ورزشی

دانش‌آموختگی نخستین گروه از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند ، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند در مراسم فارغ التحصیلی اولین گروه دانشجویان بین المللی دانشگاه اسلامی بیرجند اظهار داشت: علم قدرت و سلطه است ، مردم و جوامعی که علم ندارند باید مدارا کنند. علم قدرت را ایجاد می کند ، که یک فصل جداگانه است و یک وظیفه خاص دارد ، به ویژه در زمان ما که علم به ابزاری برای سلطه ظالمان و ظالمان تبدیل شده است و تنها راه خنثی سازی آن مجهز بودن م believeمنان و اسلام به علم و بر دشمنان غلبه کرد و او خلع سلاح شد.

وی افزود: جایگاه علم در زندگی انسان از دو بعد دیده می شود ، یكی اینكه انسان از نظر آفرینش مبتنی بر طبیعت به عنوان یك اصل همراه با سایر اصول روح خود ، عطش دانش دارد و از جهل و نادانی رنج می برد. فریضه فری این است و وقتی دین آن را واجب تفسیر می کند ، منشأ هدایت است ، نه قانونی ، و این مربوط به ذات انسان است ، که می خواهد بداند که می خواهد یا نه.

معاون ولی فقیه در خراسان جنوبی در تبیین حدیث دانش برای همه مسلمانان واجب است ، گفت: تفسیر اسلام علم وجوب تفسیر است و این امر اجتناب ناپذیر است.. انسان به گونه ای آفریده شده است که اگر سالم باشد مانند شخصی که تشنه آب است ، تشنه علم است و می خواهد بشناسد و از جهل رنج می برد. هر اتفاقی بیفتد ، پس علم یک واجب طبیعی است.

عبادی ادامه می دهد: “علم در این زمینه خلاصه نمی شود و زاویه دیگری دارد و آن اینست كه انسان برخلاف سایر موجودات برای مطالبه علم آفریده شده است ، موجودات دیگری از خانه كه از مبدا به مقصود می روند با هدایت غریزه انجام می شوند و نیازی به آنها نیست. هیچ تحصیلاتی نداشته باشید ، مانند زنبوری که از کودکی مهندس بوده و نیازی به کلاس و آموزش ندارد ؛ اما انسان موجودی نامحدود است و باید از مبدا به هدف خود بیاموزد ، و اگر از همه عقب مانده ها درس نگیرد ، حتی حرف زدن را یاد نگرفت.

اسلام سعادت و استقلال مسلمانان را می خواهد

وی بیان می کند: آنچه انسان باید بداند فراتر از زمین و آسمان است و در این حالت کسب دانش و یادگیری یک واجب شرعی است. یکی از بهترین عبادات کسب دانش است ، بنابراین مرحوم قمی به عنوان پاداشی که از عبادت در شب قدر دارد ، علاوه بر بیان نوع نماز و دعا ، می گوید بهترین این اعمال در این شب است کسب دانش ، که نشانگر جایگاه بالای دانش این است. شخصی که به دنبال دانش می رود ، عناوین ارزشمند دیگری مانند جهاد با توجه به مکان و زمان را پیدا می کند ، با توجه به شرایط زمان و جهان ، به او جهاد در راه خدا آموخته می شود.

معاون معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: در گذشته ، مسلمانان منبع اصلی دانش و دانش بودند و از سراسر جهان به کشورهای اسلامی و حوزه دانش اسلامی روی می آوردند و دانش کسب می کردند؛ اما وقتی این تجهیزات از دست مسلمانان به دست دشمن افتاد ، آنها از این فرصت نهایت استفاده را بردند.پس از سقوط امپراتوری عثمانی و از هم پاشیدگی کشورهای اسلامی ، سلطه دشمن به حدی رسید که تا حدی اجازه انتشار و انتشار دانش به مسلمانان را دادند تا علم بتواند در خدمت آنها باشد و علم را به منافع خود محدود کند و اسلامی را ترک کند. پشت سر

عبادی خاطرنشان می کند: “امروز خصومت جهانی استکبار با جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و برخی از موضوعات را مانند مسائل هسته ای مطرح می کند و دلیل دیگر آنها حرفه های دیگر آنها است. اصل آنها روش ها و نظام جمهوری اسلامی است. و این مشکلی نیست که ایران را نگران کند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان متفکر در دنیا می دانند که اسلام خواهان سعادت و استقلال برای مسلمانان است نه وابستگی ، برنامه جمهوری اسلامی این است که همه کشورهای مسلمان ، در هر کجا که باشند ، براساس اصول و مبانی مستقل باشند “”دشمن از این نقشه جمهوری اسلامی می ترسد. این طرح باید در خط مقدم سایر کشورهای مسلمان باشد ، تحریم ها و خرابکاری ها و به راه انداختن افراد فاسد برای کشتن مسلمانان و شروع اختلافات داخلی ، همه اینها برای بازدارندگی جامعه مسلمان است.

آمریکایی ها فرصت طلایی مردم افغانستان را می سوزانند

معاون مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: “قبایل مختلف افغانستان استعدادهای نخبه دارند و خداوند به آنها استعدادهای زیادی داده است که در کنار این استعدادها ، خداوند به آنها زحمت زیادی کشیده و مردم افغانستان حدود 45 سال است که تحت ستم هستند و جهان از دور فقط یک تماشاگر است. همه ما منتظر روزی هستیم که این کشور و سایر کشورهای اسلامی بر اساس تعالیم اسلام از زیر بار کفار و مشرکان رها شوند و پیشرفت خوبی برای آنها حاصل شود.

عبادی اظهار داشت: آمریكا فرصت طلایی مردم افغانستان را مانند زندگی خود می سوزاند. ما امیدواریم كه وضعیت و بینش در كشورهای اسلامی كه این همه ظلم و ستم علیه كشورهای اسلامی مانند افغانستان ، یمن ، سوریه ، لبنان ، فلسطین مظلوم و سایر کشورهای تحت ستم

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا