اقتصادی

بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری کرمانشاه در ایام دهه فجر/پروژه‌های فاوا در راستای شهر هوشمند اجرا می‌شود

عابدین محمودی در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری یک پروژه کلان کشوری است که شهرداری کرمانشاه با توجه به موضوع توسعه زیرساخت حوزه فناوری و تکنولوژی در این زمینه قرارداد منعقد کرده و نوید بخش این است که شهر کرمانشاه تا پیش از سال جدید از مزایای این حوزه بهره‌مند شده و زیرساخت مناسبی برای توسعه فضای کسب و کار می‌شود.

وی افزود: نخستین مزیت این پروژه این است که در حوزه فیبر نوری زیرساختی امن، ارزان، با کیفیت و پهنای باند زیاد در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که می‌تواند به توسعه و ترویج کسب و کارهای حوزه دیجیتال، انتقال تصویر، ترافیک هوشمند، آبیاری هوشمند و پارک حاشیه‌ای هوشمند کمک کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که نیازمند زیرساخت قوی برای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند است و کمک می‌کند که تکنولوژی جدید را بر این پایه استوار کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهر هوشمند هشت شاخصه دارد که طبق استانداردهای بین‌المللی هر شهر ۶ شاخصه را داشته باشد کافی است و این موارد شامل موضوع انرژی هوشمند، حمل و نقل هوشمند، اقتصاد هوشمند، حکمرانی هوشمند، دولت و شهروند هوشمند است و با دستور شهردار کرمانشاه، پروژه‌های سازمان فاوا شهرداری نیز در راستای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند است.

محمودی با اشاره به اینکه پروژه‌ای تعریف شده که به توسعه زیرساخت نرم افزاری در حوزه شهر هوشمند کمک می‌کند، ابراز کرد: اقدامات در این حوزه انجام شده که نیازمند یکپارچه سازی سامانه‌ها هستیم و جلسات نیز در این راستا برگزار شده، سند راهبردی تهیه و نرم‌افزار و سخت افزارهایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌های تعریف شده در راستای یکپارچه سازی و درگاه الکترونیک واحد برای شهر کرمانشاه هستند و درباره پروژه فیبر نوری قرار است که در ایام دهه فجر پروژه بهره‌برداری شود و کل شهر کرمانشاه بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا