنها می باشد. مقدار تزریق دیسپورت معمولا دو الی سه برابر بیشتر از بوتاکس مسپورت اثر می گذارد.

5-از دیگر تفاوت های بوتاکس مصپورت و دیسپورت می توان به ایجاد درد و تورم بیشتر در حالت تزریق مصپورت اشاره کرد. زیرا در حالت تزریق دیسپورت درد و تورم کمتری ایجاد می شود.

در ایران 4 نوع بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت می باشد:

2- بوتاکس دیسپورت انگلیسی  Dysport

3- بوتاکس زیومین آمریکایی-آلمانی  Xeomin این نوع بوتاکس نیاز به نگهداری در یخچال ندارد.

4- بوتاکس نورونوکس کره ای Neuronox

چه مواردی در ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس تاثیر گذار است؟

  •     پایداری ژل تزریقی و بوتاکس در افراد جوانتر با حجم عضله بیشتر و قویتر به مراتب از افراد پیرتر بهتر است.
  •     دوام تزریق ژل و بوتاکس در افراد غیر سیگاری به طبع بیشتر است.
  •     چقدر در معرض تابش نور خورشید قرار دارید. و اینکه از قبل چقدر آسیب پوستی از آفتاب داشتید. هر کدام یک از این موارد بسیار تاثیر گذار است.

مراقبت های پوستی،میکرو ابریژن و استفاده از فیشال و دیگر موارد در ماندگاری بوتاکس مصپورت یا دیگر بوتاکس ها تاثیعوامل دخیل در ماندگاری بوتاکس

عوامل دخیل در ماندگاری بوتاکس چیست؟ برای حفظ بوتاکس باید چه کار کرد؟

عمر مفید بوتاکس به طور متوسط ​​4 ماه است ، به این معنی که در یک فرد ممکن است بیش از 4 ماه و شخص دیگر کمتر از آن طول بکشد. البته اگر به موقع تمدید شود ، ممکن است ماندگاری بیشتری نسبت به قبل داشته باشد ، اما عوامل زیادی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ماندگاری بوتاکس دخیل هستند.

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس

متابولیسم بالا

افرادی که دچار متابولیسم بالا هستند زودتر از دیگران شروع به تجزیه و جذب بوتاکس شوند.

بی تجربگی تزریق کننده بوتاکس

انجام این کار توسط متخصص پوست همیشه توصیه می شود زیرا او بیشتر با آناتومی صورت و عملکرد انواع مختلف بوتاکس آشنا است. ما به شما کلینیک   را توصیه می کنیم که تحت نظارت دکتر جهانشهر می باشد.

عدم تماس به موقع (در صورت نیاز)

اولین تزریق بوتاکس ممکن است نتایج مورد انتظار را ارائه ندهد زیرا پاسخ عضلات صورت به درمان بوتاکس ناشناخته است و نمی توان تعیین کرد که ماهیچه به چه میزان تزریق نیاز دارد و بنابراین جلسه ای که به آن درمان لمسی می گویند یک قرار معمول است که پس از دو هفته تزریق انجام می شود، در صورتی که برای به دست آوردن بهترین نتایج به واحدهای بیشتری نیاز باشد  اما این تماس در کمتر از 20 درصد افراد مورد نیاز است.

ورزش

افرادی که ورزشکار هستند ممکن است طول عمر کمتری داشته باشند زیرا فعالیت عضلانی بیشتری دارند. کاهش وزن باعث می شود اثر بوتاکس زودتر از بین برود.

سیگار یا قلیان

افرادی که به طور منظم سیگار می کشند بیشتر مستعد پیری زودرس و چین و چروک بیشتر هستند و در این افراد در نهایت اثر بوتاکس زودتر از بین می رود.

استفاده بیش از حد از ماهیچه ها

ماهیچه های ناحیه اطراف چشم (پای کلاغ) چون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، اثر بوتاکس در این ناحیه زودتر از جاهای دیگر از بین می رود. به همین ترتیب ، افرادی که عادت به اخم کردن زیاد دارند ، ممکن است عمر کوتاهی از بوتاکس داشته باشند.

نوع بوتاکس

آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا استفاده نکردن منظم از کرم های ضد آفتاب باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می شود و این مسئله غیر مستقیم می تواند باعث از بین رفتن زودتر آثار بوتاکس شود.

استفاده از ویال بوتاکس که بیش از دو هفته باز بوده است، ممکن است عمر مفید آن را کاهش دهد. البته، این احتمال بسیار نادر است زیرا معمولا دکتر جهانشهر تزریق بوتاکس در کرج را به طور روزانه برای چندین مشتری انجام می دهد و بوتاکس در همان روز یا در نهایت روز بعد باز می شود.

چقدر می توانید بوتاکس را در یخچال طبی نگه دارید؟

بوتاکس را می توان در یخچال پزشکی تا چهار هفته نگه داشت، اما باید با نظارت دمای روزانه به درستی ذخیره شود تا از ایمنی آن برای استفاده اطمینان حاصل شود.

تا زمانی که بوتاکس به درستی در یخچال پزشکی ذخیره می شود، می توان آن را تا چهار هفته در یخچال نگهداری کرد در حالی که هنوز قدرت خود را حفظ می کند.

برای اینکه بوتاکس از نظر ایمنی ایمن باشد، باید بین محدوده دمای خاصی ذخیره شود و به همین دلیل باید از یخچال طبی اختصاصی استفاده کرد.

در زیر، ما نگاهی دقیق تر به محدوده دما باید بین بوتاکس ذخیره کنیم و اینکه چگونه شما به عنوان یک متخصص زیبایی می توانید از حفظ درجه حرارت اطمینان حاصل کنید.

بوتاکس باید بین محدوده دمای تنظیم شده ذخیره شود:

محدوده دمای استاندارد برای ذخیره محصولات مورد استفاده در روش های زیبایی غیر تهاجمی، مانند تزریق بوتاکس ، بین +2 تا 8+ درجه سانتی گراد است.

تنها راه حصول اطمینان از این محدوده دما استفاده از یخچال طبی اختصاصی است. یخچال های معمولی خانگی به سادگی نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند. یخچال های طبی مجهز به دماسنج های مدرن هستند که دمای داخل یخچال و همچنین دمای محصولات ذخیره شده در داخل را اندازه گیری می کنند. اگر دمای ثبت شده در هر زمان به زیر یا از محدوده مورد نیاز افزایش یابد ، زنگ هشدار به پزشکان جراحی زیبایی هشدار می دهد.

این به آنها اجازه می دهد تا مداخله کرده و اقدامی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که محصولات ذخیره شده در داخل و خارج از نقطه استفاده آسیب نبینند.

بوتاکس باید به درستی ذخیره شود:

در حالی که یخچال های طبی می توانند محدوده دمای بسیار خاصی را حفظ کنند، اگر قرار است محصولات بوتاکس تا چهار هفته در شرایط قابل استفاده نگهداری شوند بسیار مهم است.

برای انجام این کار باید 1 سانتیمتر فاصله بین محصولات بگذارید و اطمینان حاصل کنید که محصولات به پشت یا طرف یخچال دست نزنند زیرا این می تواند منجر به یخ زدن شود.

دکمه بازگشت به بالا