فعالان کسب و کارورزشی

فر مان بازی g 29 چه ویژگی های دارد؟

معرفی فرمان بازی Logitech G29

بین بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رالی و مسابقه ماشین همیشه طرفداران زیادی داشته است. برای این دسته از بازی‌ها مانند سایر بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی نیز لوازم خاصی ساخته شده‌است. یکی از این لوازم، پکیج‌های فرمان مخصوص بازی است که معمولا شامل فرمان، دنده و پدال است تا رانندگی را تا حد ممکن شبیه‌سازی کند. اگر اهل بازی باشید، حتما تا بحال نام لاجیتک را شنیده‌اید. لوازم لاجیتک برای بسیاری از گیمرها محبوبیت زیادی دارد. ممکن است حتی تعدادی از لوازم آن را داشته باشید یا حداقل دوست دارید بخرید.

غالب محصولات لاجیتک شامل لوازم جانبی رایانه و لوازم گیمینگ از جمله هدفون، ماوس، کیبورد، دسته بازی، فرمان و … است که در این مطلب به معرفی یکی از فرمان‌های ساخته شده توسط این شرکت خواهیم پرداخت. Logitech G29 Driving Force یک فرمان بازی رایانه‌ای است، یکی از معدود مواردی که با PS4 کار می‌کند. اما اگر هنوز PS4 ندارید، همچنین این کار را برای PS3 و PC نیز انجام می‌دهد.

این فرمان، فرمان خوبی است، اگر تا بحال با این نوع فرمان‌ها بازی نکرده‌اید، این فرمان ممکن است لذت شما از بازی‌های مسابقه‌ای را به شدت افزایش دهد. با این حال، در مقایسه با Logitech G27 پیشرفت جزئی مهمی داشته که آن هم سازگاری با PS4 است. در این مطلب به معرفی فرمان بازی Logitech G29 خواهیم پرداخت و ارزش خرید آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا پایان این مطلب همراه ما  باشید.

بررسی فرمان لاجیتک g27 |بررسی فرمان لاجیتک g29

طراحی و ویژگی‌های فرمان بازی Logitech G29

Logitech G29 Driving Force تمام تلاش خود را می‌کند تا مانند یک فرمان واقعی به نظر برسد. اگر اهل بازی با این فرمان‌ها باشید یا حداقل با محصولات لاجیتک آشنایی داشته‌باشید، متوجه خواهید شد که این فرمان بسیار شبیه لاجیتک G27، برادر نسل آخرش است. ابعاد این فرمان 278 × 270 × 260 میلی‌متر و وزن آن 2.25 کیلوگرم است اما همراه با بسته‌بندی و سایر وسایل موجود در بسته بندی به بیش از 7 کیلوگرم میرسد. ابعاد پدال‌ها نیز 167 × 311 × 428.5 است و وزنی معادل 3.1 کیلوگرم دارد.

با قطر 27 سانتی‌متر، با یک قاب عمدتا فلزی و تزئین شده با چرم، دارای ساختاری با کیفیت است که به اندازه کافی امکانات به شما می‌دهد تا مردم را متقاعد کنید که اسباب بازی نیست. بله، ما می‌دانیم که واقعا وسیله بازی است اما طراحی و کیفیت آن بسیار فراتر از یک وسیله بازی است. احساس استفاده از فرمان لاجیتک تا حدودی مانند G27 است اما همانطور که اشاره کردیم، نسبت به G27 پیشرفت‌هایی داشته است و همین باعث می شود که احساس و راحتی بهتر و بیشتری داشته باشد.

این مدل، یک مدل مبتنی بر پلی‌استیشن است و به لاجیتک اجازه داده است تا G29 را با تمام دکمه‌های مورد نیاز، بدون نیاز به کنترلر، PS4 و PS3 را طراحی کند. انجام این کار، اتصال و بازی این لاجیتک را با دستگاه‌های مختلف بسیار راحت کرده‌است. تنها چیزی که این بین حذف شده‌است، یک جفت استیک آنالوگ است.

فرمان بازی Logitech G29 صد در صد plug and play یعنی بلافاصله بعد از اتصال، بدون نیاز به نصب برنامه یا اعمال تنظیمات، قابل استفاده است. برد 3 پدالی را به فرمان و سپس فرمان را به PS4 وصل کنید و دستگاه شما آماده است. به طور خودکار چرخ را تشخیص می‌دهد، که سپس می‌تواند بلافاصله با بازی‌هایی مانند Drive Club و Project Cars استفاده شود و نیازی به تنظیم اضافی نیست.

یک سوئیچ کوچک در بالای Logitech G29 وجود دارد که بین حالت‌های سازگاری PS3 و PS4 جابجا می‌شود. PS4 از یک تراشه امنیتی اضافی در لوازم جانبی مانند این فرمان صحبت می‌کند که بهانه لاجیتک برای عدم پشتیبانی مدل‌های قدیمی G25 و G27 از PS4 است. دکمه‌های آبی کوچک روی فرمان و و دکمه‌های تریگر روی کنترلر هستند. همچنین یک دکمه قرمز رنگ وجود دارد که اجازه میدهد پارامترهای خاص خودرو را سریع تغییر دهید که ممکن است در برخی بازی‌ها کاربرد خاصی نداشته‌باشد.

بررسی پدال‌های فرمان بازی Logitech G29

برد پدال Logitech G29 Driving Force Racing Wheel در مقایسه با رقبای خود از امتیاز و کیفیت بیشتری برخوردار است و این یکی از قوی‌ترین دلایل برای توصیه خرید Logitech G29 نسبت به رقبای Thrustmaster خود است. برد پدال این مدل لاجیتک قوی است و در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر، پیشرفت خوبی داشته‌است. روی برد سه پدال وجود دارد؛ گاز، ترمز و کلاچ.

هر کدام سبک تنش متفاوتی دارند و آنچه را که در یک ماشین واقعی دریافت می‌کنید منعکس می‌کند. پیشرفت مهم در G29، ترمز است. پیشرفتی که وجود دارد، با کشش بیشتر در انتهای فرورفتگی خود، کنترل بسیار بهتری بر نیروی ترمز و کنترل واقعی‌تر به شما می‌دهد. این مورد، یک پیشرفت بزرگ نسبت به فرمان‌های قدیمی‌تر است.

این حس در لاجیتک G27 بسیار کم بود و کاربران این دستگاه با انجام برخی کارها مانند قرار دادن وسیله‌ای زیر پدال سعی می کردند حس و عملکرد بهتری از این پدال بگیرند و اکثرا از این فرایند ناراضی بودند. خبر خوب برای آن دسته از کاربران این است که این مشکل کاملا در G29 حل شده‌است. اگر فضای زیادی در اختیار دارید، می توانید از یک صندلی خوب گیمینگ و gear shifter (افزونه تعویض دنده) را به مجموعه بازی خود اضافه کنید تا حس و حال فضای بازی شما کامل و ایده‌آل شود.

عملکرد و بازخورد فرمان بازی Logitech G29

جدا از پدال‌های مناسب و دکمه‌های جایزه رنگارنگ مشکوک، یکی از ویژگی‌های اضافی لاجیتک G29 نمایشگر LED است که درست بالای مرکز چرخ قرار می‌گیرد. این به عنوان یک شمارنده دور عمل می کند و به شما امکان می دهد زمان تعویض دنده را تشخیص دهید، مخصوصاً اگر صدا را پایین بیاورید مفید است.

تعویض دنده با استفاده از پدال های مسابقه ای در پشت هر طرف چرخ انجام می شود. آن ها سفت و محکم هستند و از فلز ساخته شده اند و به شما امکان تعویض دنده را می دهند. خود فرمان 900 درجه می‌چرخد. این اجازه می‌دهد تا دو و نیم چرخش قبل از قفل شدن چرخ انجام شود. این میزان چرخش مشابه ماشین‌های واقعی است و به شما حس رانندگی یک خودروی واقعی القا می شود.

لاجیتک G29 بازخورد بسیار خوبی دارد. مثلا در بازی Project Cars بدون هیچ گونه شخصی، نیرو آنقدر قوی است که بعد از 30 تا 40 دقیقه بازی باعث درد بازو شود، نشانه واضحی است که چرخ دارای موتورهای قدرتمندی است که برای آن کار می‌کنند. اگر قبلا فرمان بازی خوبی نداشته‌اید یا بار اولی است که با فرمان بازی، بازی میکنید، تجربه بازی با این فرمان قطعا برایتان لذت‌بخش خواهد بود. سیستم موتور دوگانه دنده‌ای است که باعث احساس رانندگی واقعی و عدم یکنواختی می شود. همچنین لاجیتک با خنک‌کننده غیرفعال می‌تواند برای مدت بسیار طولانی بدون اینکه خیلی گرم شود استفاده شود.

نتیجه نهایی و بررسی ارزش خرید فرمان بازی Logitech G29

اگر خیلی اهل بازی‌های مسابقه‌ای هستید و علاقه شدید به آن ها دارید، حتما راهی برای خریدن یک فرمان خوب پیدا کنید چرا که حس کاملا متفاوت و هیجان‌انگیزی دارد. در حال حاضر هیچ گزینه صد در صد کاملی وجود ندارد و چند گزینه بسیار خوب وجود دارد که Logitech G29 در میان آن ها قرار دارد، با چرخ روکش چرم زیبا و تعداد زیادی کنترل مخصوص PS4 و رایانه.

به طور کلی Logitech G29 Driving Force Racing Wheel گزینه بسیار خوبی برای خرید است و ارزش امتحان را دارد. طراحی ارگونومیک و عملکرد عالی، سرعت و بازخورد خوب، دکمه‌های مفید و مناسب و … همگی از ویژگی‌های خوب این فرمان هستند. به طور کامل با  PlayStation 4 و  PlayStation 3،PlayStation 3، Windows 8.1، Windows 8، Windows 7 سازگاری دارد.

برگرفته شده از:

https://yungcenter.com/product/فرمان-بازی-لاجیتک-logitech-g29-driving-force/

دکمه بازگشت به بالا