اقتصادیفعالان کسب و کار

راه حل عمل نکردن گزینه Rise to wake گوشی های شیائومی

تنظیمات لاک اسکرین

بهنقل از gadgets360.com به تنظیمات گوشی و سپس بخش Lock screen مراجعه کنید. در این صفحه گزینه‌ی Sleep برای این است که مشخص کنید در صورت لمس نکردن نمایشگر تا چه مدت صفحه نمایش روشن بماند.

گزینه‌ی دوم Raise to wake است که به شما کمک می‌کند تا هر بار که گوشی را از روی میز یا سطحی برمی‌دارید صفحه به صورت خودکار روشن شود تا اعلان‌های موجود را به شما نمایش دهد. اگر از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کنید این قابلیت می‌تواند برایتان کاربردی باشد و بدون نیاز به فشردن دکمه‌ی پاور و با مشاهده‌ی چهره‌ی شما قفل صفحه را باز کند.

گزینه‌ی Double tap to wake or turn off screen برای این است که با دو بار ضربه زدن به نمایشگر آن را خاموش و یا روشن کنید. گزینه‌ی Wake lock screen for notification هم باعث می‌شود تا نمایشگر گوشی با دریافت هر اعلان روشن شود (در نظر داشته باشید که روشن کردن قابلیت‌های این چنینی باعث می‌شود که مصرف باتری افزایش پیدا کند).

قیمت گوشی شیائومی: گزینه‌ی Glance for Mi به شما کمک می‌کند تا تنوعی بسیار زیاد به لاک اسکرین خود ببخشید. با روشن کردن این ویژگی هر بار که گوشی را قفل و باز کنید تصویر پس‌زمینه لاک اسکرین تغییر می‌کند و این می‌تواند به تنوع گوشی کمک کند.

از طریق گزینه‌ی Lock screen clock format نیز می‌توانید شکل ساعت لاک اسکرین خود را تعیین کنید و از این طریق ظاهر گوشی را بیشتر به سلیقه‌ی خود درآورید.

اگر گزینه‌ی Launch Camera را روشن کنید زمانی که گوشی قفل است با فشردن دو بار پشت سر هم دکمه‌ی ولوم پایین سریعا به بخش دوربین منتقل می‌شوید و بدین ترتیب می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید.

گزینه‌ی Pocket mode هم اگر روشن باشد، قرارگیری گوشی در جیب را تشخیص داده و در این صورت دیگر ژست‌های حرکتی و لمس‌های ناخواسته را بی اثر می‌کند (از طریق سنسور نور محیط، گوشی قرارگیری در جیب را تشخیص می‌دهد).

تنظیمات هوم اسکرین

به تنظیمات گوشی و سپس بخش Home screen بروید. در این قسمت گزینه‌ی Home screen به شما کمک می‌کند که بودن و نبودن منو را انتخاب کنید. وارد این گزینه که بشوید می‌توانید بین حالت Classic (گوشی بدون منو و به شکل ایفون‌ها) و حالت With App drawer (داشتن منو) یکی را انتخاب کنید.

در این بخش تنظیمات کاربردی دیگری هم وجود دارد. مثلا می‌توانید دسته بندی‌های موجود در منو را به سلیقه‌ی خود دربیاورید و یا انتخاب کنید که با باز شدن منو همزمان قابلیت سرچ منو هم باز شود یا خیر.

هوم اسکرین گوشی های شیائومی

گزینه‌ی App vault مربوط به بخشی است که در سمت چپ صفحه اصلی شما وجود دارد و برخی برنامه‌ها و میانبرها را نمایش می‌دهد. اگر این صفحه برایتان کاربردی ندارد (که برای اکثر کاربران به همین شکل است) به راحتی می‌توانید از این طریق آن را خاموش کنید.

در بخش Icon size می‌توانید اندازه‌ی آیکون‌های برنامه‌ها را مطابق با سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای افراد مسن‌تر برای راحتی بیشتر این گزینه را به روی حالت حداکثری قرار دهید.

در پایین صفحه گزینه‌ی Show memory status می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. با روشن کردن این قابلیت از این پس در صفحه ریسنت بالای صفحه میزان رم استفاده شده و همچنین میزان رم باقی مانده نمایش داده می‌شود. اگر گوشی شما رم پایینی دارد روشن بودن این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به صورت بهینه‌تری از حافظه رم گوشی خود استفاده کنید.

تنظیمات نوتیفیکیشن

به تنظیمات گوشی و سپس Notification مراجعه کنید. در این صفحه لیستی بلند بالا از برنامه‌های موجود به روی گوشی مشاهده می‌کنید که در این بخش می‌توانید با روشن یا خاموش کردن تیک مقابل این برنامه‌ها مشخص کنید که کدام دسته بتوانند برای شما اعلان ارسال کنند و کدام دسته اجازه انجام این کار را نداشته باشند.

در بالای همین صفحه بخشی به نام Lock screen به چشم می‌آید. اگر به روی این گزینه کلیک کنید می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها اجازه ارسال اعلان در صفحه لاک اسکرین را داشته باشند (توضیح بالا مروبط به دریافت کلی اعلان از برنامه‌ها بود و این بخش تنها مربوط به صفحه لاک اسکرین).

در بخش Format در این صفحه می‌توانید مشخص کنید که اعلان‌ها به چه شکلی به روی صفحه لاک اسکرین نمایش داده شوند. گزینه‌ی Show notification content همه‌ی اعلان‌ها را به طور کامل نمایش می‌‌دهد. گزینه‌ی Show notification but hide content در صفحه لاک اسکرین وجود اعلان را اطلاع می‌دهد اما متن آن را مشخص نمی‌کند. و در نهایت گزینه‌ی آخر یعنی Don’t show lock screen notification باعث می‌شود که هیچ اعلانی در صفحه لاک اسکرین به شما نمایش داده نشود.

در همین صفحه گزینه‌ی دیگری تحت عنوان Open notification shade on lock screen وجود دارد. اگر این گزینه را خاموش کنید دیگر در حالت قفل بودن گوشی بخش کنترل سنتر باز نمی‌شود.

به صفحه‌ی قبل بازگردید و این بار به روی گزینه‌ی Floating کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها اجازه دارند به شما نوتیفیکیشن شناور ارسال کنند. نوتیفیکیشن‌ها شناور در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی به آن‌ها جواب دهید.

تنظیمات نمایشگر

به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس وارد بخش Display شوید. گزینه‌ی اول Brightness level است که به کمک آن می‌توانید نور صفحه را تنظیم کنید و یا آن را به روی حالت خودکار قرار دهید تا خود گوشی به کمک سنسور سنجش نور محیط این کار را انجام دهد. این تنظیمات از داخل کنترل سنتر نیز قابل دسترسی هستند.

حالت Reading mode برای زمانی است که می‌خواهید برای مدتی طولانی به نمایشگر نگاه کنید یا در شب و تاریکی قصد دارید از گوشی خود استفاده کنید. این حالت نور آبی نمایشگر که بیشترین خستگی برای چشم را به وجود می‌آورد کاهش داده و نور زرد را بر نمایشگر غالب می‌کند. شما همچنین می‌توانید شدت زرد شدن نمایشگر را مشخص کنید و همچنین برای روشن و خاموش شدن این قابلیت زمان تعیین کنید.

در بخش Color scheme چند حالت مختلف وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا رنگ بندی دلخواه خود برای نمایشگر را مشخص کنید. حالت اول Auto نام دارد و اگر این حالت را انتخاب کنید گوشی به صورت خودکار رنگ نمایشگر را بسته به رنگ محیط تنظیم می‌کند تا همیشه رنگ‌های دقیق‌تری را شاهد باشید.

حالت دوم Saturated نام دارد و با انتخاب آن گوشی غلظت رنگ‌های نمایشگر را افزایش می‌دهد تا محتوا به شکل جذاب‌تری به نمایش گذاشته شود (مانند حالت پیش فرض نمایشگر گوشی‌های سوپر امولد سامسونگ).

اگر این حالت به چشم شما خوشایند نیست و ترجیح دهید که رنگ‌هایی واقعی‌تر را مشاهده کنید، در این صورت شاید انتخاب حالت Standard برای شما منطقی‌تر باشد (در این حالت رنگ‌های دقیق‌ترین حالت ممکن را دارند و تفاوت این حالت با Auto این است که تغییر نور محیط تأثیری در نمایش رنگ‌ها نمی‌گذارد).

نمایشگر در تنظیمات گوشی های شیائومی

در این صفحه به قسمت Dark mode مراجعه کنید. با روشن کردن حالت Dark mode گوشی شما و تمام بخش‌های آن به رنگ مشکی درمی‌آیند و در واقع رنگ مشکلی بر نمایشگر غالب می‌شود. این حالت کمک می‌کند تا در هنگام کار کردن با گوشی در شب فشار کمتری به چشم‌های شما وارد شود.

همچنین فعال کردن حالت Dark (که البته در بخش کنترل سنتر هم به سادگی می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید) در گوشی‌هایی با نمایشگرهای امولد و اولد باعث می‌شود که شارژ به مراتب کمتری مصرف شود؛ زیرا فناوری ساخت این نوع نمایشگر به گونه‌ای است که در صورت نمایش رنگ مشکی پیشکل‌ها به حالت خاموش در می‌آیند و این یعنی روشن کردن دارک مود باعث می‌شود تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد پیکسل‌های نمایشگر روشن باشند و این به معنای مصرف شارژ بسیار بهینه‌تر است.

تغییر صفحه کلید شماره گیری شیائومی |تنظیمات تماس گوشی شیائومی

به علاوه در حالت دارک مود نمایشگرهای امولد از آنجایی که پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند عمق رنگ مشکی بی نهایتی را شاهد هستیم و این می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای این که مجبور نباشید هر بار این قابلیت را به صورت دستی روشن کنید می‌توانید در همین بخش، Schedule را انتخاب کرده و برای روشن و خاموش شدن دارک مود زمان تعیین کنید.

در همین صفحه اگر گزینه‌ی Adjust wallpaper to dark mode را روشن کنید در صورت روشن شدن دارک مود گوشی به صورت خودکار این حالت را برای واپیپر موجود بر صفحه اصلی شما اعمال کرده و سازگاری بیشتری برای حالت دارک مود به وجود می‌آورد.

در ادامه‌ی تنظیمات بخش نمایشگر گزینه‌ی Text sixe به شما کمک می‌کند تا اندازه‌ی فونت گوشی را مطابق با سلیقه خود بزرگ یا کوچک کنید (برای افراد مسن بهتر است این گزینه را افزایش دهید تا بهتر بتوانند متن‌های داخل گوشی را مطالعه کنند).

گزینه‌ی Full screen mode برای برنامه‌هایی است که به صورت تمام صفحه باز نمی‌شوند و از این طریق شما می‌توانید آن‌ها را به صورت تمام صفحه باز کنید. در واقع پس از پیدایش ناچ در نمایشگر، برخی برنامه‌ها تا قبل از ناچ نمایشگر باز می‌شوند و اگر دوست دارید که این برنامه‌ها به صورت کامل نمایش داده شوند باید در این لیست تیک مقابل نام آن‌ها را روشن کنید.

در تنظیمات بخش نمایشگر گزینه‌ی دیگری تحت عنوان Control center & notification shade وجود دارد. برای دسترسی به این قسمت باید اول به تنظیمات و سپس Dispaly مراجعه کرده و در نهایت به روی این بخش کلیک کنید.

اولین گزینه‌ی این قسمت Hide notch نام دارد. همان طور که همه‌ی شما می‌دانید چند سالی است که شرکت‌های سازنده برای این که بتوانند فضای بیشتری از نمایشگر را در اختیار کاربران قرار دهند مجبور شدند تا دوربین سلفی را به درون ناچ منتقل کنند.

این ناچ همچنان هم در همه‌ی گوشی‌های هوشمند از پرچمدار گرفته تا اقتصادی دیده می‌شود و خیلی از کاربران را آزار می‌دهد. کاربران معتقدند که در حین انجام کارهای مختلف این بخش به نوعی تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل هم شیائومی در تنظیمات گزینه‌ای در نظر گرفته که از طریق آن می‌توانید فضای اطراف ناچ را به طور کامل از بین ببرید و از این طریق ناچ را از گوشی خود حذف کنید.

به تنظیمات بخش Hide notch که بروید ۳ گزینه‌ی مختلف به چشم می‌آید. اولین مورد که گوشی به صورت پیش فرض به روی آن قرار دارد ناچ را کاملا نشان می‌دهد. گزینه‌ی دوم Hide without moving status bar نام دارد که اگر آن را انتخاب کنید فضای اطراف ناچ مشکی شده و ناچ از بین می‌رود اما همچنان مشخصات بالای نمایشگر مانند باتری و علامت وای فای و … در این قسمت باقی می‌مانند.

گزینه‌ی سوم هم Hide and move status bar نام دارد که با تاریک کردن اطراف ناچ باعث می‌شود دیگر ناچ دیده نشود و همچنین استاتوس بار را هم به بخش پایین‌تر منتقل می‌کند.

گاهی اوقات هست که نمی‌خواهید ناچ به طور کلی از بین برود ولی در برنامه‌ی خاصی وجود آن موجب آزار شما می‌شود. برای حل این مشکل در تنظیمات Control center & notification shade به روی گزینه‌ی Notch in individual apps کلیک کنید. حال در این بخش می‌توانید برنامه‌ها را به روی حالت Auto قرار دهید (که گوشی به صورت خودکار بود و نبود ناچ را تشخیص دهد) و یا گزینه‌ی Always show notch را انتخاب کنید.

کنترل سنتر در تنظیمات گوشی های شیائومی

در این بخش تنظیمات بسیار کابردی دیگر هم وجود دارد. مثلا گزینه‌ی Show connection speed به شما کمک می‌کند که در هر لحظه در بالای صفحه سرعت اینترنت خود را متوجه شوید. به عنوان مثال زمانی که در حال استفاده از اینستاگرام هستید می‌توانید سرعت استفاده از اینترنت را مشاهده کنید.

گزینه‌ی Show carrier when device is locked اگر روشن باشد در صورت قفل بودن گوشی، نام سیم‌کارت‌های استفاده شده در گوشی در بالا سمت چپ نمایشگر نمایش داده می‌شود.

در Miui 12 کنترل سنتر گوشی‌های شیائومی بسیار تغییر کرده و حالا بیش از پیش شبیه به iOS و گوشی‌های ایفون شده است. اگر دوست دارید از این کنترل سنتر جدید استفاده کنید در این بخش گزینه‌ی Use new control center را روشن کنید اما اگر همان حالت قبل را ترجیح می‌دهید این گزینه را خاموش نگه دارید

منبع : mobile57.com

دکمه بازگشت به بالا