اقتصادیفعالان کسب و کار

کمک به انتخاب رشته کنکوری ها در شاد

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل کنکور سراسری محسوب می شود زیرا از جهات مختلف در آینده شغلی و تحصیلی افراد تاثیرگذار است. به دلیل حساسیت انتخاب رشته کنکور سراسری، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان حاضر در جلسه آزمون در جستجوی مشاوره ای خوب و با تجربه برای داشتن انتخاب رشته ای خوب هستند. با توجه به تغییرات کنکور سراسری داوطلب باید بتواند با بررسی کارنامه اولیه براساس دو نوبت آزمون سراسری از وضعیت خود مطلع شده و بر اساس رتبه و نمره مکتسبه در سهمیه نهایی، از شانس قبولی خود در رشته محل های ارائه شده، مطلع گشته و با در نظر گرفتن فاکتورهای انتخاب رشته، انتخابی ایده آل داشته باشند.

مشاوره انتخاب رشته باید توسط فردی آگاه و با تجربه در این زمینه انجام گیرد. اطلاعاتی که در مشاوره انتخاب رشته باید ارائه شود شامل: بررسی علاقه و توانایی های فرد، معرفی ماهیت رشته و بازارکار آن در آینده، رتبه لازم برای قبولی در رشته محل دلخواه، شهریه تمامی دوره های ارائه دهنده آن رشته، تحلیل و بررسی کارنامه نوبت اول و دوم کنکور سراسری، استفاده از نرم افزار مجازی انتخاب رشته برای مشخص شدن شانس قبولی فرد در رشته محل های دلخواه، بیان آخرین تغییرات و اصلاحات دفترچه انتخاب رشته و نحوه چینش فرم انتخاب رشته می باشد.

سامانه مشاوره تحصیلی درس جت، یکی از موسسات مشاوره تحصیلی تلفنی پیشتاز در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. موسسه درس جت در این صفحه پکیجی شامل نمونه سوال فارسی یازدهم نوبت دوم، نمونه سوال آمار و احتمال یازدهم نوبت دوم و دیگر دروس را تهیه و در دسترس عموم افراد قرار داده تا داوطلبان کنکوری با مطالعه آن بتوانند به تمامی موارد مهم و کلیدی که برای کنکور سراسری 1402 مورد نیاز است، دسترسی داشته و در صورت بروز هر گونه سوال و ابهامی با استفاده از مشاوره تلفنی با کارشناسان مجرب انتخاب رشته کنکور سراسری درس جت تماس گیرند.

تلفن مشاوره انتخاب رشته دانشگاه |شماره مشاوره انتخاب رشته رایگان

راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که در کنکور 1402 شرکت کرده و بر اساس توضیحات کارنامه اولیه خود، شرایط انتخاب رشته را دارند، می توانند با راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور از دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند، آگاهی یافته و حداکثر 150 کد رشته محل را در گروه آزمایشی امتحانی خود اولویت بندی نمایند. انتخاب رشته دو نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۲ پس از برگزاری کنکور تیر در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند بر اساس رتبه و تراز کسب کرده و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، به صورت مجزا در انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

انتخاب رشته مهم ترین فرایند پذیرش در کنکور سراسری محسوب می گردد چرا که موضوعی پیچیده بوده و از سویی دیگر نیازمند تخمین اصولی و تجربه می باشد. براساس تجربه مشاوران هیوا، می توان گفت که چه بسیارند داوطلبانی که بدون توجه و آگاهی، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمودند و در نهایت نتیجه مطلوبی برای ایشان حاصل نشد.

متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند پس از مشاهده توضیحات کارنامه کنکور سراسری با توجه به اینکه در کدام دوره مجاز شده اند، نسبت به انتخاب 150 رشته مورد علاقه خود از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش به نشانی مذکور اقدام نمایند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، در ادامه این مقاله مراحل و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 شرح داده و به عبارت دیگر این که چگونه انتخاب رشته کنیم را آموزش داده ایم.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • مهم ترین مرحله در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 بررسی وضعیت علمی داوطلبان بر اساس کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می باشد. به این منظور داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش به نشانیorg مراجعه کرده و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها در دوره های روزانه و غیر روزانه می باشد دریافت نمایند.
  • داوطلبانی که بر اساس این کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند خود را برای این مرحله سرنوشت ساز آماده نمایند. سازمان سنجش پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان زمان انتخاب رشته کنکور سراسری را اعلام کرده و امکان تکمیل فرم اینترنتی را فراهم می کند.

متقاضیان به منظور انتخاب رشته می بایست مراحل زیر را طی کنند:

  1. مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به نشانیorg
  2. دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 و مطالعه دقیق آن
  3. استخراج رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی
  4. اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه
  5. تکمیل فرم انتخاب رشته
  6. دریافت کد رهگیری

شرکت کنندگان نوبت اول و دوم کنکور سراسری 1402 که مجاز به انتخاب رشته کنکور شده اند در نیمه دوم مرداد سال ۱۴۰۲ می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان برای ورود به مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری در ابتدا می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. از منوی سمت راست لینک سراسری را انتخاب نمایند. پس از ورود بر روی لینک انتخاب رشته کلیک کنند. به این ترتیب متقاضیان پس از ورود به سامانه انتخاب رشته با درج یکی از اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی) وارد صفحه انتخاب رشته کنکور سراسری می شوند.

داوطلبان به منظور انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند. پس از ورود به سایت مذکور بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (رشته های با آزمون – صرفا براساس سوابق تحصیلی) کلیک کنند.

در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را مطالعه نموده ام را تایید کنید.

با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ شوید.

در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. متقاضیان در صورت دارا بودن تراز بالای 6500 و داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه ی دوم و… می توانند فرم انتخاب رشته های فرهنگیان را در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت کاملا اینترنتی و رایگان است و در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور سراسری 1402 ثبت نام و شرکت کردند و پس از دریافت کارنامه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در بازه زمان انتخاب رشته کنکور سراسری  نسبت به اولویت بندی رشته محل های خود اقدام کنند.

داوطلبان به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ مراجعه کرده و از منوی سمت راست بخش کنکور سراسری را انتخاب نمایند. پس وارد شدن در صفحه جدید بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام، شماره داوطلبی)، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید آن، سایت یک کد رهگیری 16 رقمی به داوطلب ارائه می دهد که به معنای ثبت نهایی انتخاب رشته داوطلب در سایت سازمان سنجش است. شرکت کنندگان می بایست کد مذکور را تا پایان فرایند انتخاب رشته محفوظ نگه دارند.

دکمه بازگشت به بالا