اقتصادیفعالان کسب و کار

هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه

به جرات می توان گفت که پس از پزشکی، رشته داروسازی یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها در بین داوطلبان کنکور تجربی است. علیرغم سختی این رشته، بسیاری از داوطلبان جذب این رشته تحصیلی شده تا در آینده وارد بازار کار شده و با تولید داروهای کمیاب، راه را بر واردات داروهای گران ببندند. ممکن است برخی داوطلبان نیز با کسب اطلاع از رشته های آسان تر و راحت، جذب این رشته های آسان شده و پس از مدت کوتاه تری نسبت به داروسازی، وارد بازار کار شوند.

اشتیاق زیاد داوطلبان برای ورود به رشته ی داروسازی، رقابت را برای قبولی در این رشته بسیار سخت کرده است. در چنین شرایطی برخی از داوطلبان، پذیرش پزشکی بدون کنکور را ترجیح می دهند. اما با این حال، برخی از داوطلبان، برای قبولی در کنکور با بهترین رتبه، و انتخاب این رشته، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

داروسازی، با تهیه و تولید داروها براساس استانداردها سر و کار دارد. یکی از وظایف داروساز، شناسایی گیاهان با مصرف دارویی می باشد. همچنین یک داروساز باید در زمینه ی سنتز ترکیبات شیمیایی با ارزش دارویی و تجزیه و تحلیل عوامل دارویی، مهارت داشته باشد. تهیه اشکال مختلف دارو مانند قرص، کپسول و محلول های استریل، توسط داروسازان انجام می شود.

درآمد رشته داروسازی و آینده ی شغلی این رشته، داوطلبان را مجاب به تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای خارجی کرده است. یکی از کشورهایی که با استقبال خوبی از طرف داوطلبان در رشته داروسازی مواجه شده است، کشور روسیه می باشد.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه چقدر است؟

تحصیل رشته داروسازی در روسیه ، به دلیل امکان انتخاب زبان آموزشی توسط خود دانشجو، شهریه ی مناسب و همچنین، امکان اخذ دوره های متنوع تحصیلی مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی می باشد. هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه، با توجه به نوع دانشگاه و دوره، و همچنین زبان آموزشی، متفاوت است. در دانشگاه های روسیه، دوره ی تحصیل در رشته داروسازی، 5 تا 5/5 سال به طول می انجامد.

خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود: معرفی رشته پرستاری

اگر دوره های آموزشی به زبان انگلیسی باشد، هزینه آن 7800 دلار در سال است، اما اگر دانشجو زبان روسی را برای آموزش انتخاب کند، این مبلغ به 6800 دلار در سال کاهش می یابد.

هزینه زندگی در روسیه چگونه است؟

هزینه زندگی یکی دیگر از عواملی است که یک دانشجو باید برای تحصیل در خارج از کشور، به آن توجه نماید. زندگی در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ نسبت به دیگر شهرهای روسیه، هزینه ی بالاتری دارد. برآورد قطعی هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه برای یک دانشجو در روسیه امکان پذیر نیست؛ اما با این حال، با توجه به نوع زندگی، هر دانشجو ماهانه باید مبلغی حدود ۴۰۰ دلار صرف اسکان خود بکند. با این حال، هزینه خوابگاه ‌های دانشجویی بسیار کمتر از مسکن خواهد بود.

البته باید هزینه های دیگری را نیز به لیست هزینه های خواندن داروسازی در روسیه اضافه کرد. به طور مثال هزینه خورد و خوراک برای هر دانشجو متغیر است. همچنین بیمه پزشکی، حدود 150 دلار، تمدید و ثبت ویزا 100 دلار و چکاپ پزشکی 50 دلار خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا