فعالان کسب و کارورزشی

بازی های ساده در خانه

ایده‌هایی ساده برای بازی کودکان در منزل

کودکان عاشق بازی هستند و فکر می‌کنند سرگرمی و خوش‌گذرانی مهم‌ترین دغدغه‌شان است؛ اما قوانینی که در خانه حاکم هست آن‌ها را محدود می‌کند و باعث می‌شود که احساس کنند آنقدر که در حیاط یا پارک بهشان خوش می‌گذرد در خانه نمی‌گذرد. پس شما به عنوان پدر یا مادر هنگامی که شرایط بیرون بردن آنها یا خرید جلیقه پلیس بچه گانه را ندارید، برای اینکه جلوی گریه‌، زاری و ورجه‌و وروجه کردنشان که نمی‌گذارد به کارهایتان برسید را بگیرید، باید وسایل و بازی‌های سرگرم‌کننده‌ی مفیدی در خانه داشته باشید و بلد باشید سرگرمشان کنید. این کارها باعث می‌شود آرامش کودکان در خانه بیشتر شود. بنابراین از این نکات حتما استفاده کنید. همچنین می توانید جهت خرید لباس پلیس راهنمایی رانندگی بچه گانه و ست لباس ارتشی بچه گانه به سایت آسنا شاپ مراجعه نمایید.

بازی در خانه |بازی در خانه برای کودکان ۱۰ ساله

1. بازی های دستی

انواع مختلفی از بازی های دستی وجود دارند. مثل صنایع‌دستی‌، کار با گِل رُس و بازی‌های تزئینی و بازی‌های سرهم کردنی مثل عکس بالا. کودکان بازی‌هایی را دوست دارند که احساس خاص بودن و خلاقیت به آن‌ها می‌دهد و این بازی ها به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد‌به‌نفس پیدا کنند و خلاقیت خود را افزایش دهند.

2. رنگ‌آمیزی گروهی

رنگ‌آمیزی فواید زیادی برای حالت روحی کودکان دارد. بنابراین انتخاب ساعات مشخصی در روز برای تمرین رنگ‌آمیزی با فرزندتان، به فعال و پر انرژی بودن او کمک می‌کند. می‌توانید هفته‌ای یک ساعت را برای نقاشی با تمام اعضای خانواده تعیین کنید. این باعث می‌شود خانواده برای انجام کاری با‌مزه دور هم جمع شوند و فشارهای مختلف روی اعضای خانواده کاهش یابد.

3. بازی های فکری

به فعالیت‌هایی بپردازید که باعث افزایش ضریب هوش کودک می‌شوند. انواع مختلفی از این بازی‌ها وجود دارند، مانند دویدن، انواع ورزش‌ها، بازی‌های سرهم کردنی، خانه سازی و پازل.

4. تزیین و بازی‌های سر هم کردنی

کودکان 2 ساله به بالا معمولاً عاشق تزئین کردن هستند. بنابراین می‌توانید یک جعبه بزرگ بگیرید و کمی وقت صرف تزئین آن با فرزندتان کنید. استفاده از جعبه الزامی نیست، شما به عنوان والدین فزرندانتان بهتر می‌دانید که آن‌ها چه چیزهایی را دوست دارند. ما فقط شما را به انتخاب و برای فرزندانتان تشویق می‌کنیم. از بازی‌های سرهم کردنی که بیشتر بچه‌ها عاشقشان هستند غافل نشوید. این بازی‌ها باعث می‌شوند ساعت‌های بیشتری دست از سر شما بردارند تا بتوانید به کارهایتان برسید.

5. بازی‌های سرگرم‌کننده

بازی‌ها باید برای ذهن فرزند شما مفید باشند و در عین حال سرگرم‌کننده. مثلاً اگر فرزند شما یک کار درست انجام داد، بازی را به عنوان جایزه به او بدهید. حتی او می‌تواند خودش بازی سرگرم‌کننده‌ای را که دوست دارد انتخاب کند مثلاً دویدن یا قائم‌موشک.

6. بازی کردن با اسباب‌بازی‌ها با سایرین

کودکان ترجیح می‌دهند همراه دیگران با اسباب‌بازی‌هایشان بازی کنند؛ اما بعضی اوقات ممکن است کودک شما به هر دلیلی دلش نخواهد با اسباب‌بازی‌هایش بازی کند. موقعی که کودک شما در حین بازی شروع به جیغ زدن و گریه کردن می‌کند، تنها گفتن این حرف که “بازی بی بازی” کافی نیست. باید با او هوشمندانه برخورد کنید و پیشنهاد مشارکت در بازی به او بدهید. بدین‌ترتیب می‌توانید با بازی‌ای که خودتان ترجیحش می‌دهید او را سرگرم کنید. بازی‌هایی مثل:

  • سفالگری

سفال‌گری یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کودکان است چون یکی از بازی‌های گروهی سرگرم‌کننده به شما می‌رود. سفال‌گری نه تنها برای سرگرمی بلکه برای آن‌ها و گشترش ادراکشان مناسب است.

  • صندلی بازی

صندلی‌ بازی یکی از بازی‌های قدیمی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و گزینه‌ای مناسب برای بازی گروهی بچه ها در خانه است. اما به برخی اصلاحات نیاز دارد، به عنوان مثال برای بازنده‌ها یک چالش ایجاد کنید. این چالش‌ها برای شما و فرزندانتان مفید هستند.

  • شطرنج

بازی شطرنج برای کودکان دشوار اما برای سنین بالای 8 سال مفید است. این بازی سرگرم‌کننده می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را مشغول کند و باعث آن‌ها شود.

7. وسایل کار و منزل اسباب‌بازی و شخصیت‌پردازی

بعضی از کودکان از بازی‌هایی که در آن باید با وسایل خانگی و پزشکی اسباب‌بازی نقش بازی کنند، لذت می‌برند. شما می‌توانید با دختر یا پسرتان، شخصیت یا حرفه‌ای که آن‌ها دوست دارند و بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند را بازی کنید.

بازی ساده ها در قرنطینه خانگی

بچه ها این روزها به ناچار در قرنطینه خانگی هستند. در این مطلب بازی های ساده برای کودکان در قرنطینه خانگی را برای شما معرفی میکنیم.  این در خانه ماندن چاره‌ای برای پدر و مادرها نمی‌گذارد مگر آنکه به بهترین شکل کودک را از بی‌حوصلگی نجات داده و فرزندانشان را سرگرم کارهایی کنند که در خانه بمانند.

مشارکت دادن کودکان در مسئولیت‌ها

یکی از کارهای ساده‌ای که این روزها می‌توان انجام داده و معامله دوسر برد برای کودک و والد محسوب می‌شود، مشارکت در انجام کارهای خانه است مثلاً می‌شود با همکاری تمام افراد خانواده و مشارکت فرزندان آشپزی کرد و بعد از آنکه همگی برای تهیه یک وعده غذایی یا یک میان وعده زحمت کشیدند، حاصل زحمتشان را خانوادگی و دور هم نوش‌جان کنند.

بازی با کودکان در خانه

برای فرار از ترس راهی جز سرگرم شدن نیست و برای سرگرم شدن هم راهی جز بازی نیست. از گزینه‌های ساده آغاز کنید، پانتومیم، قائم موشک، دوز، اسم و فامیل، بله نه معکوس و اسم پیشانی از بازی‌های معروف و محبوب دسته جمعی ایرانیان هستند که در روزهای قرنطینه حسابی به‌کار می‌آیند. برای مثال در و آن فرد باید حدس بزند چه چیزی برروی پیشانی او چسبانده‌اند. بازی زمانی تمام می‌شود که روی همه اسم بگذارند و همه بتوانند اسم‌هایشان را حدس بزنند.

ساخت اسباب بازی با دور ریختنی‌ها

وسایل دور ریختنی که می‌توانند تبدیل به اسباب بازی شوند در خانه‌ها زیاد به چشم می‌خورد. مانند نی‌های رنگی نوشابه. والدین می‌توانند با در هم کردن نی‌ها از آن‌ها شکل‌های هندسی خلق کنند. بسته به سن و میزان رشد کودک این اشکال پیچیده‌تر نیز خواهد شد. برای تقویت توانایی‌های کودک مقابل کودک خود نشسته و از او بخواهند اشکال را مانند شما بسازند. مثلاً با چند تکه نی، مربع بسازید و از کودک خردسال خود بخواهید اون هم مثل شما با نی ها اشکال هندسی بسازه. این بازی برای کودک سه ساله شما هم یک بازی و سرگرمی هستش و هم آموزش اشکال هندسی با کاردستی.

کشیدن لی لی با نوار چسب

برای آنکه بدانید به‌ راحتی می‌توان با وسایل ساده اسباب بازی ساخت، به سراغ یک وسیله دیگر می‌رویم، این بار به‌ جای نی از “نوارچسب‌های رنگی” استفاده می‌کنیم. نوارچسب‌هایی که عموماً پدرها چندتایی از آن را برای کارهای برقی خانه پیش خود نگه می‌دارند. با چسباندن این نوارچسب‌ها روی میز،لی لی بسازید.

اتاق فرار برای رسیدن به جایزه

برای اینکه یک بازی هیجان انگیز داشته باشید برای کودک یه اتاق فرار طراحی کنید و یک نقشه راه بهش بدید. او باید با نقشه ای که در دست دارد معما ها و بازی های کوچک سر راهش را انجام دهد. (مثلا اول باید یک نقاشی از گنج پنهان شده بکشد، بعد باید از لی لی که با نوار چسب برای او کشیدید رد شود و …) تا به یک کلید کمدی برسد که شما در آن برای او یک جایزه قرار داده اید.

پانتومیم بازی کنید

پانتومیم نیازی به هیچ وسیله ای ندارد . پانتومیم یک بازی فوق العاده برای پرورش ذهن کودک است. با کلمات ساده پانتومیم را شروع کنید و سعی کنید کلماتی که انتخاب می کنید علاوه بر سرگرم کننده بودن آموزش هم داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا