ورزشی

افزایش پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند ، عباس گنجی در مراسم دانش آموختگی اولین گروه دانشجویان بین المللی دانشگاه اسلامی بیرجند ، با تبریک دانشجویان افغانستانی فارغ التحصیل این دانشگاه ، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر توجه ویژه ای داشته است برای جذب دانشجویان بین المللی داده شده است و ثبت نام دانشجویان بین المللی در این واحد دانشگاهی در حال افزایش است.

وی افزود: توسعه بین الملل مورد توجه جدی مقامات ارشد دانشگاه آزاد اسلام آزاد قرار گرفته و طی سالهای اخیر اقدامات گسترده ای در جهت توسعه همکاری های علمی و بین المللی در این دانشگاه انجام شده است. دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعال تر و مناسب تر شده است دانش آموز بین المللی آماده کردم

معاون بین الملل دانشگاه و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلام درباره دستاوردها و افتخارات ارزشمند این دانشگاه اظهار داشت: در علم و فناوری ، ما در میان 10 کشور برتر در کشور یا منطقه هستیم و از لحاظ تحقیقاتی نیز در میان دانشگاه های برتر قرار داریم. اولویت چهار واحد دانشگاه اسلامی اسلامی خارج از کشور جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه است.

گنجی درباره وقایع و پیامدهای جنگ جهانی دوم اظهار داشت: “پس از جنگ جهانی دوم ، قدرت های بزرگ با استفاده از نفوذ و اثربخشی خود ، جهان پس از جنگ جهانی دوم را به محلی برای فروش ابزارها و محصولات خود و نفوذ بر سایر کشورها تبدیل کردند. “بنابراین ، آنها زبان یکسانی را بین خود و کشورهای دیگر ارائه می دهند تا از آنچه آنها می گویند استفاده کنند.

وی درباره راه های تأثیرگذاری قدرت های مسلط بر جهان می گوید: پس از جنگ جهانی دوم ، قدرت های بزرگ توجه زیادی به فرهنگ ، آداب و رسوم و آداب و رسوم کسانی که می خواستند در حوزه نفوذ خود قرار بگیرند توجه کردند و به دنبال تأثیرگذاری بر بسیاری از جوامع متنوع بودند. برای تحصیل در کشور خود یا یک کشور همسایه.

دلایل افزایش ثبت نام دانشجویان خارجی در واحد بیرجند

سید حسن هاشمی ، دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلام خراسان جنوبی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلام بیرجند با امکانات گسترده علمی ، فرهنگی و رفاهی بستری عالی برای جذب دانشجویان خارجی و روند پذیرش دانشجو است ادامه خواهد یافت و تقویت خواهد شد. “

علم و فرهنگ حد و مرزی ندارند

رئیس هیئت نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: حدیث شریف “اطلبوا العلم و لو بالسین” این واقعیت را بیان می کند که کسب دانش محدودیت جغرافیایی ندارد. علم و فرهنگ حد و مرز نمی شناسد و انسانها به خاطر ادغام علمی که یک همزیستی مسالمت آمیز است ، به دیپلماسی علمی روی می آورند.

علی حیدری فر با تبریک به دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که دوره های خود را با موفقیت در این واحد دانشگاهی گذرانده اند ، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بیشترین تعداد دانشجوی خارجی از افغانستان را دارد و این برای ما بسیار راضی کننده است.

وی توضیح داد: فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در واقع در تقویت دیپلماسی علمی مثر است. فلسفه روابط علمی هر کشور از نوع مکمل و مکمل است و منجر به استفاده از ظرفیت ملی و تأمین نیازهای اضافی می شود.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا