اقتصادی

تبدیل شدن کرمانشاه به «شهر هوشمند» به لحاظ معیشتی آثار مثبتی دارد

به گزارش خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، سید ابوالفضل محمدی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ آنلاین ماه) در آیین رونمایی پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند که در تالار عمارت شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه پست یک اقیانوس وسیع از فرصت‌های اقتصادی و اشتغال است.

وی افزود: پست در آستانه یک تحول و انقلاب فناورانه است اگر افرادی بتوانند به این عرصه ورود پیدا کنند منشأ اشتغال بسیار خوبی خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تصریح کرد: همکاری مجموعه شهرداری کرمانشاه و سازمان فاوا شهرداری به تسریع پروژه بزرگ فیبر نوری کمک کرد.

وی گفت: «کرمانشاه شهر هوشمند» عبارتی است که اگر این عبارت را عملیاتی کنیم در ۶ حوزه نیازمند یک سند کامل هستیم که برای این سند باید متخصصین امر در همه حوزه‌ها ورود کنند.

این مسئول ادامه داد: در طراحی این سند و نقشه باید یک برنامه زمانبندی داشته باشیم که در سال ١۴٠۶ کرمانشاه به یک شهر هوشمند با تمام شاخص هایی که اعلام شد، تبدیل شود.

وی عنوان کرد: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان داد این است که در کارگروه اقتصاد دیجیتالی که اداره ارتباطات دبیری آن کارگروه را بر عهده دارد همکاران فاوا یک جلسه را به این موضوع اختصاص دهند و تکالیف تمامی ادارات مرتبط در هوشمندسازی کرمانشاه مشخص شود.

این مقام مسئول بیان کرد: وقتی کرمانشاه به یک شهر هوشمند تبدیل شود همایش‌های علمی بین‌المللی و ورزشی در آن به سهولت برگزار می‌شود و به بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم در کرمانشاه کمک می‌کند.

محمدی افزود: برای رسیدن به این هدف به یک برنامه‌ریزی صحیح نیاز داریم که به صورت متوازن بتوانیم این موضوع را رشد داده و با یاری خداوند بر اساس برنامه زمانی چهار الی پنج ساله به این هدف برسیم.

وی در خصوص پروژه «جی نف» عنوان کرد: «جی نف» زیربنا و یکی از مواد اولیه و اصلی در بحث حکمرانی «داده» است لذا پروژه‌ای که در کرمانشاه با همکاری شهرداری و پست در حال اجرا است و تا حدود ٧٠ درصد آن پیش رفته «داده» مبنای حکمرانی آن قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا