اقتصادی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه سوریه و روسیه

وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای روس خود، روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همکاری‌های فی مابین به ویژه در مورد مشورت سیاسی، هماهنگی مواضع و تبادل حمایت‌ها در سازمان ملل و مجامع بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش اخبار ورزشی، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف بر حمایت دمشق از مسکو در عملیات نظامی ویژه در دونباس و مقابله با تلاش‌های مختلف برای تضعیف امنیت و ثبات ملی این کشور تأکید کرد.

المقداد هم‌چنین از مواضع روسیه در حمایت از سوریه در مقابله با تروریسم و ​​تلاش‌های مختلف برای تضعیف حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور قدردانی کرد.

به گزارش سانا، المقداد با بررسی تحولات اوضاع سوریه و منطقه و نتایج رایزنی‌های اخیر، از سطح هماهنگی و ارتباطات دو کشور در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

لاوروف نیز ضمن تشکر از مواضع سوریه در حمایت از کشورش و اقداماتی که برای مقابله با کمپین‌های غرب علیه این کشور انجام می‌دهد، بر استقبال روسیه از فضای مثبت در منطقه عربی و از سرگیری مشارکت سوریه در نشست های اتحادیه عرب تأکید کرد.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو از همه تلاش‌هایی که از ثبات منطقه عربی و افزایش همکاری بین کشورهای این کشور در رویارویی با چالش‌های مشترکی که با آن روبه‌رو هستند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا