اقتصادیفعالان کسب و کار

کاربردی ترین بخاری ویلا و باغی

بخاری مخصوص ویلا

برای این که بتوانید از فضای باز خود حتی وقتی هوا سرد می ‌شود به خوبی استفاده کنید باید یک هیتر تابشی یا بخاری فضای باز مناسب برای پاسیو یا حیاط خود تهیه کنید. در این صورت وقتی در حیاط نشسته اید، هوای سرد تاثیر زیادی روی تان نگذاشته و می توانید از نشستن روی ایوان یا پاسیو در طول سه ماه سرد سال لذت ببرید و زندگی نرمال خود را داشته باشید.

در ادامه، مطالبی را مطرح می‌ کنیم که با خواندن آن ها می توانید یک هیتر تابشی با کیفیت تهیه کنید و نحوه انتخاب بخاری فضای باز را برای پاسیوی خود متوجه خواهید شد.شما با داشتن یک بخاری تابشی دیگر محدودیتی برای لذت بردن از فضای باز خود ندارید.هیتر فضای باز فضای باز به اقسام مختلفی دسته بندی میشوند.از هیتر های تابشی گرفته تا بخاری مادون قرمز و ….

از کجا بفهمیم بخاری چند هزار است |بخاری 12000 یعنی چه

تولید کننده برتر بخاری های ویلا و فضای باز

کاربرد بخاری فضای باز

بخاری فضای باز یا هیتر فضای باز محصول می باشد که برای ، تولید گرما در فضای باز استفاده میشود . این محصولات معمولا برای محیط های تجاری و همچنین خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند . برای کاربردهای تجاری و صنعتی از بخاری هایی با توان و قدرت بالا استفاده می شود . بخاری هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند ، می توانند برای تامین انرژی از سوخت های مختلف استفاده کنند . رایج ترین سوخت برای استفاده در بخاری فضای باز ، که در کشور ما ارزانترین سوخت می باشد انرژی گاز است .

اما شما میتوانید بر حسب نیاز به همچنین دسترسی به منابع سوخت ، از سوخت های دیگری همچون انرژی برق و هیزم و همچنین نفت استفاده کنید . در اکثر نقاط کشور فصل های سرد وجود دارد ، که در این فصل ها استفاده از فضای باز کمی دشوار می‌شود. برای حل این مشکل باید از وسایلی که می‌توانند فضای باز را گرم کنند ، برای رفع مشکل خود استفاده کنید . یک بخاری فضای باز می تواند فضای کوچکی را که شامل چند صندلی می باشد گرم کند ، شما حتی می‌توانید از یک هیتر فضای باز برای گرم کردن محیط بزرگتری استفاده کنید.

توان گرمایی بخاری های فضای باز همانند بخاری های معمولی متفاوت می باشد ، ابعاد فضای شما و همچنین میزان کاربرد تعیین کننده قدرت بخاری هستند. بخاری فضای باز نیز همانند بخاری های معمولی ، از روش‌های مختلفی برای تولید گرما استفاده می‌کنند. رایج ترین روش های تولید گرما روش همرفت و همچنین روش تابشی می‌باشد . هر دو روش دارای مزایا و معایبی می باشند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

از کجا بفهمیم بخاری چند هزار است |بخاری 12000 یعنی چه

هیتر فضای باز را در چه مکانی استفاده کنیم ؟

بخاری هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند فاقد دودکش می باشند ، به همین دلیل گاز دی اکسید کربن به وجود آمده در محیط پخش میشود . در فضای باز این کار هیچ مشکلی به وجود نمی آورد ، زیرا گردش هوا تاثیر دی اکسید کربن را از بین میبرد . اما این موضوع در فضای بسته بسیار خطرناک می باشد ، تجمع گاز دی‌اکسید کربن در محیط سرپوشیده می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد . در برخی اوقات می تواند منجر به مرگ افراد شود ، موارد زیادی از این اتفاق در سراسر دنیا ثبت شده است .

البته تمام بخاری و هیتر های فضای باز اینگونه نمی باشند ، بخاری هایی که از روش تابشی برای تولید گرما استفاده می‌کنند ، می‌توانند در فضاهای سرپوشیده نیز مورد استفاده قرار گیرند . بخاری هایی که به روش تابشی تولید گرما می کنند ، معمولا گاز دی اکسید کربن تولید نمی کنند . در برخی موارد بخاری های تابشی گازسوز مقدار اندکی دی اکسید کربن تولید میکنند ، این مقدار از دی اکسید کربن می تواند به وسیله یک تهویه مناسب از بین برود .

تقریباً تمام بخاری هایی که به صورت برقی می باشند ، می‌توانند در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرند . در تولید گرما به روش برقی گاز دی اکسید کربن تولید نمی‌شود ، به همین دلیل شما می‌توانید از یک بخاری برقی در هر فضایی استفاده کنید . البته ممکن است هزینه انرژی برق در مقایسه با گاز کمی بیشتر باشد ، اما در برخی مواقع باید از بخاری های برقی استفاده کنید . عدم دسترسی به سوخت گاز و یا نوع نیاز شما ، می‌تواند از دلایل استفاده از بخاری برقی باشد . یکی از ویژگی های بخاری های تابشی میزان گرمای ثابت آنها ، به هنگام وزش باد می باشد .

بخاری فضای باز که برای سوخت آن از گاز شهری یا سیلندر گاز استفاده میشود . فراوان ترین نوع بخاری فضای باز در کشور ما می باشد . رایج ترین و مقرون به صرفه ترین سوخت در کشور ما سوخت گاز می باشد . به همین دلیل در بیشتر لوازم گرمایشی از سوخت گاز استفاده میشود . امروزه در بسیاری از نقاط کشور شما می‌توانید به گاز شهری یا همان گاز لوله کشی دسترسی داشته باشید . اما در صورتی که این امکان برای شما وجود نداشته باشد .

می‌توانید از سیلندر گاز برای تامین سوخت بخاری فضای باز استفاده کنید . سوخت گاز می تواند میزان قابل‌توجهی حرارت و گرما تولید کند . همچنین این نوع سوخت از آلودگی بسیار کمتری برخوردار است . این موضوع می‌تواند یکی از عوامل اصلی برای انتخاب گاز برای سوخت لوازم گرمایشی باشد . البته این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که سوخت گاز ارزان ترین نوع سوخت در ایران است . به همین دلیل بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها ترجیح می دهند که از این نوع سوخت استفاده کنند .

هیتر فضای باز ویلاسازه

رایج ‌ترین نوع هیترهای تابشی که می توانید انتخاب کنید، هیترهای غیر متصل، هیترهای رومیزی، هیتر های قابل نصب روی سقف و دیوار هستند. نوع غیر متصل هیتر تابشی، رایج ترین نوع هیتر نصب شده در فضای باز است و معمولاً طول بلندی دارد که برای پاسیو و ایوان مناسب است. مدل های رومیزی هم برای پاسیو قابل استفاده هستند اما بهترین انتخاب نیستند چون یک سری مسائل ایمنی وجود دارد که باید در نظر گرفت. فرد ممکن است از سر کم توجهی و به شکل اتفاقی با هیتر برخورد کرده و آن را خراب کند یا به خودش صدمه وارد شود.

هیترهای قابل نصب روی دیوار هم برای پاسیو و ایوان مناسب هستند نه تنها به این علت که گرمای مستقیم ساطع می کنند، بلکه فضای بیشتری روی زمین برای استفاده باقی می ماند.

بخاری تابشی فضای باز ویلاسازه

تنوع بخاری فضای باز را از چند جهت مختلف می توان مورد بررسی قرار داد . اگر بخواهیم بخاری های فضای باز را به لحاظ شکل ظاهری دسته بندی کنیم . در اینجا با تنوع بسیار بالایی روبرو خواهیم شد . اما می توان به طور کلی بخاری های فضای باز را به صورت شکل ظاهری به چند دسته تقسیم بندی نمود .

دسته اول بخاری های فضای باز ایستاده میباشند . این نوع لوازم گرمایشی شباهت زیادی به بخاری های استفاده شده در داخل منزل و یا فضای سرپوشیده دارند . گاهی اوقات امکان دارد شکل ظاهری آنها دقیقاً مشابه بخاری های خانگی باشد . اما گاهی اوقات نیز شکل ظاهری آن ها کمی متفاوت می باشد مانند بخاری قارچی که از ظاهر متفاوتی برخوردار می باشد .

نوع دیگری از لوازم گرمایشی و بخاری های فضای باز به صورت دیواری و سقفی میباشند . این نوع محصولاتی که عمده ترین آنها پنل های تابشی میباشند ، بر روی دیوار یا سقف مکان های مورد نظر نصب می شوند . در مورد بخاری های دیواری باید جهت تابش آن‌ها به هنگام نصب مد نظر قرار گیرد . در مورد بخاری های دیواری چند محدودیت وجود دارد . یکی از محدودیتهای شما نمی توانید از بخاری هیزمی به عنوان بخاری دیواری استفاده کنید . بخاری های دیواری تنها به صورت گازی یا برقی می باشند . که می تواند در ابعاد مختلف متناسب با فضای شما مورد استفاده قرار گیرد .

شاید در ابتدا شنیدن کلمه بخاری سقفی فضای باز کمی عجیب به نظر بیاید . چگونه میشود مکانی که دارای سقف از فضای باز به حساب بیاید . بهترین مثال برای این فضاها می‌تواند آلاچیق باشد . آلاچیق دارای سقف می باشد ولی همچنان فضای باز به حساب می‌آید ‌ . البته این فقط یک نمونه از فضاهای باز میباشد که میتوان بر روی سقف آنها بخاری نصب کرد . بسیاری از رستوران ها دارای فضاهای بازی هستند که برای ایجاد محیطی سایه و دور از بارش باران و برف به صورت موقت مسقف شده اند . برای این مکان ها نمی توان از بخاری های فضای داخلی استفاده کرد .

 شما نیاز دارید که از بخاری های فضای باز برای این مکان ها استفاده کنید . در برخی مواقع شما با کمبود فضا مواجه هستید و نمی‌توانید بخاری فضای باز را بر روی زمین قرار دهید . در این شرایط می توانید از بخاری های استفاده کنید که از سقف یا دیوار آویزان می شوند . بخاری دیواری و بخاری سقفی عمدتاً در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد . بسیار کم پیش می‌آید که یکی از این محصولات را میتوانید در فضای سرپوشیده مشاهده کنید .

البته استثناهایی در این مورد وجود دارد به عنوان مثال سالن های ورزشی و سالن های صنعتی که از انواع بخاری های دیواری و سقفی برای گرمایش محیط استفاده می کنند . بخاری سقفی  فضای باز عمدتاً به صورت گاز سوز می باشد . البته پنل های تابشی برقی نیز وجود دارد که می‌توان به عنوان بخاری سقفی یا بخاری دیواری مورد استفاده قرار گیرد . البته این محصول با نام نیز شناخته می شود .

راه حل سرمای هوا با بخاری یا هیتر فضای باز

ولی شاید یک راه حل وجود داشته باشد تا بتوانیم دورهمی و تفریحات فضای باز را در فصل زمستان نیز ادامه دهیم .شما به داشتن یک هیتر تابشی و بخاری فضای باز میتوانید از زمستان لذت ببرید.هیتر تابشی یا هیتر فضای باز این امکان را به شما میدهد تا در روزهای سرد زمستانی از نشستن در فضای باز لذت ببرید.

هیزم را چگونه در بخاری‌هیزمی بچینیم؟

در بخاری‌هیزمی سنتی چیدن هیزم بسیار اهمیت دارد بهترین نوع آن چیدن هیزم‌ها به‌صورت مخروطی است خوب است که در ابتدا از هیزم‌های نازک و خشک استفاده شود که باعث روشن شدن سریع می‌شود هرگز برای آتش‌گرفتن هیزم از بنزین و یا نفت استفاده نکنید برای جلوگیری از ورود دود به محیط و همچنین داغ شدن بیش از اندازه شیشه بخاری باید هیزم‌ها را در قسمت انتهای بخاری قرار دهید. همچنین بخاری را بیش از اندازه پر نکنید.

پیش بینی میکنیم اگر شومینه و بخاری هیزمی جز وسایل گرمایشی منزل یا فضای شماست با مشکل دود کردن شومینه وبخاری هیزمی روبه رو می شوید که می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.

چگونه از شیشه بخاری‌هیزمی مراقبت کنیم؟

در بخاری‌های هیزمی که برای محیط خانه استفاده می‌شود نمای شیشه‌ای دیده می‌شود و این در صورتی است که برای بخاری‌های هیزمی مسافرتی این شیشه وجود ندارد برای مراقبت کردن از این شیشه توصیه می‌شود که هرگز بر روی این شیشه آب نریزید زیرا باعث شکستن آن می‌شود. یا حتی توصیه میکنیم اگر قصد دارید برای پایان فصل بخاری خود را تمیز کرده و بسته بندی کنید مقاله ی تمیز کردن بخاری را بخوانید زیرا در تمیز کردن بخاری هیزمی هم باید به همان صورت رفتار کنید.

بررسی بخاری‌هیزمی مسافرتی با بخاری کمپینگ

همان گونه که در بالا گفتیم از بخاری تاشو در فضاهایی مثل چادر کلبه‌های جنگلی استفاده می‌شود و این‌گونه بخاری‌ها به دلیل اینکه به سوخت الکلی و گازی نیازی ندارند می‌تواند بهترین گزینه در مناطق دور و فضاهای کمپینگ باشد. همین امر باعث محبوبیت آن در بین طبیعت گردان و مسافران شده است همچنین قابلیت جمع‌شدن آسان و حمل‌ونقل راحت را دارد.

کاربرد انواع بخاری و  آتشدان های ویلا سازه

ویلا سازه یکی از شرکت هایی است که به صورت تخصصی اقدام به تولید تجهیزات ویلایی نموده است . طراحی ویژه و اختصاصی آتشدان های ویلا سازه این امکان را فراهم می کند تا بتوانید ، چند کاربرد را به صورت همزمان از آتشدان داشته باشید . بسیاری از آتشدان های ویلا سازه به گونه ای طراحی شده اند ، که بتوانید هم‌زمان به عنوان کباب پز نیز از آنها استفاده کنید . همچنین وجود یک صفحه توری برروی آتشدان امکان گریل کردن را نیز برای شما فراهم می کند . گذشته از این شما می توانید از آتشدان به عنوان یک میز استفاده کنید . شما این میز را می توانید در تمام طول سال استفاده کنید . خرید یک محصول با سه کاربرد به لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه میباشد .

خرید بخاری

اگر شما قصد خرید یک بخاری خانگی را داشته باشید ، به راحتی می توانید آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید . اما برای خرید یک بخاری فضای باز شما باید به مکان های بخصوصی مراجعه کنید . شما نیاز دارید تا به فروشگاه های تجهیزات ویلایی یا تولیدیها مراجعه کنید . این فروشگاه ها در بسیاری از شهرها وجود ندارند به افراد در بسیاری از مواقع ، پس از خرید محصول مورد نظر صرف نظر می کنند .

خرید غیر حضوری بخاری فضای باز

اما تولیدی ویلا سازه امکان خرید اینترنتی را برای تمام مشتریان فراهم کرده است . شما عزیزان میتوانید به راحتی با مراجعه به وب سایت ویلا سازه محصول مورد نظر خود را خریداری کنید . محصولات ویلا سازه از طریق باربری به سراسر کشور ارسال می شوند . همچنین می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان فروش ویلا سازه ، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید . شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید . ویلا سازه ۱ تولیدی می باشد که محصولات خود را بدون واسطه به مشتریان عرضه می کند . این مزیت باعث می شود تا شما محصول مورد نظر را با قیمتی پایین تر خریداری کنید .

نکته پایانی در مورد کاربد انواع بخاری

اگر قصد خرید یک بخاری برای مصارف خانگی و یا استفاده در فضای باز دارید . پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر کاری ویژگی های مورد نیاز خود را شناسایی کنید . ویژگی هایی مانند ابعاد فضا و همچنین دسترسی به منابع انرژی برای سوخت ، تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهند داشت . همچنین باید امکانات موجود را به خوبی بررسی کنید . مرحله بعدی تعیین میزان هزینه میباشد . یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید ، این است که برای ویژگی هایی که نیاز ندارید هزینه اضافی پرداخت نکنید .

سوالات متداول

چگونه این نوع بخاریها را روشن کنم؟

در میان مقالات ویلاسازه، روشن کردن بخاری را توضیح داده و ویدئوی آموزشی قرار داده ایم، می توانید آن را مشاهده نمایید.

آیا در فضای بسته قابل استفاده است؟

بله به دلیل اینکه محفظه لوله بخاری تعبیه شده، با خیال راحت در فضای بسته از این بخاری های هیزمی استفاده کنید.

آیا در فضای باز و طبیعت قابل استفاده است؟

قطعا یکی از بهترین کاربردهای این بخاری ها استفاده در طبیعت برای پخت و پز و آماده سازی چای و حتی پخت نان فوری است.

قیمت بخاری هیزمی چند است؟

قیمت بخاری هیزمی نسبت به سایر بخاری ها بسیار ارزان تر است. بخصوص بخاری های لاوا بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. زیرا شما این محصولات را مستقیما از تولیدکننده دریافت می کنید.

 

منبع:تجهیزات فضای باز ویلاسازه

دکمه بازگشت به بالا