اقتصادیفعالان کسب و کار

جراحی پلاستیک شکم بعد از زایمان

همه چیز درباره جراحی لیفت شکم (ابدومینوپلاستی) بعد از زایمان

به نقل از سایت دکتر گویا آیا حقیقت دارد که می توان همزمان با زایمان سزارین، جراحی شکم را هم انجام داد و چربی های شکم را بیرون کشید؟ در جواب به این سوال باید خدمتتان عرض شود که بله این مطلب صحت دارد. بسیاری از مادران مشهور و سلبریتی ها با رژیم غذایی و ورزش های سنگین بعد از زایمان قصد دارند تا به هیکل و بدن قبل از بارداری خود باز گردند. در این مقاله از سایت دکتر شیرین شمس، متخصص و جراح زنان در تهران، همه چیز درباره جراحی لیفت شکم (ابدومینوپلاستی) همزمان با زایمان سزارین را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

دلیل انجام عمل لیفت شکم همزمان با زایمان چیست؟

زنان در دوران بارداری به دلیل رشد جنین در رحمشان پوست ناحیه شکمشان کشیده می شود. بعد از این که زایمان انجام شد، این پوست کشیده شده حالت افتادگی و شل شدگی پیدا می کند و نمای بدی را در این بخش از بدن زنان ایجاد می کند. ایجاد ترک های متعدد روی پوست و افتادگی و شل شدگی پوست باعث می شود زنان برای رفع آن دست به انجام انواع جراحی های زیبایی در ناحیه شکم از جمله ابدومینوپلاستی بزنند.

در برخی از موارد زنان خواستار آن هستند که جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با انجام شود تا دوره نقاهت و بهبودی در یک مرحله طی شود. در پاسخ به این سوال که آیا امکان جراحی همزمان جراحی زیبایی شکم و زایمان سزارین وجود دارد یا خیر، باید بگوییم که بله می توان جراحی شکم و ابدومینوپلاستی را همزمان با جراحی سزارین انجام داد.

 ولی این مورد باید با نظر پزشک انجام گیرد و همه افراد شرایط انجام این جراحی را ندارند. بسیاری از زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری خود به مطب پزشک مراجعه می کنند و درباره انجام جراحی شکم هنگام سزارین می پرسند.

برای لیفت شکم در انتخاب پزشک خود دقت کنید. این عمل اگر به درستی انجام نشود ممکن است باز روند چاقی برگردد. بهتر است این عمل را در بهترین کلینیک جراحی پلاستیک در تهران انجام دهید.

جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل ابدومینوپلاستی از انواع جراحی های زیبایی است که در ناحیه شکم و برای برداشتن چربی و پوست اضافی در این بخش از بدن افراد انجام می شود. طیف گسترده ای از زنان و مردان این روزها برای حذف چربی های اضافی و نیز برداشتن پوست اضافی شکم دست به چنین اقدامی می زنند. این جراحی در طول سال های اخیر نتایج مثبت فراوانی در پی داشته است و به دلیل ایمنی و بی خطر بودن تعداد زیادی از افراد برای انجام آن اقدام کرده اند.

مهم ترین نکات درباره لیفت شکم همزمان با زایمان سزارین

باید بدانید که در ابتدا هدف از سزارین به دنیا آوردن کودک بدون کوچک ترین مشکلی و به صورت ایمن می باشد. به این صورت که هیچ خطری کودک و مادر را تهدید نکند. باید بدانید که در صورتی که جراحی ابدومینوپلاستی به صورت حرفه ای و توسط متخصص انجام نگیرد، می تواند احتمال ایجاد لخته خونی و عفونت را بالا ببرد. بنابراین در انتخاب جراح خود دقت کافی داشته باشید. باید بدانید که جراحی سزارین توسط متخصص زنان انجام می گیرد ولی جراحی شکم و ابدومینوپلاستی توسط جراح پلاستیک صورت می گیرد و دو جراح به طور همزمان در اتاق عمل هستند.

انجام جراحی ابدومینوپلاستی در مواردی که افراد دارای پوست اضافی زیادی هستند و چربی های زیادی در ناحیه شکم شان تجمع یافته است بسیار سنگین است و باید همزمان با سایر عمل های زیبایی از جمله لیپوساکشن انجام شود.

در چنین مواردی به دلیل تخصصی بودن این جراحی باید روند عمل را به دست یک جراح زیبایی یا جراح پلاستیک بسپارید. اما در صورتی که پوست اضافی ناحیه شکم زنان کم باشد و با اقدامات ساده و جزئی بتوان به رفع مشکل پرداخت زمانی که تحت زایمان سزارین قرار گرفته اند می توانند از پزشک خودشان بخواهد که پوست اضافی ناحیه شکم را بردارد.

بنابراین یکی از مهم ترین شروط انجام همزمان عمل ابدومینوپلاستی با زایمان سزارین این است که کشیدگی پوست و اضافات پوست و چربی ها در این  ناحیه مختصر باشد تا بتواند این جراحی را انجام دهد. در غیر این صورت لازم است که از یک جراح پلاستیک کمک بگیرید. در ادامه مقاله که توسط متخصصان الو پزشک جمع آوری شده است در رابطه با لیفت شکم همزمان با زایمان سزارین می بینید.

مزایای جراحی شکم همزمان با سزارین

همان طور که رحم به چندین ماه زمان برای بازگشتن به حالت طبیعی خود و وضعیت قبل از بارداری نیاز دارد، پوست و عضلات شکمی هم به این چند ماه نیاز دارند.کشیدگی عضلات شکمی به دلیل بارداری و احتباس مایعات بدن جراحی ابدومینوپلاستی را کمی دشوار می کند زیرا تخمین زدن میزان پوست و ماهیچه های اضافی دقیق نیست.

اگر اسکار زشتی ناشی از زایمان سزارین های پیشین وجود داشته باشد در طول زایمان سزارین می تواند به راحتی برداشته شود. همچنین سفت کردن عضلات شکمی به دلیل موقعیت و اندازه بزرگ رحم به دلیل بارداری، آسان نیست. با این حال بهتر است تا نزدیک به زمان زایمان صبر شود و سپس در صورت امکان این جراحی را همزمان با سزارین انجام داد.

مهم ترین مزایایی که انجام ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان سزارین دارد موارد زیر هستند:

  • دوره بهبودی و دوره نقاهت جراحی زیبایی شکم و زایمان سزارین در یک مرحله انجام می شود؛ در واقع به نوعی شما با یک تیر دو نشان زده اید. در طی یک عمل تمامی اقداماتی که لازم است را انجام خواهید داد و دوره بهبودی که حاصل شد شما شاهد هیچ گونه مشکل در ناحیه شکم نخواهید بود.
  • ایجاد برش در ناحیه پوست در یک مرحله: در طی عمل سزارین برش هایی زیر شکم افراد انجام می شود که جنین از آن مجرا خارج شود. همین برش ها کانالی می شود در جهت این که پوست اضافی زنان بعد از زایمان برداشت شود. بنابراین بعد ها نیازی نیست که دوباره برش هایی در نواحی شکمی زنان ایجاد شود.
  • بی خطر بودن و ایمنی همزمانی جراحی ابدومینوپلاستی و زایمان سزارین؛ بسیاری از می توانند با تکیه بر تجربه و تخصص خود مناسب ترین برنامه جراحی را طراحی کنند و با مهارت و توانمندی بالا آن ها را پیاده سازی کنند. بنابراین توصیه می شود که از یک متخصص زنان و زایمان در این زمینه کمک بگیرید.

 کاندیدای مناسب برای عمل جراحی زیبایی شکم

فردی که تقاضای این عمل جراحی را دارد ، باید در درجه اول از سلامت کامل روحی و جسمی برخوردار بوده و نسبت به نتیجه نهایی عمل ، انتظارات واقع گرایانه داشته باشد ؛ در صورت برخورداری از این موارد ، اشخاص نامبرده شده در زیر می توانند ، کاندیدای مناسبی جهت انجام این پروسه باشند:

  • کسانی که بسیار چاق بوده و با ورزش و رژیم های لاغری موفق به کاهش وزن نشده اند یا افرادی که از این روش ها نتایج مطلوب دریافت کرده اند ؛ اما در پی این امر ، پوست اطراف شکمشان در وضعیت افتاده و آویزان قرار گرفته است ، می توانند به کمک این روش ، شکمی صاف برخوردار شوند.
  • طبق گفته های بهترین جراح و متخصص پلاستیک تهران ، مادرانی که پس از طی نمودن دوران بارداری و کشیده شدن پوست شکم در این زمان ، دچار نافرمی و نازیبایی در این بخش از بدن خود شده اند ، می توانند با این تکنیک بعد از زایمان ، زیبایی از دست رفته را به اندام خود بازگردانند.
  • اشخاصی که از اندام مناسب برخوردار هستند ، اما همیشه دارای شکم می باشند ، نیز گزینه مناسبی جهت انجام این عمل می باشند.

