ورزشی

شهید حسینی میهمان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ماند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در این حماسه حضور یافت. یادبود وی شهدای دانشگاه آزاد اسلام بیرجند که همزمان با روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد را نشانه بصیرت انقلابی مردم عنوان کرد و گفت: آیا شهدای دانشگاه هستند.


بیشتر بخوانید:

مراسم بزرگداشت شهدای دانشگاه آزاد اسلام بیرجند برگزار می شود


وی از خانواده شهید حسینی و خانواده سایر شهدای دانشگاه و تمامی مسئولین و مردم بیرجند که در خلق این حماسه بزرگ و فراموش نشدنی نقش داشتند صمیمانه تشکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلام منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسمی در تداوم نام و یاد شهدا و همچنین پرورش فرهنگ ایثار، اخلاص و شهادت در جامعه موثر است.

شهید حسینی همچنان میهمان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است

امیر سرتیپ محمود محمودی فرمانده ارشد ارتش آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: شهید علیرضا حسینی در لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (آمریکا) ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. موفقیت شهادت عالی

آجا یکی از فرماندهان ارشد نظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 5 تیر یکی از سخت ترین دوران جنگ تحمیلی بود، گفت: شهید علیرضا حسینی در این دوران که جنگ بسیار سخت و دشوار بود به شهادت رسید.

مادر این شهید تازه تفحص شده که از تهران به بیرجند آمده است در این مراسم گفت: من فقط یک فرزند از خود را تقدیم کرده ام و در صورت نیاز خود و سایر فرزندانم را فدای اسلام و کشور خواهم کرد.

رباب موحد با گرامیداشت فرزند شهیدش از مردم خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: مصیبت من که بزرگتر از مصیبت حضرت زینب(س) نیست و افتخار می کنم که فرزندم را به وطنم اهدا کردم. “

مادر شهید حسینی افزود: پسرمان خود را تقدیم کرد تا نامردها وارد کشور نشوند. اما اکنون دشمن پنهان شده است و نمی تواند این عظمت را ببیند.

وی مردم را به فریاد مرگ بر آمریکا دعوت کرد و گفت: دشمن بداند هر چقدر شهید بدهیم باز هم داوطلب خواهیم بود.

وی گفت: ما هر سال برای امام حسین (ع) نذر کرده ایم و این بار فرزندمان را به امام حسین (ع) تقدیم کردیم، مردم بیرجند نیز فرزندم را گرامی داشتند و علیرضا در اینجا زندگی می کرد و من نیز به بهانه زیارت امام رضا (ع) به بیرجند خواهم آمد.

مدیرکل شاهد و ایثارگران دانشگاه اسلامی آزاد بیرجند در خارج از این مراسم در گفت و گو با خبرنگار آنا با تشکر از همه کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم صمیمانه همکاری کردند، گفت: فرماندار و جمعی از مسئولین از وی استقبال کردند و مزار فرزندشان را در آغوش گرفتند. در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند پس از 33 سال در روز دانشجو.

علی علیزاده افزود: شهید علیرضا حسینی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بود که 14 سال پیش در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پس از تشییع بر دستان این مردم تشییع شد. زمین در بیرجند

وی افزود: خانواده شهید علیرضا حسینی شب گذشته در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.

سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به ابلاغ سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس دانشگاه گفت: در این سند مهم، عملکردی و عملیاتی گام دوم مهم است. انقلاب تاکید ویژه ای دارد.

به گزارش آنا، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز با حضور در گلزار شهید دانشگاه آزاد اسلام بیرجند از خانواده شهید علیرضا حسینی قدردانی کرد.

انتهای پیام / 4117 /4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا