اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه با امداد خودرو تماس بگیریم؟

رانندگان در راه مانده فقط با امدادخودروهای رسمی تماس بگیرند

مدیر عملیات شرکت امداد خودرو – امداد خودرو تهران ایران گفت: رانندگان جاده که به دلیل بروز مشکلات فنی خودروهایشان در راه می مانند، برای دریافت خدمات مورد نیاز و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری احتمالی، فقط با امدادخودروهای رسمی تماس بگیرند.

سازمان راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای امروز در خبری هشدار داد که عده‌ای سودجو در تماس با صاحبان خودرو، هزینه هایی را برای صدور کارت هوشمند اشتراک امدادخودرو طلب می‌کنند.

این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تماس‌های غیررسمی با مالکان خودروهای شخصی و عمومی با عنوان مرکز امداد خودرو و اجرای طرح صدور کارت هوشمند اشتراک و ارائه خدمات تعمیر خودرو و … به آگاهی می‌رساند، این تماس‌ها بازاریابی شرکت‌های خصوصی است و اجباری برای دریافت این نوع کارت وجود ندارد.

در این زمینه «رسول رمضانی» مدیر عملیات شرکت امداد خودروی ایران  اظهار داشت: رانندگان جاده ها در صورت بروز هرگونه مشکل فنی برای خودروهایشان می توانند با شماره های «096440» امداد خودروی ایران زیرمجموعه گروه ایران خودرو، «096550» امداد خودروی سایپا زیرمجموعه گروه سایپا و «09629» کانون جهانگردی و گردشگری تماس بگیرند.

به گفته وی، این شرکت های امدادی، با آرم و علائم مشخص در جاده ها به خدمات رسانی می پردازند، به طوری که خدمات امدادخودروی ایران شبانه روزی بوده و مشتریان می توانند در هر نقطه از کشور در هر زمانی با یک تماس ساده از خدمات فنی آنها بهره مند شوند.

رمضانی خاطرنشان کرد: شرکت های امداد خودرویی متفرقه که تعدادشان کم نیست، هزینه های بالایی برای ارائه خدمات خود دریافت می کنند که بطور عمده شامل حمل خودروها می شود، این شرکت ها هیچ آرم و علائم خاص و مجوز کار کردن ندارند و زیر نظر شرکت خاصی نیز نیستند.

«این در حالی است که امدادگران شرکت های معتبر یاد شده، کارت شناسایی و کد معتبر دارند و مشتریان می توانند اندکی پس از در اختیار گذاشتن اطلاعات فردی و خودروی خود، پیامک شرکت، کد پیگیری، شماره پلاک خودرو و غیره را دریافت و پس از دریافت خدمت، اطلاعات کامل صورتحساب از طریق پیامک برایشان ارسال می شود.»

مدیر عملیات شرکت امداد خودروی ایران به در پیش بودن ایام اربعین حسینی نیز اشاره و تاکید کرد: هموطنان در صورت بروز مشکل برای خودروها، با سه شماره معتبر یاد شده تماس بگیرند؛ همچنین صاحبان خودروهای خارجی نیز می توانند با تماس با یکی از این شماره ها از خدمات حمل و نقل برخوردار شوند، اما به دلیل برخورداری این خودروها از استانداردهای خاص، اجازه تعمیر آنها را ندارند.

وی یادآورشد: مراتب تماس با سه شرکت معتبر امداد خودرویی یاد شده، در جلسه های متعدد به پلیس راه و راهور نیز اطلاع رسانی شده است تا در صورت تماس کاربران جاده با پلیس، آنان را به سامانه های تلفنی یاد شده راهنمایی کنند.

رمضانی ادامه داد: اکنون نزدیک به یک هزار و 800 ناوگان امدادی در کشور وجود دارد که دستکم یک هزار و 200 مورد آن خودروهای امدادی سیار است که با در اختیار داشتن قطعات لازم خودرویی، قادرند به ارائه خدمات تعمیراتی و تعویض قطعه در محل بپردازند.

