ورزشی

آشتیانی:هیات مدیره سرخابی ها آدم پولدار نمی‌خواهد،درآمدزا می‌خواهد/با انتخاب‌های قبیله‌ای و سیاسی جا برای شایسته‌ها نیست

طبق گزارش ها شفاف، امیررضا واعظ آشتیانی در مورد انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس ، که همیشه هواداران فوتبال را غافلگیر می کنند و معمولاً این افراد صلاحیت های لازم را در سالن ندارند ، گفت: این یک گروه می شود و معیارهای سیاسی مبنای تصمیم گیری است و انتخاب اعضای هیئت مدیره هر دو باشگاه.

وی افزود: معتقدم برای انتخاب هیئت مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید افراد با دانش ، مدیریت و دانش با سابقه اجرایی موفق انتخاب شوند تا بتوانند به این باشگاه كمك كنند اما وقتی معیارهای تصمیم گیری فعلی باشد من می گویم جایی برای افرادی كه شایسته ” چه از درون فوتبال و چه از مجموعه های ورزشی فوتبال و فضای باز

واعظ آشتیانی اظهار داشت: در ورزش و فوتبال ، هر دهه یا هر نیم دهه ، به تغییرات عمده مدیریتی نیاز است تا افراد توانمند ، شجاع ، آگاه و خوش بین بتوانند در این مجموعه حضور داشته باشند. باید دیدگاه های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره در بخش ورزش وجود داشته باشد. درصد فنی افراد حاضر در هر مجموعه مثلاً وزارت ورزش چقدر است؟ بقیه معمولاً از جاهای دیگری که حمایت می کنند می آیند.

مدیرعامل اسبق استقلال تأکید کرد: برخی فکر می کنند برای انتخاب اقتصاددانان در هیئت مدیره دو باشگاه باید ثروتمندان جذب شوند. اگرچه اقتصاددان کسی است که نقش تجارت و استراتژی تجاری و درآمدزایی را می داند ، اما بر اساس این تفکر ، ما از دندانپزشکان گرفته تا اپراتورهای هتل و صاحبان کارخانه ها را به سالن می رسانیم. افرادی که ممکن است کمترین آگاهی از مشکلات اقتصادی فعلی و مسائل سیاسی داشته باشند و در صورت لزوم قادر به کمک به باشگاه نیستند.

وی با اشاره به شرایط ویژه پیشکسوتان دو باشگاه گفت: پیشکسوتان دو باشگاه خودشان با هم متحد نیستند و هر کسی به عنوان مدیرعامل انتخاب می شود اما اگر آن را مطرح کنند و بحث کنند.

واعظ آشتیانی اصرار دارد که برخی معتقدند هیئت مدیره باشگاه باید یکنواخت باشد: این اشتباه دیگری است. ما از همین هیئت مدیره این دو باشگاه چه مزایایی می گیریم؟! سالن محل درگیری است و اعضای آن باید به چالش کشیده شوند و برای جمع بندی و نتیجه گیری بحث ها باید به نفع باشگاه باشند. هیچ چیز از تخته یکنواخت خارج نمی شود و گاهی اوقات ما تابلوهای همگنی را انتخاب می کنیم که مردم در گوشه قرار داشته و زیر تخته یکدیگر را بزنند ، در حالی که در هیئت مدیره باید بحث های کارآمد و مشخصی در باشگاه وجود داشته باشد و راه حل های فرهنگی و اقتصادی ارائه شود حتی در موارد سیاسی نیز می توانیم به درستی استفاده کنیم.

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به اینکه از اوایل دهه 90 شاهد انتخاب شورای ناکارآمد در دو باشگاه بودیم ، گفت: وقتی شورایاران بی کفایت باشند نمی توان انتظار مدیرعامل موفقی داشت. این دو به طور موازی با یکدیگر حرکت می کنند. هیئت مدیره باید اهدافی را تعیین کند اما متأسفانه دو سالن باشگاه نمی دانند که چگونه اهداف تعیین کنند. به عنوان مثال ، آنها می گویند ما می خواهیم قهرمان آسیا شویم. این هدف است و شما باید برنامه ها و سازوکارهای روشنی برای آن تعیین کنید. شاید کسی بخواهد قهرمان جهان شود ، من یک بار گفتم که ژاپنی ها پس از یک عملکرد ناموفق در سال 2010 ، هدف خود را برای رسیدن به قهرمان جهان در سال 2040 تعیین کردند. مهم نیست که چه کسی در آن زمان زنده بود یا مرده و چه کسی در آن حضور داشت یا نداشت ، آنها یک هدف را انتخاب کردند و مکانیسم را دیدند و برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی کردند .

وی با اشاره به موضوع ثبات مدیریت در باشگاه گفت: “این نیز یک بحث اشتباه است.” از آنجا که ثبات مدیریت به معنای انتخاب مدیر ضعیف و ادامه کار با آن مدیر نیست ، در همه کشورها با سبک و سیاق مدیریت ، مدیریت صحیحی انتخاب می شود و پس از انتخاب مدیریت صحیح ، شاهد ثبات مدیریت هستیم. شما با مدیران ضعیف و مدیریت پایدار موفق نیستید. ثبات مدیریت به معنای انتخاب صحیح است. برخی افراد چندین سال است که مدیرعامل این باشگاه هستند و به دلیل عملکرد مثبت کمتر ، بی کفایتی خود را مقصر ثبات مدیریت می دانند. اگرچه ثبات مدیریت در شرایطی مناسب قرار دارد که مدیران به درستی و بر اساس اصول منطقی انتخاب شوند.

دکمه بازگشت به بالا