فعالان کسب و کارورزشی

اولین اقدام یک ورزشکار حرفه ای چیست؟

بیمه ورزشی یکی از بیمه‌های اشخاص است که برای همه ورزشکار‌های آماتور و حرفه‌ای در تمام حوزه‌های فعالیت ورزشی ضروری است. همه ما می‌دانیم که تمام ورزشکار‌هایی که در سطح حرفه‌ای در حال فعالیت هستند، به طور مداوم در معرض خطر و آسیب دیدگی خواهند بود. بیمه حوادث ورزشی خسارت‌هایی که در حین فعالیت‌های ورزشی رخ می‌دهد را تحت پوشش دارد و باعث می‌شود که نگرانی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای وجود نداشته باشد.

به طور حتم ورزش‌های تخصصی مانند: کوه نوردی یا بدنسازی با خطرات و آسیب‌های جدی همراه خواهند بود که با تهیه این بیمه نامه می‌توان نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده را کاهش داد. همچنین تمام باشگاه‌های ورزشی هم باید این بیمه نامه را برای ورزشکارهای خود تهیه کنند. فرقی نمی‌کند که فرد ورزشکار در باشگاه به تازگی ثبت نام کرده یا به صورت حرفه‌ای چندین سال است که فعالیت می‌کند، تمام افراد باید از بیمه نامه ورزشی تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان باشند. تا انتهای متن همراه ما باشید تا توضیحات تکمیلی از پوشش‌ها و شرایط بیمه نامه ارائه کنیم.

بیمه ورزشی آنلاین |بیمه ورزشی کشتی

بیمه ورزشی چیست؟

بیمه حوادث ورزشی یک قرارداد بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که با پرداخت حق بیمه بسیار ناچیزی قابل ارائه خواهد بود. داشتن بیمه ورزشی برای پرداخت هزینه‌های حین ورزش به کمک شما می‌آید. بیمه ورزشی، یک قرار داد است که بین همه ورزشکاران و فدراسیون ورزشی بسته می‌شود. در این بیمه‌نامه، فدراسیون در مقابل حق بیمه‌ای که از ورزشکاران دریافت می‌کند، متعهد می‌گردد که در صورت وقوع حوادث یا صدماتی که حین ورزش به ورزشکار وارد می‌شود غرامت پرداخت کند.

کارت خدمات درمانی فدراسیون پزشکی موسوم به بیمه ورزشی زیرمجموعه بیمه حوادث محسوب می‌گردد. فدراسیون پزشکی و ورزشی تعهد می‌کند هزینه‌های درمانی و غرامت، دیه نقص عضو یا فوت را براساس تعرفه های این بیمه‌نامه، پرداخت کند. همه ورزشکاران: آماتور، حرفه‌ای، ملی پوش، قهرمانان و مدال آوران، پیشکسوتان، کوهنوردان باید بدانند که بیمه ورزشی چیست. دارا بودن این بیمه برای مدیران باشگاه‌ها، لیدرهای تیم‌های کوهنوردی، مربیان و کادر فنی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها هم الزامی است.

مدیران باشگاه ها باید بیمه مسئولیت باشگاه و اماکن ورزشی راهمراه با بیمه حوادث مخصوص ورزش اخذ نمایند. زیرا دلیل احتمالی برخی حوادث در مجموعه های ورزشی قصور و کوتاهی مربی و مدیر ورزشی آن مرکز تشخیص داده می‌شود. این نکته به معنای پرداخت هزینه برای امری است که امکان پیشگیری از آن وجود داشته است. پس نوشداروی بعد مرگ سهراب را در زمان حیاتش دریابید

به طور کلی بیمه حوادث ورزشی همانطور که از نام آن مشخص است، جزو بیمه‌های حوادث بوده و به صورت تخصصی به مسائل ورزشی می‌پردازد. بنابراین تمام ورزشکارها برای فعالیت‌های ورزشی که در باشگاه‌ها انجام می‌دهند، چه به صورت حرفه‌ای و چه به صورت آماتور باید بیمه نامه را تهیه کرده باشند.