  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز یادآور شده است: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت امدادرسانی در راه‌های برون‌شهری، این سازمان، اقدام به ثبت شرکت‌های مجاز امداد خودرو در سامانه تلفنی 141 (مرکز مدیریت راه‌های کشور) کرده است و هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات، خدمات و آگاهی از وضعیت امداد خودروهای مجاز در محورهای مواصلاتی کشور، با شماره 141 تماس برقرار کرده و یا از طریق نصب نرم‌افزار 141 به روی گوشی ‌های خود، اطلاعات لازم را کسب کنند.

سرویس‌ها و خدمات ایران خودرو

در صورتيكه خودروي شما بعلت نقص فني قابل حركت نبوده و يا حركت آن ممكن است باعث بروز خطر گردد، در هر زمان از شبانه روز و در سراسر كشور مي‌توانيد با يكي از تلفن‌هاي مراكز پيام شركت امداد خودرو تهران تماس حاصل نموده، تا امدادگران شركت به ياري شما آمده و اقدام به رفع مشكل و راه اندازي خودروي شما نمايند.

تعميرات كليه خودروهاي توليدي شركت ايران خودرو در طي دوره گارانتي مشمول ضوابط گارانتي بوده و كليه نمايندگي‌هاي مجاز ايران خودرو موظف به پذيرش و تعمير خودرو مي‌باشند.

دامنه ارائه خدمت

  • غيرمشتركيني كه عمر خودروهاي آنها زير 10 سال است

روش ارائه خدمات

  • جهت درخواست امداد با مراكز پيام شركت امداد خودرو ايران با شماره 096440 بدون پیش شماره و سراسری، تماس گرفته و پس از اعلام شماره اشتراك و يا شماره شاسي خودرو خود و ثبت مورد امداد در سيستم، كد پيگيري را دريافت نمائيد تا براي پيگيري‌هاي بعدي مورد استفاده قرار گيرد
  • پس از اتمام تعميرات سيار، گزارش بازديد و تعمير خودرو را ملاحظه و در صورت تائید آنرا امضاء نموده، سپس يك نسخه از آن را از امدادگر دريافت نمائيد. ضمناً خواهشمند است نظرات خود را در قسمت مربوطه درج كنید
  • در مواردي كه قطعات تعويض شده به حساب كارت طلايي و يا گارانتي باشد، قطعات تعويض شده متعلق به شركت امداد خودرو ايران بوده كه توسط نمايندگي و يا امدادگر دريافت خواهد شد

مدارک مورد نیاز

  • مدارك شناسايي خودرو
  • اصل و كپي کارت گارانتی (براي توليدات شركت ايران خودرو كه مشمول گارانتي هستند)

شماره امداد ایران خودرو

ایران خودرو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های داخلی خودرو است. از حدود 2 دهه پیش، یعنی از اواخر دهه 70 شمسی، شرکت ایران خودرو امداد خودرو ایران را تاسیس نمود. تاسیس این بخش به منظور امدادرسانی جاده‌ای و ارائه خدمات به خودروهای تولیدی خود بود. از آن زمان تاکنون خدمات ایران خودرو سال به سال افزایش یافته است و تقریباً همه رانندگان در ایران، شماره تلفن ایران خودرو را در تلفن همراه خود دارند.

در این صفحه به معرفی خدمات امداد خودرو ایران خودرو و هزینه‌های آن می‌پردازیم.

شماره امداد سیار ایران خودرو 096440

بعد از تغییری که در شماره‌های تلفن ثابت کل کشور اتفاق افتاد، شماره تلفن امداد خودرو ایران نیز از 09644 به 096440 تغییر پیدا کرد. شما می‌توانید از طریق این شماره حتی سؤالات فنی خود را در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید، با کارشناسان ایران خودرو مطرح کنید. خدمات ایران خودرو بسیار گسترده است.

خدماتی مانند:

  • امداد پلاس
  • امداد سیار
  • سرویس در محل
  • امداد گلس
  • خدمات حمل خودرو

از جمله سرویس‌های امداد خودرو هستند.

امداد سریع معمولاً خدمات سریعی را شامل می‌شود که نیاز به صرف زمان طولانی ندارند.

برای بهره مندی از این خدمات می‌توانید با شماره 096440 تلفن تماس بگیرید یا آن که از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت، وارد بخش سرویس در محل شده و شماره شاسی و کیلومتر کارکرد خودروی خود را وارد کنید.

خدمات امداد پلاس به خدماتی گفته می‌شوند که معمولاً زمان بالاتری نیاز دارند. این خدمات نیز در محل مورد نظر شما انجام می‌شوند. مثلاً تعویض رادیاتور و دینام برای تمام خودروها در این سرویس انجام می‌شود. تماس با شماره تلفن ایران خودرو یا درخواست سرویس از طریق وب‌سایت رسمی برای شما امکان پذیر است.

امداد گلس نیز همان طور که از نامش پیداست، به خدمات مربوط به تعویض شیشه و آینه گفته می‌شود. این سرویس در حال حاضر صرفاً در شهر تهران وجود دارد. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تماس با شماره امداد سیار ایران خودرو تنها برای خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو از این سرویس استفاده کنند.

خدمات حمل خودرو ( یدک کش ) نیز توسط خودروهای نیسان و ایسوزوی ایران خودرو برای حمل خودروهای سواری یا سنگین انجام می‌شود. برای استفاده از این خدمات نیز باید با تلفن امداد تماس بگیرید.

از طریق شماره امداد سیار ذکر شده در بالا نیز می‌توانید از خدماتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مانند امداد پلاس، حمل خودرو، سرویس در محل یا موارد دیگر استفاده کنید. این مورد به خصوص در زمان‌هایی مهم است که دسترسی به اینترنت ندارید و نمی‌توانید درخواست خود را از طریق وب‌سایت ایران خودرو ثبت کنید پس در این مواقع داشتن شماره امداد سیار ایران خودرو مهم است. اما در صورت دسترسی به شبکه اینترنت، می‌توانید به آدرس www.096440.com مراجعه کرده و در همان صفحه اصلی، سرویس مورد نظرتان را پیدا کنید.

تعرفه امدادرسانی ایران خودرو

تعرفه امداد خودرو ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم در محاسبه هزینه امدادرسانی، فاصله‌ای است که تیم امدادی تا رسیدن به خودروی شما طی می‌کنند. مسافت رفت و مسافت برگشت در محاسبه این قیمت تاثیرگذار هستند. ممکن است در برخی شرایط جاده ای و یا فصلی نیز تعرفه امداد خودرو اندکی متفاوت باشد.  به علاوه، هزینه قطعات تعویض شده و همچنین اجرت کار نیز به این قیمت افزوده می‌شود و عملا جزو هزینه امداد خودرو محاسبه می شوند.

در صورتی که خودروی شما نیاز به حمل داشته باشد، مسافت حمل خودرو ( یدک کش ) نیز با ضریبی متفاوت به هزینه امداد خودرو افزوده خواهد شد. مدت زمانی که کار تعمیر خودرو نیز طول کشیده است، به هزینه اضافه می‌شود. البته اگر مدت زمان توقف، کمتر از 30 دقیقه باشد، شامل هزینه اضافی نمی‌شوند و عملا در تعرفه امداد خودرو ضریب صفر خواهد داشت.

تعمیرات سیار ایران خودرو

تعمیرات سیار ایران خودرو، همان طور که گفتیم خدمات گسترده‌ای را در همه جای ایران ارائه می‌دهد. حتی در کوهستان‌ها نیز بالگردهای امداد خودرو قادر به امدادرسانی هستند. تقریباً تمام مشکلاتی که در طول سفر یا رفت و آمدهای شهری برای خودروی شما به وجود می‌آید، توسط خدمات امداد خودرو بخش ایران خودرو تعمیرات سیار قابل حل است. تعویض تمام قطعات، سرویس 6 ماهه یا سالانه خودرو، تعویض روغن، تعویض شیشه  سوئیچ از جمله خدماتی هستند که معمولاً تقاضای بالایی دارند.

اما در صورتی که کارت اشتراک امداد داشته باشید، می‌توانید با هزینه کمتر در هر جای کشور از همه خدمات تعمیرات سیار امداد خودرو ایران استفاده کنید. علاوه بر این، در صورتی که در طول سفر دچار مشکل شوید، تمام سرنشینان خودروی شما بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به یکی از شهرهای نزدیک منتقل می‌شوند.

کلام آخر

امداد ایران خودرو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امدادی ایران است که  توانسته است در بین اکثر رانندگان، حتی کسانی که از خودروهای ایران خودرو استفاده نمی‌کنند، محبوبیت بالایی پیدا کند. شما نیز حتی در صورتی که مشتری محصولات تولیدی این شرکت نیستید بهتر است شماره ها و راههای دسترسی به خدمات ایران خودرو را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از خدمات سریع این شرکت استفاده نمایید.

امداد خودروی اصل را چگونه بشناسیم؟

تماس شما با امدادخودرو ایران یکی از 4500 تماس ورودی برای دریافت امداد از این شرکت است. پس از تماس امدادخواه و دریافت کد پیگیری، از طریق شماره 300030 پیامکی با عنوان “امدادگر با کد-برای مثال V457- اعزام شده است” برای شما ارسال خواهد شد تا در زمان تقریبی اعلام شده توسط مرکزتماس، امداد در محل حاضر شود. شماره پیامک هم 300030 که باید دقت نظر داشته باشیم.

مدت هاست در فضاهای مجازی و خبری هشدارهای جدی به تمامی رانندگان در خصوص خطرهای احتمالی امداد های متفرقه داده می شود. اما حالا که درد معرفی شده، درمان کجاست؟ به چه کسی اطمینان کنیم؟ با کجا تماس بگیریم؟ چه قدر هزینه پرداخت کنیم؟ کدام اصل است؟از چه راهی اصل را پیدا کنیم؟

امداد خودرو ایران را می شناسید؟

شرکت امداد خودرو ایران در اواخر اسفند 1378 در پی سیاست تکمیل زنجیره خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو تاسیس شد. از آنجائیکه در زمان تاسیس شرکت، هیچ الگوی داخلی جهت ارائه خدمات امدادی به خودروها در کشور وجود نداشت، این شرکت فعالیت خود را با ماموریت ارائه خدمات امداد سیار به دارندگان محصولات ایران خودرو آغاز کرد. پس در نخستین قدم به این نکته توجه کنید که نام امداد خودرو ایران نه پیشوندی دارد و نه پسوندی. تنها امداد خودرو ایران.

با کجا تماس بگیریم ؟

امداد خودرو ایران سالها پیش با هدف امدادرسانی شبانه روزی در سراسر کشور به هموطنان ایجاد شده و دارندگان خودرو های ایران خودرو می توانند برای دریافت هرگونه خدمات امدادی صرفا با شماره سراسری 096440 – که برچسب آن روی شیشه عقب خودروها نصب و یا روی کارت اشتراک مشتریان درج شده- تماس بگیرند تا پس از دریافت مشخصات خودرو و محل امدادخواه، توسط مرکز تماس، هماهنگی‌های لازم برای اعزام امدادگر صورت گیرد.

پس تنها شماره تماس برقراری ارتباط با امداد خودرو ایران شرکت خدمات امدادی ایران خودرو در سراسر کشور تنها و تنها ۰۹۶۴۴۰ است.

منتظر چه کسی باشیم ؟

تماس شما با امدادخودرو ایران یکی از 4500 تماس ورودی برای دریافت امداد از این شرکت است. پس از تماس امدادخواه و دریافت کد پیگیری، از طریق شماره 300030 پیامکی با عنوان “امدادگر با کد-برای مثال V457- اعزام شده است” برای شما ارسال خواهد شد تا در زمان تقریبی اعلام شده توسط مرکزتماس، امداد در محل حاضر شود. شماره پیامک هم 300030 که باید دقت نظر داشته باشیم.

لازم به توضیح است این زمان در امداد خودرو ایران با استاندارهای جهانی قابل مقایسه بوده و میانگین زمان رسیدن امدادگر بین 20 الی 30 دقیقه به محل مورد نظر امدادخواه خواهد بود. گفتنی است این زمان با اتکا به 1460 ناوگان امدادی مجرب و متخصص در سراسر کشور امکان‌پذیر شده است.

بعد از ثبت و اعزام امداد به سوی امداد خواه، امدادگر دوره دیده با لباس و مشخصات به همراه کارت شناسایی معتبر با کد قید شده و دورنویسی امداد خودرو ایران بر روی خودرو در محل مورد نظر حاضر می شود.

تمامی این امدادگران دوره های فنی عیب‌یابی امداد سیار، ضوابط، مقررات امداد، کارت طلایی و گارانتی را گذرانده و همچنین اشراف کامل به خودروی معیوب و در راه مانده دارند که قبل از ورود ایشان به ناوگان امدادی توسط اداره آموزش امداد خودرو ایران انجام می‌پذیرد.

در نتیجه هر شخصی که مدعی شد از طرف امداد خودرو ایران آمده است به او اطمینان نکرده و موارد فوق را حتما بررسی کنید.

آیا همه ایرادات در محل قابل رفع است؟

تلاش و الویت امدادگران این شرکت برآن است تا در صورت امکان خودرو در محل راه اندازی و رفع عیب شود اما در صورت وجود ایرادهایی که رفع آنها احتیاج به زمان و ابزارآلات تخصصی‌تر داشته باشد، خودرو به محل مورد نظر مشتری حمل می شود. در صورت نیاز به حمل خودرو در هماهنگی امدادگر با مرکز تماس و ثبت “امداد حمل” برای هماهنگی خودروبر و در صورت تقاضای مشتری، تخصیص وقت نمایندگی برای امدادخواه انجام می‌شود.

حمل خودرو نیز طبق تعرفه اعلام شده از سوی مرکزتماس و با رعایت کلیه اصول حمل مدون در این شرکت  انجام خواهد شد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد تا به علت استفاده از خودرو برهای متفرقه در جاده متحمل هزینه های بی موردی چون شکستگی سپر و یا خم شدن درب موتور شده باشید.

اگر به هر دلیل به هزینه های حمل و خودروبر اطمینان نداشتید مجددا با ۰۹۶۴۴۰ تماس گرفته و از کارشناسان این مرکز هزینه را استعلام کنید.

فاکتور فراموش نشود!

از دیگر نکات حائز اهمیت، ارائه فاکتور رسمی امدادخودرو ایران به مشتری است. پس از اتمام پروسه امداد؛ امدادگر موظف به ارائه یک نسخه از فاکتور خدمات انجام شده به همراه هزینه انجام کار و قطعات تعویضی به مشتری است.

مشتری پس از دریافت فاکتور، در صورت نارضایتی از امداد انجام شده می‌تواند با شماره سراسری 096440 تماس و نارضایتی خود را اعلام تا توسط همکاران ثبت و کد پیگیری دریافت کند. به لطف فرآیندهای مدون امداد خودرو ایران در حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات، تمامی شکایات در دو روز کاری بررسی شده و راه حل مناسب در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

برای اطمینان از اجرای کامل فرآیندهای امدادی، کلیه فعالیت و عملکرد نیروهای این سازمان از قبیل امدادگر، کارشناس و غیره توسط بازرسان مجرب پایش شده تا قبل از بروز هرگونه آسیب و یا مشکل احتمالی برای مشتریان گرامی، موضوع مرتفع شده و بهترین خدمات به هموطنان عزیز ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا