ورزشی

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه سفر خود به استان خراسان، از مزرعه آموزشی تحقیقات جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در جریان این بازدید با توجه به لزوم توجه واحدهای دانشگاهی به موضوع غذا و امنیت غذایی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه نگاه رو به جلویی دارد و دانشجویان کشاورزی ما باید بدانند که حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی مانند سابق دانشمحور است. نیست، بلکه با ایجاد دانشکده های موضوعی، کشاورزی به صورت یک بسته شامل رشته های علوم پزشکی، شیمی موادغذایی، حقوق اراضی، زراعت و سایر رشته های مرتبط ارائه می شود.

وی از راهاندازی دانشکده فراسودمند در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و با محوریت واحد بیرجند خبر داد و افزود: برنامه آمایش استان خراسان جنوبی، این دانشکده فراسودمند در ارتباط با تولید محصولات بومی این استان مانند زعفران، زرشک و عناب فعالیت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با طرح این پیشنهاد که آزمایشگاه استاندارد زعفران در واحد بیرجند راهاندازی شود، بررسیان کرد: در دانشکده فراسودمند، تحقیق و پژوهش در خصوص صنایع پسینی و پیشینی زرشک، زعفران و عناب، راهاندازی هربالیوم، ثبت ژنتیک زعفران منطقه و … شما قبلاً رفته اید.

لازم به ذکر است، مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در زمینی به مساحت 29 زمین در مجاورت واحد بیرجند قرار دارد که حدود 4 زمین این زمین را به کشت زعفران اختصاص داده است.

دکتر طهرانچی همچنین از نمایشگاه های پژوهشی و مهارت های دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی که در واحد بیرجند برپاست، و غرفه گوهرتراشی سنگ های نیمه قیمتی واحد طبس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از غرفه گوهرتراشی، با لزوم لزوم توسعه صنعت سنگتراشی، پیشنهاد داد: دانشکده مهارت و کارآفرینی این صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس راه اندازی شود تا بتواند در این حوزه کار علمی انجام داد.

: واحد طبس نباید تقلیدکارانه باشد، بلکه با توجه به پشتوانه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد باید با استفاده از توان شبکه علمی دانشگاه، تبدیل به مرجع سنگ های زینتی کشور شود.

دکتر حوران، از آغاز جهان، در این زمان بر شما مبارک باد.

در حاشیه این بازدیدها که با همراهی علی مجد مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استانها و سعید آزادی دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، دکتر طهرانچی با استاد و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی پایه های خرسان جنوبی ویران شد.

یام/

دکمه بازگشت به بالا