اقتصادیفعالان کسب و کار

چه نوع قهوه ای باعث لاغری میشود

مصرف قهوه برای لاغری یکی از موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و مطالعات بسیاری روی آن انجام شده است؛ اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف قهوه به تنهایی نمی‌تواند سبب لاغری و کاهش وزن شود. قهوه فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها کم کردن اشتها و افزایش سرعت چربی سوزی بدن است که منجر به کاهش وزن می‌شود. در ادامه انواع قهوه چربی سوز را معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به کمک این نوشیدنی وزن خود را کاهش دهید.

البته این نوشیدنی دل‌چسب و لذیذ در کنار فواید بسیاری که دارد، اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند سبب بروز عوارض شده و برای سلامتی شما مضر باشد. اگر به مصرف زیاد قهوه عادت دارید، در آینده‌ای نه‌چندان دور اثرات سوء آن را خواهید دید.

نقش انواع قهوه چربی سوز بر کاهش اشتها

یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که قهوه در کاهش وزن دارد، کم شدن اشتهاست که در نهایت منجر به لاغری می‌شود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، پس از خوردن قهوه اشتها کاهش پیدا کرده و میل به غذا خوردن کمتر می‌شود‌. همچنین کافئین موجود در قهوه با افزایش تحرک بدن سبب چربی سوزی خواهد شد. به همین دلیل است که اگر در طی رژیم لاغری خود و در کنار ورزش از قهوه استفاده کنید روند لاغری شما سریع‌تر طی خواهد شد. باید اشاره کنیم که قبل تر در دکتر کافی به معرفی پرداختیم و و کاهش وزن را به صورت مفصل بررسی کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

تحریک چربی قهوه‌ای بدن با قهوه

دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که قهوه با تحریک چربی قهوه‌ای بدن موجب از بین رفتن آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد‌. چربی قهوه‌ای بیشتر در ناحیه شکم و گردن قرار گرفته که وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد. البته لازم به ذکر است که قهوه چربی سفید را هم کاهش می‌دهد اما میزان آن از چربی قهوه‌ای کمتر است.

انواع قهوه چربی سوز

انواع قهوه چربی سوز که موجب کاهش وزن می‌شوند به شرح زیر هستند:

قهوه اسپرسو

غلیظ‌ترین نوع قهوه است که رنگ بسیار تیره و طعم تلخی دارد. برای تهیه این قهوه، دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و آب داغ پرفشار را از میان آن‌ها عبور می‌دهند. اسپرسو یک نوشیدنی کم‌کالری به شمار می‌رود و در هر 30 گرم آن تنها 3 کالری وجود دارد. این قهوه در کاهش وزن نقش بسیار مؤثری دارد. نوشیدن تنها یک جرعه اسپرسو پیش از ورزش، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و با بهبود عملکرد ورزشی سبب سوزاندن و از بین بردن کالری بیشتر در هر فعالیت می‌شود‌.

نوشیدن قهوه اسپرسو با کاهش دادن اشتهای شما، میزان کالری مصرفی یا ورودی و کل کالری روز را کاهش می‌دهد و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.‌ همچنین مصرف اسپرسو باعث افزایش تولید گرما در بدن و سبب افزایش کالری سوزی می‌شود.

قهوه سبز

قهوه سبز یکی دیگر از انواع قهوه چربی سوز است. در ساده‌ترین تعریف این قهوه می‌توان گفت: قهوه سبز میوه درخت قهوه است. در ساده‌ترین تعریف قهوه سبز را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: قهوه‌ی سبز، مغز میوه‌ی درخت قهوه است که پیش از رسیدن چیده می‌شود. میوه درخت قهوه قبل از اینکه رسیده شود، از درخت چیده شده و پوست آن جدا می‌گردد. سپس مغز سبز رنگ میوه که همان قهوه سبز است از درون آن بیرون آورده می‌شود.‌ همین دانه سبز رنگ اگر بو داده شود به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ داده و به قهوه قهوه‌ای‌رنگ تبدیل می‌شود.

اما عنصر بسیار مهم و کلیدی که در قهوه سبز وجود دارد اسید chlorogenic است که شرایط چربی سوزی و کاهش وزن را فراهم می‌سازد. این اسید گلوکز را در بدن آزاد می‌کند و موجب افزایش سوخت‌وساز بدن و سوزاندن چربی می‌شود‌. اسید کلروژنیک چربی اطراف شکم و کمر را سوزانده و احساس سیری را برای شما به وجود می‌آورد.