بیمه ورزشی چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه نامه ورزشی با توجه به قوانینی که در آن درج شده دارای تعهدات مشخصی است. همچنین این بیمه نامه ورزشی در صورت ایجاد خسارت وارد شده در تمرین ورزشکار‌ها تعهداتی دارند که قابل جبران است. خطرات تحت پوشش بیمه نامه ورزشی عبارتند از:

  • جبران هزینه غرامت نقص عضو که ورزشکار در هنگام تمرین ورزشی در باشگاره دچار آن شده است.
  • پرداخت غرامت فوت ناشی از فعالیت ورزشی ورزشکار که به وارث او پرداخت خواهد شد.
  • پرداخت هزینه‌های درمان خسارتی که هنگام فعالیت ورزشی برای ورزشکار رخ می‌دهد.

بیمه ورزشی چه مزیت‌هایی دارد؟

تمام بیمه نامه‌های دارای قوانین خاص خود هستند که باعث می‌شود یکسری مزیت‌ها برای بیمه‌گزار ایجاد کنند تا افراد با در نظر گرفتن این موارد بتوانند برای پرداخت حق بیمه اقدام کنند. در بیمه ورزشی مزیت‌های بیمه نامه به شرح زیر هستند:

  • جبران خسارت بدنی و نقض عضو که در زمان تمرین ورزشی رخ می‌دهد.
  • درمان ورزشکار در سال بعد از آسیب بدنی که با تمدید کارت بیمه ورزشی امکان پذیر است.
  • فرانشیز درمان ورزشکارها که با دفترچه برای درمان اقدام کرده‌اند، به طور صددر صد پرداخت می‌شود.
  • ورزشکارهای دارای بیمه تکمیلی می‌توانند پیش از ارائه مدرک‌های درمانی به فدراسیون، از بیمه تکمیلی خود هم استفاده کنند.
  • ورزشکارهایی که سه سال پشت سر هم بیمه ورزشی داشته‌اند، در صورت بروز حادثه تا پنج‌ برابر تعرفه دولتی غرامت دریافت می‌کنند.
  • ورزشکارهایی که کارت بیمه ورزشی را خریداری کرده باشند می‌توانند از امکانات فدراسیون پزشکی مانند: فیزیوتراپی، ارتوپدی، تغذیه، روان‌شناسی ورزشی و کلاس‌های آموزشی استفاده کنند.
  • ورزشکارهای دارای مقام‌های آسیایی و جهانی از امکانات فدراسیون پزشکی ورزشی به‌ صورت رایگان استفاده می‌کنند.
  • ورزشکارهایی که کارت بیمه ورزشی دارند، در صورت نیاز به عمل جراحی، هزینه کمتری برای عمل خود پرداخت خواهند کرد.
بیمه ورزشی آنلاین |بیمه ورزشی کشتی
صدمات فوتبالی با بیمه ورزشی قابل جبران است

سوالی که در استفاده از مزیت‌های بیمه نامه ورزشی ایجاد می‌شود این است که افراد تا چه سنی و با چه شرایطی می‌توانند از این بیمه نامه بهره‌مند شوند؟

تمام افرادی که در باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها مشغول تمرین، مسابقه یا ورزش کردن هستند، می‌توانند از بیمه ورزشی استفاده کنند. همچنین بیشتر ورزش‌ها مانند: کوهنوردی هم می‌توانند از شرایط و مزیت‌های این بیمه نامه بهره‌مند شوند. اما نکته مهم هنگام تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه نامه به شرایط سنی هم مرتبط خواهد بود. در حقیقت افراد از 5 سال تا 70 سال می‌توانند تحت پوشش بیمه نامه باشند.

اعتبار بیمه ورزشی چقدر است؟

بعد از اینکه بیمه‌گزار حق بیمه برای بیمه نامه ورزشی را پرداخت کرد، از طرف فدراسیون ورزشی یک کارت برای افراد ورزشکار صادر می‌شود. البته که این کارت را باید هنگام ورود به باشگاه ورزشی و هنگام برگزاری مسابقات ورزشی همراه خود داشته باشید. اعتبار بیمه نامه ورزشی هم در همین کارت مشخص شده است که به طور معمول مدت اعتبار آن یکساله خواهد بود. شما به عنوان ورزشکار می‌توانید بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی و به صورت  آنلاین، بیمه ورزشی را از https://bimeh.com/sports سامانه بیمه دات کام تهیه کنید. کافی است که به صفحه اصلی بیمه دات کام وارد شوید و در بخش لیست محصولات، بیمه ورزشی را انتخاب کرده و بعد از بررسی‌های لازم تنها با چند کلیک تحت پوشش این بیمه نامه باشید.

سامانه و کارگزاری آنلاین بیمه دات کام به شما پیشنهاد می‌کند که برای داشتن یک تمرین حرفه‌ای با خیال راحت از مزیت‌های بیمه ورزشی بهره‌مند شوید و این بیمه نامه را با شرایط استعلام و مقایسه خریداری کنید. کافی است که به آدرس اینترنتی bimeh.com مراجعه کرده و در صفحه اصلی و منوی محصولات، لیست محصولات بیمه‌ای را مشاهده کنید.

آیا تعهدات بیمه ورزشی استثنائاتی هم دارد؟

بله. بیمه مرکزی برای تمام بیمه نامه‌ها یکسری استثنائات در نظر می‌گیرد که با توجه به خطرات و حوادث رخ داده هیچگونه تعهدی را بیشتر از میزان ریسک مشخص شده، نخواهد داشت. در بیمه ورزشی هم خطرات غیر قابل پوشش عبارتند از:

  • داروهایی که به آسیب ورزشی ربط ندارند.
  • داروهای خارجی که مشابه ایرانی خواهند داشت.
  • خسارت و آسیب‌هایی که در مکان‌های ورزشی ایجاد می‌شود اما جزو آسیب‌های غیر ورزشی است تحت پوشش نخواهد بود.
  • عدم پرداخت خسارت برای بیماری‌های مانند: حمله قلبی، کلیوی، گوارشی، حتی اگر در زمان تمرین ورزشی رخ دهند.
  • جراحی‌هایی که به فعالیت ورزشی ربطی ندارند مانند: آپاندیس و مشکلات استخوانی و عضلانی که به دلیل ورزش رخ نداده است.
  • مواردی از صورتحساب بیمارستان مانند: هزینه همراه که ضروری نیست.

همچنین روش‌های درمانی غیر پزشکی مانند: طب سوزنی و هومیوپاتی، تصادف رانندگی، هزینه آمبولانس، انواع پروتز، اندام مصنوعی، عصا و عینک با توجه به میزان ریسک بالای آن‌ها جزو استثنائات بیمه نامه ورزشی خواهند بود.

بیمه ورزشی آنلاین |بیمه ورزشی کشتی
داشتن بیمه ورزشی برای هر ورزشکار حرفه ای ضروری است

مدارک لازم برای دریافت هزینه‌های درمانی در بیمه ورزشی

تمام ورزشکار‌هایی که دچار آسیب می‌شوند تا 2 هفته فرصت دارند که اعلام خسارت کنند. درخواست جبران خسارت باید به فدراسیون پزشکی ارائه شود و بعد از تکمیل فرم‌های مرتبط با تایید باشگاه می‌توانید خسارت وارد شده ناشی از حوادث ورزشی را دریافت کرد. همچنین ورزشکار آسیب دیده می‌تواند از دو طریق جبران هزینه داشته باشد که عبارتند از:

  • درمان توسط هیات پزشکی ورزشی استان
  • درمان با هزینه شخصی

نکته مهم این است که در روش دوم، اگر شخص ترجیح دهد که درمان را با هزینه شخصی پرداخت کند، بعد از 10 روز می‌تواند با ارائه مدارک از هیات پزشکی خسارت دریافت کند.

همچنین در صورت عدم بستری نیاز است که علت آسیب و نوع درمان مشخص شده و به هیات پزشکی تحویل داده شود.

به طور کلی بهتر است که تمام ورزشکارها قبل از ورود به مسابقه‌های ورزشی از اعتبار بیمه ورزشی خود مطمئن باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و آسیب، نگرانی برای جبران هزینه‌های وجود نداشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا