اقتصادی

هفت اثر حوزه دفاع مقدس کرمانشاه در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود  

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، اظهار کرد: گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است که توجه به آن در کشور ما و استان کرمانشاه به توسعه بخش گردشگری و رونق اقتصادی ناشی از آن کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در استان کرمانشاه اقداماتی انجام شده از قبیل ثبت یادمان های دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور که تا کنون ٩ اثر به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: پرونده هفت مکان دیگر در استان کرمانشاه آماده شده است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت کنیم.

وی گفت: پیگیر سرمایه‌گذاری در این مکان‌ها هستیم و برای اینکه سرمایه‌گذاری در تنگه مرصاد یا مکان‌های دیگر انجام شود از طریق بنیاد حفظ آثار جلساتی را برگزار کردیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید دستگاه‌هایی که در این امر تأثیرگذار هستند مانند سپاه و بنیاد حفظ آثار به ایجاد مکان‌های گردشگری مبادرت ورزند.

وی اذعان کرد: برخی کتابچه‌ها را تحت عنوان آثار دفاع مقدس چاپ کردیم و همچنین بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار دادیم و موزه دفاع مقدس هم در این حوزه توسط سپاه ایجاد می‌شود.

فرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه برای دیدار کاروان‌های راهیان نور نیز آماده است و بازدید از این محل‌ها انجام می‌شود.

46

دکمه بازگشت به بالا