روش های انجام جراحی زیبایی شکم

به طور کل این عمل جراحی ، طی دو روش زیر انجام می پذیرد که در هر دو نیاز به بیهوشی کامل بیمار می باشد :

  1. مینور ( تامی تاک کوچک )
  2. ماژور ( تامی تاک بزرگ )

در ادامه روش انجام هر یک را تشریح می نماییم :

در تامی تاک کوچک یا همان مینی ابدومینوپلاستی ، برش های مورد نیاز نسبتا کوچک بوده و بیشتر مناسب افرادی است که پس از یک دوره کاهش وزن شدید ، دچار افتادگی پوست اطراف شکم شده اند یا افرادی که بافت چربی در ناحیه زیر شکم آن ها تجمیع شده است ؛ طی این روش ، تنها قسمت چین زیر شکم بریده می شود و اصلاحات مورد نیاز انجام می گیرد و نیازی به جابجایی ناف بیمار نیست.

جراحی زیبایی شکم ماژور ، برای اشخاصی که نیاز به اصلاحات بیشتر در ناحیه شکم دارند ، انجام می پذیرد و شکاف مورد نیاز آن ، در ناحیه بالای موهای اندام تناسلی ( همانند برش سزارین اما طویل تر از آن ) بر روی پوست شکم ایجاد شده و از یک طرف تا طرف دیگر لگن امتداد می یابد ؛ طی این روش ، با برش هایی که گرداگرد ناف می زند ، آن را از بافت های اطراف جدا نموده و پس از عمل برداشتن چربی و پوست های اضافه ،  پوست آن ناحیه را لیفت و شکم را صاف می کند ؛ سپس در منطقه جدید بر روی سطح پوست شکم ، سوراخی را ایجاد و ناف بیمار را در آن قسمت بخیه می زند.

لازم به ذکر است که در تامی تاک بزرگ ، شکم تا زیر دنده ها باز شده و چنانچه نیاز به تایتنینگ عضله شکم باشد ، این امر انجام شده و در پی آن انحنای کمر محسوس تر می شود ؛ ( تایتنینگ ، تکنیکی است که طی آن عضلات شکمی که به دلیل بارداری یا اضافه وزن از یکدیگر جدا شده اند ، پس از برداشتن چربی های اضافه ، به یکدیگر نزدیک و مجدد ترمیم می شوند. ) عزیزانی که در تهران زندگی می کنند می توانند برای انجام این عمل زیبای به دکتر وهاب آسترکی بهترین جراح پلاستیک تهران مراجعه نمایند.

آیا جراحی شکم همان جراحی لاغری است ؟

جواب این سوال قطعا ” خیر ” می باشد ؛ لازم است بدانید ، ابدومینوپلاستی روشی برای کاهش وزن نیست ؛ در حقیقت عمل زیبایی شکم ، تکنیکی جهت کاهش سایز می باشد و اشخاصی که نیاز به درمان برای لاغری دارند ، باید تحت ” عمل جراحی زیبایی شکم برای لاغری ” یعنی اسلیو معده یا بای پس معده قرار بگیرند.

خطر آمبولی در جراحی زیبایی شکم

اغلب کسانی که قصد انجام این عمل جراحی را دارند ، نسبت به این پروسه و آمبولی ترس داشته و نگران بروز این عارضه هستند ؛ قبل از هر چیز تعریفی از آمبولی ارائه می دهیم :

آمبولی چیست ؟

آمبولی ، در واقع جدا شدن یک توده از بدن و حرکت آن درون عروق خونی است که این توده امکان دارد از جنس جامد ، مایع و گاز باشد . آمبولی در جراحی زیبایی شکم ، به معنای حرکت توده چربی درون رگ ها بوده که می تواند موجب به خطر انداختن سلامتی بیمار شود ؛ لذا برای پیشگیری از بروز این نوع عوارض ، لازم است که حتما توسط یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه عمل زیبایی شکم را انجام دهید.

جراحی برداشتن پوست اضافی شکم را چه متخصصی انجام دهد بهتر است؟ 

جراح و متخصص زنان و زایمان یکی از اقداماتی که می تواند در این زمینه انجام دهد، مینی ابدومینوپپلاستی و برداشتن پوست اضافی شکم ناشی از بارداری است. بنابراین ابتدا فرد باید تحت معاینه متخصص زنان قرار گیرد تا پزشک تشخیص دهد که فرد چه میزان چربی اضافی دارد. اگر به برداشتن میزان زیادی از چربی که ناشی از چاقی است نیاز باشد ، باید فرد تحت نظر جراح پلاستیک قرار گیرد تا این عمل را انجام دهد.

فرد پس از مشاوره و معاینه متخصص زنان و زایمان و دارا بودن شرایطی می تواند همزمان با سایر عمل های جراحی زنان اقدام به این عمل نماید.

در چه شرایطی متخصص زنان و زایمان اقدام به عمل زیبایی شکم بعد از زایمان می کند؟

با توجه به شرایط زیر جراح و متخصص زنان و زایمان می تواند اقدام به جراحی زیبایی شکم و برداشتن پوست اضافی همزمان با زایمان سزارین یا سایر عمل های جراحی زنان نماید:

  • اگر میزان بافت چربی بیمار زیاد نباشد و مقداری از پوست شکم چروک شده باشد.
  • اگر بافت چربی در نواحی مختلف شکم و پهلو وجود نداشته باشد و فقط در نواحی کشیدگی پوست نیاز به جراحی باشد.

در صورتی که بافت چربی در نواحی شکم و پهلو گسترده باشد و پوست بسیار کشیده و آویزان شده باشد، نیاز به جراحی ابدومینوپلاستی کامل است که به روش های مختلفی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک و… توسط جراح پلاستیک انجام می شود.

آیا پوست اضافی شکم برگشت پذیر است؟

در پاسخ به این سوالی می توان گفت که خیر، پوست اضافی برداشته شده زیر شکم برگشت پذیر نیست و بافت برداشته شده دوباره ساخته نمی شود.

یکی از نکاتی که فرد پس از جراحی پوست اضافی شکم بعد از زایمان باید رعایت کند، کنترل وزن است. یعنی فرد نباید دچار اضافی وزن و چاقی شود. بافت چربی با میزان دریافت کالری اضافی ساخته می شود و در نتیجه زیر پوست تجمع می یابد که این امر اجتناب ناپذیر است. بنابراین پوست اضافی زیر شکم به هیچ عنوان برگشت پذیر نیست و تنها بافت چربی است که امکان بازگشت مجدد دارد.

جراحی زیبایی شکم بعد از زایمان را با چه عمل هایی به صورت همزمان می توان انجام داد؟

عمل برداشتن پوست اضافی شکم را می توان با سایر عمل های جراحی زیبایی زنان، زایمان سزارین و جراحی های باز شکم برای درمان بیماری ها از جمله برداشتن رحم یا هیسترکتومی، کیست تخمدان، برداشتن فیبروم رحم یا میومکتومی و… انجام داد.

آیا عمل زیبایی شکم را می توان همزمان با سزارین انجام داد؟

عمل های زیبایی زنان را نمی توان همزمان با زایمان سزارین انجام داد مگر در صورتی که یک جراحی اورژانسی نیاز باشد. اما تنها جراحی که می توان همزمان با زایمان سزارین انجام داد، همین عمل جراحی برداشتن پوست اضافی زیر شکم ناشی از بارداری است. به این صورت که میزان برش جهت زایمان کمی بزرگتر انجام می گردد، چربی و پوست اضافی شکم نیز همزمان با زایمان سزارین برداشته می شود.

انجام همزمان این عمل جراحی حتما باید توسط متخصص زنان و زایمان متبحر و باتجربه انجام گردد تا فرد زمان کمتری بیهوش بماند و جراحی در زمان کوتاهی انجام گردد.

چه افرادی کاندید مناسب جراحی برداشتن پوست اضافی شکم هستند؟

یکی از سوالات شایع در زمینه عمل زیبایی شکم بعد از زایمان توسط متخصص زنان و زایمان این است که چه افرادی کاندید مناسب برای این عمل هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • خانم هایی که لاغر هستند و در زمان بارداری دچار کمی اضافه وزن شده و پوست شکم آن ها دچار افتادگی و کشیدگی ناشی از بارداری می شود.

بنابراین می توان گفت که خانم هایی که اضافه وزن زیادی دارند و میزان بافت چربی در آن ها زیاد است کاندید مناسبی برای این نوع عمل نیستند و باید تحت نظر جراح پلاستیک عمل ابدومینوپلاستی برای آن ها انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا