اقتصادیفعالان کسب و کار

قانون جدید مهاجرت کاری به کانادا برای ایرانیان

قانون جدید کانادا برای ایرانیان (2023)

آیا می‌دانستید که کانادا خودش را متعهد کرده که فرصت‌های زیادی را برای مهاجرت به این کشور به وجود بیاورد؟ کانادا در راستای تعهد خود به ایجاد فرصت برای افراد در سراسر جهان، اخیراً قوانین مهاجرتی زیادی را به‌طور خاص برای ایرانیان معرفی کرده است. خصوصا در جهت اخذ ویزای کاری کانادا. این کشور با شناخت پتانسیل و استعدادهای موجود در جامعه ایرانی، گامی فعال در تسهیل سفر مهاجرتی آنها برداشته است.

این قوانین جدید نه تنها روند مهاجرت را برای شهروندان ایرانی ساده می‌کند، بلکه به‌دنبال ارتقای رشد اقتصادی و تقویت روابط دوجانبه بین کانادا و ایران است. در این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که قانون جدید کانادا برای ایرانیان را با هر آپدیتی که از سمت این کشور انجام می‌شود را برای‌تان قرار دهیم.

تسهیلات جدید کانادا برای ایرانیان |شرایط جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان برای تمدید اقامت و تغییر ویزا

به گزارش CICNews و به نقل از دستیکن، دولت کانادا از 1 مارس 2023 (10 اسفند 1401) اقدامات تازه‌ای را برای حمایت از ایرانیان آغاز کرده و تا 28 فوریه 2024 (9 اسفند 1402) اعتبار دارد. ایرانیان می‌توانند وضعیت اقامت (کاری، تحصیلی و یا توریستی) خود را تمدید کنند. همچنین به‌صورت رایگان می‌توانند وضعیت اقامت خود را تغییر دهند، برای مثال: ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنید. با پرکردن فرم ارزیابی مهاجرت، مشاوران دستیکن شرایط شما را می‌سنجند و بهترین مسیر را برای دستیابی به فرصت جدیدی که کانادا پیش‌روی ایرانیان گذاشته، نشان می‌دهند.

علاوه بر این دولت کانادا مسیر روشنی را پیش‌روی ایرانیان ساکن کانادا قرار داده که مجوز کار باز یا open work permit است. این مجوز به متقاضیان خارجی (مخصوصا ایرانیان)، این امکان را می‌دهد تا در هر شغل و برای هر کارفرمایی مشغول به کار شوند. یعنی یک متقاضی خارجی با این مجوز کار ممکن است برای چندین کارفرما در مکان‌های مختلف در سراسر این کشور کار کند.

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان که در برنامه استارتاپ شرکت کردند و نامه حمایتی در دست دارند این است که یک مجوز کار باز سه‌ساله دریافت کنند که شاید از هر خبری خوشحال‌کننده‌تر باشد. در ادامه مطلب این اخبار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مجوز کار باز چه برتری‌ای نسبت به مجوزهای کار دیگر دارد؟

کسانی که مجوزهای کار باز را دارند، می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند. در حالی که بیشتر مجوزهای کار به تایید و صحبت یک کارفرمای خاص گره خورده ‌است. open work permit باعث می‌شود تا متقاضی برای هر کارفرمای کانادایی کار کند و کاملا آزاد باشد که از یک محل کار به محلی دیگر برود. مجوز کار باز به یک کارفرما یا مکان وابسته نیست و به دارنده این مجوز اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و بنا به صلاحدید خود از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

مزایای این قانون و شرایط جدید کانادا برای ایرانیان

اقداماتی که از طرف جاناتان ویلکینسون (Jonathan Wilkinson) به نمایندگی از وزیر مهاجرت، شان فریزر (Sean Fraser)، در ونکوور اعلام شده است، عبارت است از:

  • هزینه‌ها برای ایرانیان ساکن کانادا، ویو (Waive) شود؛ یعنی هزینه اپلیکیشن فی (application fee) برای آن‌ها در نظر گرفته نشود و معاف از پرداخت آن شوند.
  • هزینه‌ای برای پاسپورت کانادایی با اعتبار محدود و سند سفر اقامت دائم برای ایرانیانی که در حال حاضر شهروند کانادا هستند؛ یا اقامت دائم دارند و در ایران هستند ولی می‌خواهند این کشور را ترک کنند، در نظر گرفته نشود و رایگان است.

دولت کانادا در خبر رسمی خود گفت: “نیازهای ایرانیان را به‌دقت زیر نظر دارد، به آن‌ها پاسخ خواهد داد و یا شرایط را مطابق با این نیازها تطبیق می‌دهد.”

قانون جدید کانادا برای ایرانیان، اقامت را آسان‌تر کرده است!

براساس ​آخرین اطلاعات سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، ایران هشتمین کشوری است که بیشترین متقاضی را برای مهاجرت به کشور کانادا داشته. در مجموع، ۱۱۱۰۵ ایرانی در سال گذشته به‌صورت دائمی در این کشور ساکن شده‌اند.

ایران ششمین رتبه در مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارد و در دسامبر 2022، ۲۱۱۱۵ دانشجوی ایرانی در کانادا در حال تحصیل بودند. آخرین آماری که شاید برق را از سرتان بپراند، این است که در حال حاضر 200 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند که حدود ۶۸ درصد از این جمعیت در تورنتو (Toronto) و ونکوور (Vancouver) ساکن هستند.

همان طور که متوجه شده‌اید، این آمار بسیار قابل‌توجه است. تا اینجا، این آمار شاید خوشحالتان کرده باشد و با خود بگویید پس شاید این فرصت برای من هم وجود داشته باشد تا بتوانم به کانادا مهاجرت کنم. بنابراین با قانون جدیدی که دولت کانادا وضع کرده، این آمار در سال 2023 افزایش پیدا خواهد کرد و شما هم می‌توانید یکی از مهاجران این کشور باشید.

​​​​​​​​چرا کانادا مقصد محبوب ایرانیان شناخته شده است؟

کانادا به چند دلیل مقصدی جذاب برای مهاجران ایرانی بوده است که عبارت‌اند از:

  • کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی را ارائه می‌دهد که مهاجرت را برای ایرانیان آسان‌تر می‌کند.
  • به‌دلیل شرایط اقتصادی سختی که خانواده‌ها در ایران داشته‌اند، جوانان سعی داشته‌اند تا در دانشگاه‌های دولتی کشور مشغول به تحصیل شوند. این دانشگاه‌ها هزینه‌ای ندارند و در سطح بالای علمی قرار دارند. بنابراین تعداد زیادی از نخبگان در این مسیر تربیت شدند. نیاز کانادا به نیروی کار جدید، باعث شد تا نخبگان زیادی را به سمت خود بکشاند؛ چه برای کار و چه برای ادامه تحصیل.
  • کانادا متعهد به حمایت از ایرانیانی است که در کانادا هستند و به خانواده‌های ایرانی کمک می‌کند تا در کنار هم بمانند.

و در آخر، مهم‌ترین دلیل برای محبوبیت این کشور، انتشار قانون جدید کانادا برای ایرانیان است. شرایط جدید کانادا برای ایرانیان مسیر جدیدی را ایجاد کرده تا از برخی هزینه‌ها چشم‌پوشی شود و درخواست‌های مهاجرت کاری به کانادا برای متقاضیان ایرانی را در اولویت قرار دهد.

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان که خواستار ویزای استارتاپ هستند!

آخرین اطلاعات به دست آمده از اداره مهاجرتی کانادا نشان می‌دهد که ۵۰ کارآفرین مهاجر از طریق ویزای استارتاپ، برای اقامت دائم خو در کانادا در ژانویه امسال اقدام کردند. همچنین آنتاریو (Ontario)، ۲۰ کارآفرین مهاجر را از طریق ویزای استارتاپ جذب کرد، مانیتوبا (Manitoba) از 5 نفر، آلبرتا (Alberta) از 10 نفر و بریتیش کلمبیا (British Columbia) از 15 نفر استقبال کرد که این مقادیر نسبت به سال پیش دو برابر شده است.

وزیر مهاجرت به کشور کانادا، آقای شان فریزر اعلام کرده : کسانی که در برنامه استارتاپ توسط  angel investors یا venture capital funds و یا business incubators، نامه حمایتی یا پشتیبانی (letter of support) دارند می‌توانند برای مجوز کار باز سه‌ساله اقدام کنند. مراحل اخذ نامه حمایتی و شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا را در مطلب زیر مطالعه کنید:

سخن پایانی

قانون جدید کانادا شامل مجوزهای کاری باز و تمدید ویزای موقت کار، تحصیل یا توریستی برای ایرانیانی است که به‌دنبال مهاجرت به کانادا هستند. با معرفی open work permit، افراد می‌توانند آزادانه، فرصت‌های شغلی را دنبال کرده و گزینه‌های کاری زیادی را بررسی کنند. علاوه بر این، شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان و تمدید این اقامت، فرصتی را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا تحصیلات خود را ادامه دهند، سابقه کاری ارزشمندی به دست آورند، یا از اقامت طولانی مدت به‌عنوان توریست لذت ببرند. از دیگر شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان این است که با داشتن letter of support از سه سازمان تعیین شده می‌توانند یک مجوز کار باز سه‌ساله دریافت کنند.

این اقدامات نه تنها از آرزوها و اهداف ایرانیان حمایت کرده، بلکه به رشد اقتصادی کانادا نیز کمک می‌کند. قانون جدید مهاجرت نشان‌دهنده تعهد به ایجاد محیطی دلپذیر و حمایتی برای ساکنان است تا بتوانند از زمان خود در کانادا نهایت استفاده را ببرند و مسیرهای اقامت دائم را در آینده دنبال کنند.

دکمه بازگشت به بالا