اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه و کدام کشورها با مهارت حسابداری، مهاجرت کنیم؟

ویزای کار و مهاجرت حسابداران به کانادا

اگر می خواهید به عنوان یک حسابدار یا دفتردار به کانادا مهاجرت کنید، از شانس خوبی برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها برخوردار خواهید بود. حتی می توانید بدون داشتن پیشنهاد شغلی و یا کارفرمای مشخص مقدمات مهاجرت به کانادا از طریق حسابداری را فراهم کنید.

همچنین لازم به ذکر است که روشهای مهاجرتی به کانادا بسیار است و شما می توانید به صفحه  مراجعه کرده و 10 روش اصلی مهاجرت را مطالعه نمایید.

آموزش خصوصی حسابداری: مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها امسال هم در لیست مشاغل ملی کانادا وجود داشت. هر ساله در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) نیازهای کشور سنجیده می شود و برای هر شغلی که در آن زمینه نیاز به مهاجر پذیری باشد کدی اختصاص داده می شود. کد مربوط به حسابداران و دفترداران با عنوان انگلیسی accounting technicians and bookkeepers شماره 1311 است و در گروه B قرار می گیرد. قرار گرفتن در این گروه بدین معناست که شما می توانید از برنامه مهاجرتی کانادا برای مهاجر با مهارت (Atlantic Immigration Pilot) استفاده کنید. بدین منظور باید مدرک معتبر آموزشگاهی، سابقۀ کاری و سابقۀ کارآموزی داشته باشید. اگر بتوانید حداقل امتیاز 67 را دریافت کنید در گروه نامزدهای احتمالی مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها قرار می گیرید و اگر سایر توانایی های شما چشمگیر باشد می توانید ویزای کار کانادا برای حسابداران را دریافت کنید. همچین داشتن یک پیشنهاد شغلی به میزان قابل توجهی بر امتیاز شما می افزاید و می توانید از امکان مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها استفاده کنید.

برای مشاهده دیگر ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

رده بندی شغلی حسابداری و دفترداری در کانادا

برای آنکه چشم انداز درستی از مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها داشته باشید ویژگی های این شغل در سایت رسمی دولت کانادا برایتان ارائه می شود:

با افزایش تاسیس شرکت های بین المللی شرایط مهاجرتی برای حسابدارن از وضعیت مناسبی برخوردار است

رده بندی مشاغل برای حسابداری و دفترداری در ترتیب زیر قرار دارد:

1: مشاغل تجاری، مالی و اداری

13: پیشه های مربوط به امور مالی و بیمه و مشاغل اداری

131: همان عنوان بالایی: پیشه های مربوط به امور مالی و بیمه و مشاغل اداری

1311: تکنیسین های حسابداری و دفترداران

سایر مشاغلی که در این دسته قرار می گیرند شامل: دفترداران و حسابدارانی که مسئول نگهداری و تکمیل و ثبت دفاتر مالی هستند، حفظ کنندگان سوابق حساب، ممیزی معاملات مالی و ثبت گردش های تجاری.

این گروه شغلی می توانند در ادارات خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوند.

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران |مدارک بین المللی حسابداری برای مهاجرت

وظایف اصلی حسابداران و دفترداران در کانادا

وظایفی برای گروه شغلی حسابداران تعریف شده است تا مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها با نظم بیشتری صورت بگیرد:

– نگهداری از سوابق مالی و ایجاد تراز و بازبینی حساب ها به صورت دستی یا به کمک نرم افزارهای کامپیوتری دفترداری

– ارسال ورودی دفاتر و مطابقت حساب ها، آماده کردن ترازنامۀ دفاتر، تهیه دفتر کل و صورت حساب های مالی

– محاسبه و آماده سازی حواله های دستمزدها و سود ماهانه و سالانه و قبوض مالیاتی و سایر صورتحساب ها

– کامل کردن فرم های پرداخت مالیات، جبران خسارت و بیمه کارگران، کمک هزینه های بازنشستگی و اسناد دولتی و ارسال آن ها به ادارات مربوطه

– آماده کردن اظهارنامه های مالیاتی و سایر حساب های دفتری شخصی

– تهیه کردن گزارش های آماری، مالی و حسابداری

شرایط اشتغال برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها

– کامل کردن تحصیلات دبیرستان

– کامل کردن دورۀ تحصیلی در مراکز فنی و حرفه ای در زمینۀ حسابداری، دفترداری و سایر رشته های مربوطه یا گذراندن دو سال در دوره های حسابداری از مراکز معتبر آموزشی به همراه مدرک معتبر یا دوره های حسابداری و دفترداری همراه با چند سال تجربۀ کاری به عنوان حسابدار امور مالی یا بانکی

برای ورود با بازار کار حسابداران و دفترداران در کانادا لازم است تا دوره کارآموزی یا تجربه کاری داشته باشید.

برای پیشرفت های حرفه ای در مشاغل ردۀ حسابداری پس از مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها می توان دوره های آموزشی بالاتر را در دانشگاه ها گذراند یا مدارک معتبر در زمینه های مختلف کار حسابداری و دفترداری را از آموزشگاه ها کسب کرد.

مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها سال هاست که در مشاغل ملی کانادا جز کارهایی با فرصت شغلی بالاست. این امکان برای شما وجود دارد که با مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها به عنوان یک شهروند با اقامت دائم و به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت شوید. همچنین حقوق کار در کانادا به نسبت آسیا، اروپا و انگلیس بالاتر است. قوانین کاری تحت نظارت انجمن حسابداران و دفترداران کاناداست و سعی شده تا تعادل مناسبی میان کار و زندگی شخصی فرد برقرار سازد.

مهارت های لازم در حسابداری و دفترداری

برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها لازم است تا 9 مهارت داشته باشید:

1- مهارت خواندن برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها

– توانایی خواندن یادداشت های دست نویس کارفرما، سرپرست، همکاران و مشتریان و همچنین فاکتورها و رسیدها

– خواندن دستورالعمل های نرم افزارهای رایانه ای، بروشورها، خبرنامه ها، اطلاعیه ها و دستورالعمل ها برای کسب اطلاعات بیشتر و یا آگاهی از تغییرات و ارتقای برنامه ها

– توانایی خواندن نامه های دریافتی از سوی مشتریان و سرپرستان در قالب ایمیل و دادن پاسخ آن ها در زمینه های شفاف سازی پرداخت ها و حساب ها، جزئیات قراردادها، صورتحساب های دولتی و وجوه دریافتی و ارسالی

– توانایی خواندن دفترچه های راهنما و دستورالعمل ها برای نرم افزارهای رایانه ای یا تشکیل پرونده ها.

– توانایی خواندن بولتن های سازمان های مالیاتی کانادا، ادارات استانی، وزارتخانه ها، و آگاهی از آخرین روش های تکمیل فرم های پرداخت مالیاتی و حقوقی و ارسال مطالبات. توانایی خواندن بر عملکرد شما در این قضیه و توانایی کسب اطلاعات صحیح بسیار ضروری خواهد بود.

– توانایی خواندن قوانین مالیات بر در آمد، حفظ حریم خصوصی و سایر آیین نامه ها. حسابداران ممکن است برای ارائۀ مشاوره به مشتریان خود مجبور باشند تا از قوانین مالیاتی متعددی با خبر باشند و آن ها را در هم ادغام کنند. هر ایالتی هم معمولا قوانین خاص خود را در مورد برخی معافیت ها و امتیازات مالیاتی دارد.

توانایی خواندن مهمترین ویژگی حسابدار خوب است.

2- توانایی کار با اسناد طبق قوانین ایالتی

– خواندن اطلاعات طبقه بندی شده پرونده های کامپیوتری و دستی.

– پیدا کردن داده ها در جداول، لیست ها و برنامه ها و دفاتر روزانه و سالانه

– جاگذاری اطلاعات در فرم های آماده

– کامل کردن فرم های مثل دفاتر عمومی، مالیاتی، حواله ها و اظهارنامه های مالیاتی

3- توانایی نوشتن در مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها

– نوشتن کامنت بر فرم ها و یادداشت های برای نگهداری از سوابق. به عنوان مثال یک توضیح کوتاه از معاملات مالی در دفاتر کل.

– ارسال امیل به مدیران و مشتریان.

– نوشتن صورتجلسه ها

– نوشتن نامه به نمایندگی های کارفرمایان و مشتریان یا سازمان های مالیاتی فدرالی و ایالتی کانادا.

– نوشتن قوانین، اصول و دستورالعمل ها برای کمک به همکاران و پیمانکاران و مشتریان

4- توانایی کار با اعداد در مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها

– حساب کردن امور مالی

– برنامه ریزی، بودجه بندی و حسابرسی

– آنالیز اطلاعات ریاضی

– تخمین و آمار

5- توانایی برقراری ارتباط شفاهی

6- قدرت بالای فکری برای

– حل مشکلات

– تصمیم گیری سریع

– تفکر انتقادی

– برنامه ریزی و سازمان دهی امور شغلی

– استفاده از حافظه

– بازیابی اطلاعات

7- توانایی استفاده از تکنولوژی دیجیتالی

8- توانایی همکاری با دیگران

9- علاقه به یادگیری فعال و پویا

مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها در ایالت آلبرتا

در ایالت آلبرتا میزان استخدام در زمینه حسابداری طی دو سال اخیر 24% بوده است. این شغل درآمد خوبی یعنی ساعتی  حدود 26 دلار و 67 سنت و سالانه 46 هزار 755 دلار درآمد دارد و برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها مناسب است. 29050 نفر در این ایالت به این رده شغلی اشتغال دارند و بیشترین تعداد آن ها حدود 28% در بخش خدمات مشغولند. حدود 6% هم در بخش کشاورزی فعالیت می کنند. ساعت کاری این شغل تقریبا هفته ای 34 ساعت است و 12 ماه سال یک حسابدار باید سر کار خود حاضر باشد. 31% از حسابداران در ایالت آلبرتا شرکت های شخصی خودشان را دارند.

یک حسابدار خوب باید توانایی همکاری و همفکری با سایر همکارانش را داشته باشد.

مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها در ایالت بریتیش کلمبیا

شرایط عالی برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها با بازار کاری بالای این ایالت برقرا است. حقوق یک حسابدار یا دفتردار چیزی حدود 24 دلار در ساعت است. 31100 نفر در بریتیش کلمبیا به کار دفترداری مشغولند. 30% در بخش حسابرسی و خدمات دفتری، 11% در ساخت و ساز و 6% در فروشگاه ها فعالیت دارند. با توجه به اینکه 77% افراد شاغل در بریتیش کلمبیا کارمند تمام وقت هستند می توان وضعیت کارمندی تمام وقت بودن حسابدارها را خوب محسوب کرد چرا که 55% آن ها به صورت تمام وقت کار می کنند.

مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها در ایالت مانیتوبا

بازار کار برای حسابدارها در ایالت مانیتوبا هم خوب است و مقصد خوبی برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها است.. متوسط درآمد هم ساعتی حدود 21 دلار می باشد. که یک دلار کمتر از متوسط درآمد حسابداران در کاناداست. با این حال چشم انداز خوبی برای این شغل وجود دارد. به عنوان مثال رشد تاسیس شرکت های مختلف و بازنشستگی حسابداران سابق که به خاطر پیری جمعیت کانادا قابل پیشبینی است باعث شده تا کمتر کسی در این ایالت با تجربه حسابداری بیکار بماند.

در حال حاضر تقریبا 1300 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند که 28% آنان در بخش خدمات حرفه ای و فنی، 9% در بخش تجارت های کوچک و خرده فروشی، 9% در امور مالی، بیمه و املاک و اجاره، 9% در ساخت و ساز و 6% در سایر خدمات دولتی هستند.

مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها در ایالت اونتاریو

متوسط درآمد حسابداران در اونتاریو 22 دلار و 60 سنت در هر ساعت است. وضعیت استخدامی آن هم در موقعیت خوبی قرار دارد. به طوری که تا سال 2021 این وضعیت باقی است. اشتغال در حسابداری تقریبا پایدار بوده است و حسابداران می توانند در همۀ صنایع و ادارات مشغول باشند. حتی این شغل بالاترین دستمزدها را در اونتاریو به خود اختصاص داده است. تنوع شغلی رده حسابداری در اونتاریو بسیار زیاد است و به دلیل پیشرفت فناوری های رایانه ای و ایجاد شرکت های بین المللی در سال های اخیر در کانادا، مسلما نیاز به حسابداران و دفترداران هم افزایش یافته است. همچنین بسیاری از رده های شغلی پایین تر حسابداری به خاطر پیشرفت کارمندان آن ها خالی شده است. کسانی که توانایی استفاده از آخرین نرم افزارهای آماری و حسابداری را هم در کارنامه خود داشته باشند مسلما وضعیت بهتری برای مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها خواهند داشت

دکمه بازگشت به بالا