فعالان کسب و کارورزشی

راه حل پخش فوتبال از شبکه ورزش در دیجیتال

مشکلات جدید پخش کانال های دیجیتال و HD شدن شبکه ها + دلیل و راه‌حل

چند سالی از راه اندازی شبکه در کشور میگذرد و با این تکنولوژی شاهد دریافت نتایج زنده رویدادهای ورزشی با کیفیت بالا هستیم. هر چند که این سیستم بسیار دیر وارد ایران شد، اما از همان بدو ورود در منازل بسیاری از ایرانیان جای باز کرد و تعداد شبکه‌های تلویزیونی قابل دریافت در تهران و دیگر استان‌ها به ناگاه با افزایش چشمگیر 20 تا 23 عددی روبرو شد.پس از آن تولیدکنندگان تلویزیون که تا به حال از گیرنده‌های دیجیتالی درون تلویزیون‌های بازار ایران استفاده نمیکردند، به سرعت محصولات خود را مجهز به گیرنده‌های مخصوص (تیونر دیجیتال) کرده و حتی بسیاری از برندها تولیدات متنوعی شامل ستاپ باکس ها و گیرنده های دیجیتالی را وارد بازار کردند.

در بدو کار کیفیت سیگنال دریافتی در مراکز استان‌ها مطلوب بود اما شهرستان‌های کوچکتر با مشکلات و قطعی‌های پیاپی روبرو بودند. پس از مدت یک سال این مشکلات به حداقل رسید و استفاده از کانال‌های دیجیتالی بسیار ساده‌تر از گذشته در دسترس بود.اما اکنون علاوه بر ضعف سیگنال در برخی از مناطق محدود کشور، مشکلات جدید پخش کانال های دیجیتال مردم برخی از نواحی شمال کشور را به ستوه آورده است. این مشکلات از یک ماه پیش آغاز شده و اکنون به اوج خود رسیده است. پس از دریافت گزارش‌های متعدد مردمی توسط خدمات‌های پس از فروش محصولات صوتی و تصویری،مشخص شد که هنگام پخش شبکه‌های دیجتالی، صدا با فواصل زمانی رندم و نامنظم قطع میگردد.

این قطعی‌ها گاها به تعداد بسیار بالا اتفاق می افتد که کاربران را آزرده خاطر میکند. سیستم دریافت بسیاری از تلویزیون‌ها و ستاپ باکس‌ها با این معضل روبرو هستند و پس از پیگیری دفاتر خدمات پس از فروش منطقه، مشخص شده است که نه تلویزیون‌ها و نه ستاپ باکس‌ها هیچ مشکل فنی نداشته و این ایراد مستقیما ناشی سیستم های پخش سیگنال دیجیتال است. متاسفانه از نظر فنی و تا آنجاییکه به مراکز خدمات پس از فروش مربوط میگردد، هیچ گونه راه حلی برای این مشکل وجود نداشته و صدا و سیما و همچنین اپراتورهای پخش سیگنال دیجیتال موظف به این رفع عیب هستند.

امیدواریم این مراکز با آگاهی یافتن از این مشکل هرچه سریعتر درصدد رفع آن بر آمده و استفاده از سیگنال های دیجیتال را برای مردم عزیز آسان تر و خوشایند سازند. همچنین با وجود طیف گسترده تلویزیون‌های با دقت بالا و موجود در بازار، سیگنال‌های ارسالی توسط صداوسیما به جز در چند مورد خاص SD بوده و متاسفانه این سیگنال‌ها با حداکثر توانایی تلویزیون‌های پیشرفته همخوانی ندارند.

نتایج زنده ایران |نتایج زنده جدول

بروزرسانی: مشکلات شبکه های اچ دی و نشان ندادن تصاویر

علی عسکری، رئیس رسانه ملی امروز در مراسمی از راه‌اندازی 12 شبکه ملی و 1 شبکه برون مرزی با کیفیت HD رونمایی کرد. شبکه‌های سه و یک سیما و شبکه نسیم، نمایش، العالم (برون مرزی)، خبر، کودک، افق، ایران کالا، ورزش، مستند، تماشا و آی فیلم شبکه‌هایی هستند که به کیفیت HD مهاجرت کرده‌اند. گفته شده است که روند HDسازی شبکه‌های 1، 3، ورزش، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدا در مراکز استان انجام خواهد شد و از شبکه‎های برون مرزی نیز العالم با این کیفیت در دسترس خواهد بود.

چگونگی دسترسی به شبکه HD

اگر گیرنده شما قابلیت دریافت HD را دارد کافی است تا این شبکه‌ها را مجدداً جستجو کنید. اما اگر گیرنده شما قابلیت دریافت ندارد باید گیرنده‌های با این کیفیت را خریداری کنید. با راه‌اندازی شبکه‌های HD به نظر می‌رسد که کاربران در نقاط مختلف کشور با مشکلاتی در زمینه پخش روبه‌رو شده‌اند. گزارشاتی مبنی بر دریافت صدا و عدم دریافت تصویر دریافت شده است. وضعیت برای شما به چه ترتیب است؟ آیا موفق به دریافت شبکه‌های جدید HD بر روی دستگاه خود شده‌اید؟ در صورت موفقیت اعلام کنید که با چه تلویزیون و گیرنده‌ای در کدام استان شبکه‌های HD بدون مشکل پخش می‌شوند؟

بروزرسانی 2: دلیل عدم نمایش تصویر در شبکه های HD و راه حل آن

اینگونه که از شواهد ماجرا برمی‌آید صداوسیما با استاندارد فشرده‌سازی کدگذاری ویدئویی پربازده (یا همان HEVC  که مخفف عبارت ‎High Efficiency Video Coding است و با نام H.265 نیز شناخته می‌شود)، اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های HD کرده است. از آنجاییکه این فرمت در بسیاری از تلویزیون‌های نسبتاً جدید و پیشرفته نیز پشتیبانی نمی‎شود، باعث شده تا کاربران با جستجوی شبکه‌های جدید شبکه‌هایی را پیدا کنند که در آنها تنها صدا قابل پخش است و تصویری دیده نمی‌شود. ظاهراً شبکه‌هایی مانند شبکه 3 و مستند که پیش‌تر با استاندار متفاوتی به صورت HD در اختیار کاربران بودند نیز حالا با جستجوی جدید کانال‌ها از دسترس کاربران خارج شده‌اند.

استاندارد HEVC نوع جدیدی از فشرده‌سازی به حساب می‌آید که با در مقایسه با H.264 کیفیت تصویر بهتری داشته و فشرده‌سازی را دو برابر می‌کند. با این حال، استفاده از این فناوری باعث شده تا کاربران بسیاری در سراسر کشور از دریافت شبکه‌های اچ دی محروم شوند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تنها راه رفع این مشکل، خرید ستاپ باکس و گیرنده‌های دیجیتالی است که از فرمت کدینگ مورد نظر پشتیبانی می‌کنند. با این حال، در صورت کسب اطلاعات بیشتر و راه‌حلی جایگزین آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

نکته: توجه داشته باشید که فارغ از اینکه از چه تلویزیون و دستگاهی استفاده می‌کنید، کانال‌های غیر HD هنوز در دسترس هستند و با جستجو میان شبکه‌های موجود به روال سابق از آنها استفاده کنید.

شبکه های HD شما می گیرد؟

با گذشت نزدیک به یک ماه از راه‌اندازی شبکه‌های HD توسط صداوسیما به نظر می‌رسد که هنوز کاربران در سراسر کشور در دریافت آنها با مشکل مواجه هستند. در اولین گام مسئولین خرید گیرنده‌های دیجیتال و ستاپ باکس‌هایی که از فرمت H.265 پشتیبانی می‌کنند را به عنوان راهکار حل مشکل پخش شبکه‌های اچ دی عنوان کرده‌اند. ایده‌ای که با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی مردم در این روزها شاید چندان منطقی نباشد و مخاطبین صداوسیما را به تماشای همان شبکه‌های SD سابق راضی کند. اما برای شما وضعیت به چه ترتیب است؟

آیا موفق شده‌اید شبکه‌های باکیفیت جدید را با دستگاه‌های سابق خود دریافت کنید یا دستگاه جدیدی خریداری کرده‌اید؟ در صورت موفقیت به ما و دیگر خوانندگان این مطلب بگویید که چگونه و با چه گیرنده یا تلویزیونی این کار را انجام داده‌اید؟ در صورتیکه گیرنده جدیدی خریداری کرده‌اید نام و مدل آن چیست و به ما بگویید که آیا این دستگاه بدون مشکل شبکه‌های HD جدید را پخش می‌کند یا خیر.

باز کردن قفل شبکه 3 هنگام پخش فوتبال

روش باز کردن شبکه سه موقع پخش فوتبالهای خارجی در رسیورهای مختلف فرق می کند. برای چند مدل رسیورهای استارست روش راحتی وجود دارد به این صورت:

– زدن کلید MENU کنترل

سپس زدن دکمه قرمز کنترل

وارد کردن کد 1111113311111133

در بعضی از دیگر از رسیورهای استارست هم روش باز کردن شبکه سه به یکی از روشهای زیر می باشد:

– بعد از زدن کلید MENU، روی گزینه STB Status قرار بگیرید و بدون وارد شدن به آن (یعنی بدون زدن OK) عدد 1234 را با کنترل وارد کنید. صفحه ای ظاهر میشود که چنانچه از نرم افزارهای جدید استفاده کرده باشید، این صفحه حاوی گزینه Biss هم میباشد. به قسمت Biss بروید و این کدها را وارد کرده و سپس ذخیره کرده و از منوی رسیور خارج شوید:

B 012f 0d 11 11 11 33 11 11 11 33

یا

B 0003 0d 11 11 11 33 11 11 11 33

– کلید MENU را زده در قسمت TOOLS وارد KEY EDITOR شوید و کد 1111113311111133 را وارد کنید.

در برخی از رسیورهای آی کلاس یا هایویون هم مراحل وارد کردن کد بیس به این شرح است:

وارد Menu شده و بر روی گزینه سوم (تنظیمات رسیور) قرار گرفته و بدون اینکه واردش بشوید عدد 1234 را وارد کنید تا وارد قسمت کددهی بشوید.

در این قسمت به سیستم بیس (Biss) بروید.

برای اضافه کردن کد جدید کلید F1 (دکمه قرمز رنگ کنترل) را بزنید.

یک کادر مستطیل شکل اضافه میشود که دارای سه قسمت است.

قسمت اول شماره & قسمت دوم به ترتیب ماهواره فرکانس سرویس ایدی & و قسمت سوم کد اصلی

در قسمت دوم کادر اوکی کنید

قسمت کوچکی باز میشود که اولین گزینه آن با عنوان ماهواره میباشد. شما در این قسمت ماهواره Badr در 26 درجه را انتخاب کنید

قسمت دوم فرکانسی میباشد در این قسمت مشخصات فرکانس اصلی کانال باید داده شود (فرکانس 11900)

در قسمت سوم سرویس ایدی باید 012f را واردکنید.

مجدد از اول مشخصات را چک کنید در صورتی که صحیح بود اوکی کنید

در قسمت سوم باید کد اصلی که 16 رقم میباشد را وارد کنید:

1111113311111133

به وسیله شماره های بالای کنترل کد اصلی را وارد کنید.

خوب کار تمام است شما کد را اضافه کردید برای ذخیره کردن Ok یا Exit را بزنید پیغامی دریافت میکنید

Key Updated! Do you want to save؟

برای اینکه کد ذخیره شود اوکی کنید.

در صورتی که مشکل حل نشد، باید رسیور را با آخرین پچ (نرم افزار) آپدیت کنید و سپس همین کارها را تکرار کنید.

در بیشتر مدلهایرسیورهایاسترانگ هم شبکه سه به سادگی قابل باز کردن می باشد:

– روی شبکه سه رفته و عدد 8280 را وارد کنید. صفحهمربوط به کدهای Biss ظاهر می شود. در این صفحهیک جدول سی و دو خانه ای وجود دارد که کدهایزیر را وارد و ذخیره کنید وسپس خارج شوید:

1111113311111133

1111113311111133

در برخی مدلهای رسیورهای استار مکسنحوه وارد کردن کد بیس به شرح زیر است:

ابتدا به قسمت System Setup یا System Setting بروید. آنجا به منوی A/V Output Setting رفته و سپس چهار بار عدد صفر را وارد کنید تا گزینه قرمز رنگ Edit فعال شود.

در این حالت با زدن دکمه قرمز رنگ کنترل، می توانید کد بیس را به شرح زیر وارد کنید:

1111113311111133

در برخی مدلهای رسیورهای سوپر مکسنحوه وارد کردن کد بیس برای باز کردن شبکه سه موقع پخش فوتبالهای خارجی به شرح زیر است:

ابتدا به قسمت MENU و از آنجا به USB بروید. پس از آن کلیدقرمز رنگ کنترل را زده و عدد 6000 را وارد کنید تا صفحه مربوط به کد بیس ظاهر شود.

در این حالت می توانید پارامترهای کد بیس را به شرح زیر وارد کنید:

1FFF

11900

V

27500

012F

1111113311111133

توجه کنید اگر کد آیدنت 012F جواب نداد، کد 0003 را هم امتحان کنید. ضمن اینکه شاید لازم باشد قبل و بعد از دادن کد یک بار فرکانس و شبکه های 11900 را پاک و دوباره جستجو کنید

منبع : sofascore.com

دکمه بازگشت به بالا