ورزشیفعالان کسب و کار

نحوه پنچر گیری لاستیک تیوبلس دوچرخه

برای این که شما بتوانید برای دو چرخه خود از لاستیک تیوبلس استفاده کنید باید لاستیک و طوقه دو چرخه شما دارای استانداردهای تیوبلس باشد. در این صورت شما به راحتی می توانید از چرخ های تیوبلس استفاده کنید که این چرخ ها به راحتی پنچر نمی شوند. از لاستیک های تیوبلس معمولا در دوچرخه سواری کوهستان، دو چرخه سواری با لاستیک های چاق، سایکلوکراس و همچنین دو چرخه سواری در جاده استفاده می شود.

این نوع لاستیک ها موجب می شود تا ناحیه تماس لاستیک با زمین افزایش پیدا کند و همچنین سواری با آن در فشار هوای پایین نیز امکان پذیر است و این امر موجب می شود تا بتوان دوچرخه های کوهستان و یا دوچرخه های لاستیک چاق را به راحتی کنترل کرد.

لاستیک های تیوبلس دوچرخه مشابه نمونه هایی می باشد که برای اتومبیل ها و موتور سیکلت ها استفاده می شوند.

عملکرد این سیستم ها به این شکل است که لاستیک برای حفظ کردن هوای داخل خود بدون این که تیوپ داخلی داشته باشد، باید به لبه های طوقه مهر و موم شود. فشار هوای لاستیک موجب می شود تا فشاری داخلی در لبه ها حفظ شود و لاستیک شما پر باد  بماند.

لاستیک ها و طوقه های استاندارد برای تیوبلس

به طور کلی می توان گفت یکی از انواع سیستم های تیوبلس که می توان به کیفیت آن اعتماد کرد سیستم هایی هستند که نشانه ی UST را دارا می باشند. برای این که طوقه ها و لاستیک ها بتوانند از برچسب UST  استفاده کنند  می بایست با استانداردهای تصویب شده مطابقت داشته باشند.

لاستیک های UST دارای یک لبه مربعی شکل می باشند که ین برای برای انطباق با طوقه UST می باشد.

لاشه لاستیک در قسمت داخلی خود دارای یک نوار بوتیل که ما ده تیوپ داخلی است، می باشد که این نوار داخل لایه داخلی بدنه لاستیک وجود دارد . این ماد ه موجب می شود تا این لاستیک ها نسبت به لاستیک های غیر UST سنگین تر باشند.

نکاتی که باید هنگام پنچر گیری لاستیک تیوبلکس دوچرخه بدانید

پنچر شدن لاستیک دو چرخه ها یکی از اتفاقاتی است که همیشه برای شما پیش می آید، امروزه بسیاری از دو چر خه ها از فناوری لاستیک تیوبلس استفاده می کنند. ما در ادامه شما را با نحوه پنچر گیری لاستیک تیوبلس دو چرخه آشنا خواهیم کرد.

این را به خاطر داشته باشید که همیشه هنگام دو چرخه سواری باید یک تیوپ اضافه همراه خود داشته باشید که در صورت پنچر شدن لاستیک دو چرخه  بتوانید بدون هیچ مشکلی آن را تعویض کنید.

برای گرفتن پنچری دو چرخه ابتدا باید چرخ پنچر شده از بدنه اصلی دو چرخه باز کنید، اگر چرخ دو چرخه شما با پیچ و مهره محکم شده است باید با استفاده از آچار آن را باز کنید.

برای این که بتوانید طوقه را به راحتی از جای خود خارج کنید باید دنده را در پایین ترین حالت ممکن قرار دهید. در مرحله بعد برای جدا کردن لاستیک از طوقه با  لاستیک را به طور کامل خالی کنید در غیر این صورت نمی توانید لاستیک را از طوقه جدا نمایید.

لاستیک را قبل از این که باز کنید به سمت وسط طوقه فشار دهید به دلیل این که وسط طوقه عمق بیشتری دارد و اگر تمام لاستیک در هر دو طرف در وسط طوقه قرار بگیرد لاستیک را به راحتی می توانید از طوقه جدا کنید.

همچنین ممکن است که لاستیک به دلیل فشار باد به دیواره طوقه چسبیده باشد که با این روش این مشکل رفع می شود. بنابراین پس از این که دو لبه لاستیک در وسط قرار گرفت باید از تایلیور استفاده کنید تا لاستیک از طوقه جدا شود.

در این مرحله بهتر است که از سه تایلیور کمک بگیرید و هر سه آن ها را در بین لاستیک  و طوقه قرار دهید فاصله بین تایلیور ها 15 تا 20 سانتی متر باشد.

و سپس در این مرحله سعی کنید گوش خود را به لاستیک نزدیک کنید با صدایی مانند پیسسس پنچری را به راحتی پیدا کنید. اگر با این روش نتوانستید پنچری را پیدا کنید باید تیوپ را داخل درون سطل آب قرار دهید و ایجاد حباب پنچری آن پیدا می شود.

پس از آن که محل پنچری را پیدا کردید باید آن را سمباده زده و برای این کا از یک سمباده نرم استفاده کنید. اگر شما یک کیت کامل پنچری را خریداری کنید تمامی وسایل مورد نیاز برای پنچری مانند سمباده  را خواهید داشت.

در این مرحله سعی کنید قسمت هایی از لاستیک که برجسته شده را در محل پنچری توسط سمباده صاف کنید و سپس یک پنبه را به الکل آغشته کرده و محل پنچری را به طور کامل تمیز کنید.

شما می توانید از دو نوع چسب استفاده کنید، یک چسب فوری که نیازی به چسب مایع ندارد. با استفاده از این چسب تنها کافی است که چسب را از کاغذ جدا کرده و در منطقه پنچری بچسبانید. سپس چسب را فشار دهید تا کاملا به لاستیک بچسبد.

دو چسب و مایع پنچری می باشد، در این روش ابتدا باید محلی از لاستیک را که پنچر شده را به چسب مایع آغشته کنید و سپس 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا مایع کاملا چسبناک شود، در مرحله بعد می توانید وصله مورد نظر را از زرورق آن جدا کرده و روی تیوپ خود بچسبانید.

پس از این که وصله را روی تیوپ قرار دادید باید آن را به خوبی فشار دهید تا به طور کامل به تیوپ بچسبد.

دکمه بازگشت به بالا