ورزشی

یک روش مهم برای پیشگیری و درمان چاقی

طبق مطالعات انجام شده، ورزش یکی از مهم ترین روش های پیشگیری و درمان چاقی است.

به گزارش اخبار ورزشی، مطالعات مربوط به چاقی و اضافه وزن در تعامل با فعالیت بدنی در کودکان و نوجوانان پنج تا 18 سال در پژوهشکده تربیت بدنی انجام شد و با توجه به تاثیرات متفاوت پروتکل‌های ورزشی مختلف در جمعیت کودکان چاق و دارای اضافه وزن، بدن بیش از حد افزایش یافت. . بهترین نسخه ورزش از نظر نوع و شدت ورزش و همچنین مدت زمانی که طول می کشد تا در کمترین زمان بیشترین تاثیر را داشته باشد هنوز مشخص نیست و کارشناسان در مورد بهترین پروتکل ورزشی برای حداکثر وزن اتفاق نظر ندارند. بازده از دست دادن

مطالعه مرتبط با چاقی و اضافه وزن در تعامل با فعالیت بدنی در کودکان و نوجوانان 5 تا 18 سال «با مرور ساختاری و متاآنالیز» توسط سید محمد مرندی با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی انجام شد.

بر اساس گزارش ارائه شده به این اخبار ورزشی، نتایج نشان داد که در کوتاه مدت پروتکل هوازی بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص توده بدنی داشت و در میان مدت به ترتیب مؤثرترین و کاهش شاخص توده بدنی پس از ترکیب تمرینات هوازی رخ داد.

bmi مخفف Body Mass Index است و اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن هر فرد است و برای بدن هر مرد و زن بالغ استفاده می شود.

در درازمدت، ورزش ترکیبی موثرترین پروتکل آموزشی در کاهش BMI کودکان و نوجوانان چاق است و مطالعات نشان داده است که پروتکل های مختلف ورزشی در پسران موثرتر از دختران است.

همچنین با توجه به گروه سنی آزمودنی ها، نتایج نشان داد که اندازه اثر پروتکل تمرین بر روی کودکان بیشتر از نوجوانان است، اما این تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود.

در یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل‌شده، اندازه اثر به‌دست‌آمده از پروتکل تمرینی در تمام دوره‌های زمانی بزرگ‌تر از گروه کنترل در مقایسه با مطالعات قبلی و بعدی بود.

همچنین اندازه اثر تمرین هوازی در میان مدت و کوتاه مدت طولانی تر و اندازه اثر تمرین ترکیبی در میان مدت بیشتر از سایر پروتکل ها بود.

در مجموع، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هر پروتکل تمرینی در یک بازه زمانی دارای نتایج اندازه و اثرات متفاوتی در کاهش BMI در کودکان و نوجوانان چاق است. برنامه تمرینی را تعیین کنید.

پیام به پایان رسید

دکمه بازگشت به بالا