ورزشی

علی پروین: پشیمان شدیم به استقلال 6 گل زدیم

شاید در طول دوران بازیگری و مربیگری اش ، آبی ها آهنگ هایی را برای پروین کری می خواندند ، اما با گذشت سالها از فوتبال ، پروین کم کم به چهره مورد علاقه آبی ها تبدیل شد. وی حتی در مصاحبه ای اعلام کرد که استقلال تیم دوم وی برای تقویت این دوستی است. حالا یکی از پیشکسوتان پرسپولیس کلماتی از پروین نقل می کند که در نوع خود جالب است. داستان به دربی 1352 و پیروزی 6-0 پرسپولیس برمی گردد. در آن مسابقه قرمزها موفق شدند در یک بازی بسیار برتر استقلال را شکست دهند. تصاویر بازی در آن زمان ثبت نشده است. بعداً ، تعدادی از استقلالی ها از برگزاری مسابقه خودداری کردند. به تدریج و با شکل گیری شبکه های اجتماعی ، این بازی و نتایج آن به طور فزاینده ای موضوع خواندن ناشنوا قرار گرفت. هواداران پرسپولیس با شماره 6 و هواداران استقلال با شماره 4 از آبی ها استقبال کردند. اکنون حتی ناشنوایان جای خود را به توهین در بین هواداران داده اند و ظاهرا این سلیقه علی پروین و برخی از پیشکسوتان هر دو باشگاه را دوست ندارد ، اتفاقا “ما نباید 6 گل برای استقلال به ثمر برساند. ” وی در مورد تکریم آبی ها گفت: “در آن بازی ، تمام گل های ما یک گل بود. منظورم این است که اگر توپ را دوباره بدست آوریم ، دوباره گل خواهد زد. ما همچنین می توانیم 10 گل بزنیم. روز استقلال نبود و صادقانه بگویم ، ما در زمین تحت تأثیر جو بازی کردیم ، اما وقتی به رختکن رفتیم ، تازه فهمیدیم که اشتباه کردیم و پشیمان شدیم. “ما نباید شش گل برای استقلال. “پروین افزود:” ما باید استقلال را احترام بگذاریم. آن روز ممکن است روز ما نباشد. این همان اتفاقی است که در فوتبال می افتد. “ما اطمینان داریم که در این مسابقه پیروز خواهیم شد و باید در نیمه دوم با آرامش بازی می کردیم.”

پروین همچنین به پیشکسوتان گفت: “ما هرگز فکر نمی کردیم بعداً چنین فضایی در فوتبال ایجاد شود. در آن زمان ، هیچ شبکه مجازی ، تلگرام یا اینستاگرام وجود نداشت. سپس ، وقتی این موارد ظاهر شد ، دیدیم که چگونه ناشنوا و گاهی – گاهی اوقات توهین به هواداران. این اصلاً خوب نیست. “اگر زمان به عقب برگردد ، ما بازی را به شکل دیگری در بازی 52 به پایان خواهیم رساند.” پروین همچنین در مورد استقلال صحبت کرد: “باشگاه همیشه احترام گذاشته شده است. من بارها گفته ام. استقلال و پرسپولیس مکمل یکدیگر هستند. اگر این دو تیم بد باشند ، فوتبال ایران متضرر می شود. “خصومت تاکنون افزایش یافته است و این اصلاً خوب نیست.”

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس که نمی خواست نامش فاش شود به جام جم گفت: “بله ، این کلماتی است که علی آقا گفت.” قبلاً بارها بحث و گفتگو بین پیشکسوتان دو باشگاهی که علی آقا نام برد و گفت توقف کنید ، شما به آنچه از هواداران انتظار می رود احترام نمی گذارید؟ به یکدیگر احترام بگذارید. آزادگان و پرسپولیس باید مسابقه دهند اما در عین حال به یکدیگر احترام بگذارند و به یکدیگر توهین نکنند. ” پیشکسوت پرسپولیس افزود: “علی آقا بارها در طرشت و در جریان بازی های پیشکسوتان با ما صحبت کرده است و او احترام گفته است. او واقعاً استقلال را تیم دوم خود می داند و همیشه این تیم را تمجید می کند. منصور پورحیدری ، خدا رحمتش کند نیز این ویژگی را دارد و همیشه می گوید که باید به او احترام گذاشت. “جای او در فوتبال ما بسیار خالی است.”

252 252

دکمه بازگشت به بالا