اقتصادی

افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل کرمانشاه به ٣٠ هزار تن

رحمان فیض قربانی در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل، بادمجان، توت فرنگی و گل کلم در کرمانشاه سالانه ١٠ هزار تن است.

وی افزود: همچنین سالانه پنج و نیم میلیون گل شاخه بریده و ٢٣ میلیون نشا در گلخانه‌های استان کرمانشاه تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ١۴٠۴ سطح محصولات گلخانه‌ای استان کرمانشاه به ٢٢٠ هکتار می‌رسد یعنی ١۴٠ هکتار افزایش سطح خواهیم داشت.

وی گفت: در این برنامه‌ریزی تولید خارج از فصل از ١٠ هزار تن به ٣٠ هزار تن و گل شاخه بریده از پنج و نیم میلیون به ١۶ میلیون و نشا از ٢٣ میلیون به ۴٠ میلیون می‌رسد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این حجم از افزایش تولید برای ٢ هزار و ٨۶٠ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و اجرای این برنامه در حوزه گلخانه‌ای به میزان ٢٠ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط صادرات موردی محصول گوجه فرنگی به شکل گلخانه‌ای انجام می‌شود که تولید گلخانه‌ای آن به اندازه‌ای نیست که عمده انجام شود.

فیض قربانی ادامه داد: افزایش سطح محصولات گلخانه‌ای و افزایش صادرات آن یکی از برنامه‌های مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: محصولات گلخانه‌ای به این دلیل که در یک محیط کنترل شده رشد پیدا می‌کنند عمدتا محصولات مناسب و با کیفیتی هستند.

دکمه بازگشت به بالا