شما می‌توانید به غیر از دم کردن، دانه‌های این قهوه را که از انواع قهوه چربی سوز است، به شکل کپسول هم استفاده کنید. ترکیب آن با رژیم غذایی درست و ورزش منظم می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

برای تهیه کردن این قهوه، می‌توانید یک قاشق چای خوری از پودر قهوه سبز را با یک لیوان آب در قهوه جوش بریزید و صبر کنید تا به خوبی دم بکشد. برای آماده‌سازی قهوه سبز بین 10 تا 15 دقیقه زمان کافی است و پس از گذشت این مدت می‌توانید آن را از صافی عبور داده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اما توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد این قهوه نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد‌. هرگز در نوشیدن قهوه سبز افراط نکنید و روزانه بیش از دو فنجان قهوه مصرف نکنید.

قهوه گانودرما

یکی دیگر از انواع قهوه چربی سوز، قهوه گانودرما و جینسینگ دکتر بیز  است. قهوه گانودرما از ترکیب پودر گانودرما پودر گانودرمای قرمز تهیه می‌شود. بسیاری از طرفداران آن اعتقاد دارند که این قهوه برای سلامتی فواید زیادی دارد و به کاهش وزن و چربی سوز کمک فراوانی می‌کند. همچنین این قهوه برای کسانی که به قهوه علاقه دارند اما می‌خواهند در کنار لذت بردن از قهوه به سلامتی خودشان هم کمک کنند، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

برای لاغری با قهوه گانودرما باید روزانه در دو نوبت صبح و عصر این قهوه را مصرف کنید تا پس از 14 روز با اثرات شگفت‌انگیز آن روبرو شوید. اگر قصد دارید در منزل قهوه گانودرما درست کنید، مطالب زیر را مرحله‌به‌مرحله اجرا کنید. ابتدا یک قاشق چای خوری پودر گانودرما و یک لیوان آب را در قهوه جوش بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد.

پس از 10 تا 20 دقیقه، آن را از روی شعله گاز بردارید. سپس به اندازه پنج تا ده قاشق غذاخوری دانه قهوه را به آن‌ها اضافه کرده و در بریزید. اجازه بدهید این ترکیب به مدت چهار دقیقه در فرنچ پرس بماند. سپس این مخلوط را درون ظرف ریخته و روی شعله متوسط گاز قرار دهید.

می‌توانید یک قاشق غذاخوری کره، روغن نارگیل، خامه و یا شیر بادام هم در صورت دلخواه به مخلوط اضافه کنید. در انتها با استفاده از یک مخلوط‌کن مواد را به خوبی باهم مخلوط کرده و قهوه خود را نوش‌جان کنید.

قهوه عربیکا

دیگر قهوه از انواع قهوه چربی سوز است که برای کاهش وزن مصرف می‌شود. بر اساس داستان‌های تاریخی نخستین بار دانه قهوه توسط فردی به نام کلیدی که یک چوپان بود کشف شد. او برای اولین بار متوجه شد سطح انرژی بزها با خوردن میوه‌های قهوه به شدت افزایش پیدا می‌کند.

پس از کلدی یک راهب صومعه با انجام آزمایش و تحقیقات به یک نوشیدنی انرژی‌زا و دل‌چسب رسید که قهوه نامیده شد و به شهرت جهانی رسید. این نوشیدنی بین قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی در کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی رواج پیدا کرد و پس از آن در قرن شانزده و هفده به ایتالیا و کشورهای اروپایی و آمریکایی رسید‌.

شاید شما هم به خرید قهوه موکا دکتر بیز فکر کرده باشید اما متاسفانه خرید قهوه گانودرما دکتر بیز دیجیکالا میسر نیست.

بر اساس اسناد و شواهد تاریخی تا سال 1600 هیچ درخت قهوه‌ای در خارج از آفریقا و کشورهای خاورمیانه وجود نداشت اما امروزه قهوه در سراسر جهان یافت می‌شود و از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود.

اما می‌توان گفت که قهوه عربی یا عربیکا سنتی‌ترین نوع قهوه و از انواع قهوه چربی سوز است که جایگاه اجتماعی بالایی دارد. این قهوه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و هشتاد درصد قهوه سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. شاید برای شما جالب باشد که همه مزرعه‌های این قهوه در جهان، در ارتفاع 1200 تا 1500 متری قرار دارند. سرو و تهیه این قهوه در کشورهای عرب زبان بخشی از رسم‌های سنتی و اصول مهمان نوازی مردم به شمار می‌رود و نشان‌دهنده احترام میزبان است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری |بهترین نوع قهوه برای لاغری نی نی سایت

قهوه عربیکا دانه‌های روشن و کوچکی دارد که طعم و کیفیت بالایی داشته و عنوان خوش‌طعم‌ترین قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. کافئین موجود در این قهوه سبب بالا بردن متابولیسم بدن شده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

قهوه ترک

قهوه ترک در واقع روشی برای سرو کردن قهوه است. در این روش دانه‌های قهوه ابتدا برشته شده و کاملاً پودر می‌شوند‌‌. سپس در قهوه‌جوشی که جذوه نام دارد جوشانده شده و در فنجان‌های قهوه سرو می‌شوند. دانه‌های پودر شده این قهوه معمولا در ته فنجان ته‌نشین می‌شوند. برای طعم‌دار کردن قهوه ترک می‌توان از شکر استفاده کرد. قهوه ترک به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم موجب می‌شود که بدن از انسولین خون استفاده کند و بدین ترتیب میزان قند خون کاهش پیدا کرده و میل خوردن شیرینی کمتر می‌شود و بسیاری از سلول‌های چربی را می‌سوزاند.

بهترین زمان مصرف انواع قهوه چربی سوز

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط محققین، می‌توان گفت بهترین زمان نوشیدن انواع قهوه چربی سوز بین ساعت 9:30 تا 11:30 دقیقه صبح است. چرا که میزان هورمون کورتیزول صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب شبانه، در بدن بسیار بیشتر است. وظیفه این هورمون افزایش هوشیاری بدن است و مصرف قهوه و کافئین موجود در آن می‌تواند به کنترل این هورمون کمک کند. البته ساعت 12 تا 1 ظهر و 17:30 تا 18:30 بعد از ظهر هم برای نوشیدن قهوه زمان مناسبی است؛ زیرا در این ساعات هم میزان این هورمون در بدن زیاد است و با نوشیدن یک فنجان قهوه می‌توان این هورمون را کنترل کرد. همچنین به دلیل خاصیت محرک بودن قهوه نوشیدن آن پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی کمک فراوانی به افزایش سوخت‌وساز بدن خواهد کرد.

نحوه مصرف انواع قهوه چربی سوز برای لاغری

برای اینکه بتوانید از تمام خواص انواع قهوه چربی سوز برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید، باید قهوه طبیعی را همراه با آب مصرف کنید. در هنگام نوشیدن قهوه سعی کنید هیچ طعم‌دهنده اضافه‌ای مثل شکر، خامه، شیر، کرم و غیره را به آن اضافه نکنید؛ زیرا همه این مواد کالری بالایی دارند و روند کاهش وزن شما را با اختلال روبرو خواهند کرد.

قهوه‌های آماده و بسته‌بندی شده که در فروشگاه‌ها و بازار موجود هستند، برای کاهش وزن انتخاب خوبی نیستند؛ زیرا حاوی انواع مواد نگهدارنده، مواد شیمیایی مختلف و مقدار زیادی شکر هستند که این موضوع از کاهش وزن شما جلوگیری خواهد کرد. فروش قهوه گانودرما به صورت عمده و جزئی در سایت ما به فروش می رسد

نکته مهم

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، قهوه از نظر علمی با سوزاندن چربی‌های قهوه‌ای بدن و با افزایش تحرک، می‌تواند در کاهش وزن تأثیر زیادی داشته باشد و علاوه‌بر آن برای بدن سودمند و مفید باشد؛ اما همواره باید مراقب میزان مصرف قهوه خود باشید و بیش از دو فنجان در روز ننوشید. چرا که مصرف زیاد قهوه در طولانی‌مدت اثرات مخرب و خطرناکی مثل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به همراه خواهد داشت. نوشیدن بیش از حد قهوه سبب ایجاد حالت تهوع، گیجی، تحریم اعصاب، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان‌های بدن می‌شود.

منبع:

 

دکمه بازگشت به بالا