ورزشی

یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدا. بی نام یادواره و تجلیل از شهدای تازه تفحص شده دانشگاه آزاد اسلام بیرجند سه شنبه 16 آذرماه برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند میزبان خانواده شهید گمنام بود


وی با بیان اینکه هویت یکی از شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند شناسایی شده است، گفت: نام این شهید علیرضا حسینی از ارتش جمهوری اسلامی ایران است و خانواده وی ساکن استان تهران هستند که عازم هستند. برای شرکت در این مراسم به خراسان جنوبی می‌روند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: مراسم استقبال از خانواده معزز شهید و شهادت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلام بیرجند همزمان با روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با دعوت از همه اقشار حزب اللهی برای پیوستن به این مراسم معنوی و آسمانی گفت: انتهای جاده آیت الله غفاری دانشگاه آزاد اسلام بیرجند مزار شهدای گمنام است.

هاشمی از نیروهای نظامی، سپاه، نیروی انتظامی، یااسان سیاحد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، استاندار خراسان جنوبی، استاندار بیرجند و شهرداری و همچنین تمامی دستگاه هایی که همکاری داشته اند تشکر کرد. در برگزاری این مراسم با هماهنگی و همکاری شهرداری بیرجند خدمات حمل و نقل از ساعت 8:30 صبح روز سه شنبه در میدان ابوذر به پایان رسید تا اقشار مختلف مردم به محل برگزاری این مراسم منتقل شوند.

وی خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدت و رشادت های آنان را یک وظیفه دینی ملی و انقلابی دانست و گفت: سال های دفاع مقدس نقطه عطفی برای حفظ آرمان های تمامیت ارضی و مبارزه با دشمنان و متجاوزان بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و بیرجند گفت: صلح و اقتدار بین المللی کشور اسلامی ما به رهبری امام انقلاب و رشادت ها و فداکاری جوانان با روحیه و رزمندگان دلاور محقق شده است. فداکاری شهدا و ایثارگران گرانقدر؛ لذا احترام و تکریم مقام والای آنان گامی برای تشویق روحیه فداکاری و ایثار و نیز احیای فرهنگ پهلوانی و شهادت است.

هاشمی افزود: امیدواریم تلاش ها و خدماتی که ارائه می کنیم موجب رضایت خاطر شهدا و راه آخرت ما باشد.

وی بیان کرد: تکریم پدران و مادران شهدای بزرگواری که فراق و گرمی جگرگوشه هایشان را با عزت تحمل کرده اند یک وظیفه دینی و انقلابی و نیز واجب است که همه ما در احیای ارزش ها داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر توجه ویژه ای به تعمیق و ترویج آموزه های فرهنگی و معنوی داشته است و اخیرا سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر دکتر ابلاغ شد. طهرانچی با ترویج فرهنگ و اندیشه بسیج و بیانیه بسیار مهمی در خصوص گام دوم انقلاب صورت گرفته است، گفت: در تقویم دانشگاه آزاد اسلامی استان این مراسم فرهنگ بسیار بزرگی محسوب می شود. رویدادهای سال 1400

هاشمی افزود: برگزاری یادواره شهدا در واقع ادامه راه شهداست؛ زیرا شهدا مشعل های نورانی هستند که راه حقیقت و سعادت را نشان می دهند.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا