اقتصادی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمدمهدی طهرجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در سفر یک روزه به استان ایلام در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه حضور یافت. یک مقام عالی رتبه از شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

سپس با حضور دکتر. دیدار صمیمانه طهرانچی با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای ارشد علمی گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بودجه های دولتی زیادی وجود دارد. نه به عنوان حکم، بلکه به گونه ای است که دولت مسائل را برای دانشگاه تعیین کند و اگر دانشگاه در حل آن مسائل پیشرفت کند، بودجه ای به آن اختصاص می یابد.» این جمله برای آزاد اسلامی امیدوارکننده است. دانشگاه و افقی در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرد و انشاالله باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در گام اول شاهد 40 سال توسعه اندک بود. مایه افتخار ملت شد در واقع دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد مگر اینکه عزیزان آن از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بودند و به عنوان شریک در یک سازمان مردم نهاد در این امر مهم شرکت می کردند.

دکتر تهرانی ادامه داد: مردم در دانشگاه آزاد اسلامی عظمت آفریده اند، وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نشد، گفت: هر دستگاه و دستگاهی دلیلی برای ایجاد و دلیلی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات تکنولوژیکی جامعه است.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است به طوری که مدیران آن زمان این دانشگاه بدون توجه به نرخ زاد و ولد در کشور انتظار داشتند که تعداد دانشجویان این دانشگاه تا سال 1400 به یک میلیون نفر می رسید. این در حالی بود که آنها به راحتی می توانستند تعداد دانشجویان آینده را با بررسی موالید در 18 سال گذشته تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به نرخ جمعیت، بخشنامه ای از 1390 نفر به 1695 نفر را صادر کردند که یک تا 50 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی را شامل می شود. منصوب شد . از طریق این اقدام، یک واحد دانشگاهی متشکل از 4 کارمند، 34 کارمند جدید استخدام کرد، در حالی که هیچ علاقه ای به روند تغییرات اجتماعی وجود نداشت.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش یافت و دقیق نبود. اطلاعات در مورد مبلغ در موسسه مرکزی هیچ بدهی یا درآمدی برای واحدها وجود ندارد. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد دادیم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: پس از این رویه لازم بود سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود و برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد تحصیلی دانشگاه شد. این تنها با ادغام شهریه ها اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده های دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، زیرا دیگر رشته دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل نمی شود.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را اصلاح کنیم و الحمدلله امسال برای دومین سال است. ما شاهد افزایش پذیرش دانشجو هستیم که نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه است. این موفقیت در پی شیوع اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داد.

تهرانی خاطرنشان کرد: برای اولین بار مجوز زمین را از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گرفتیم تا با تعامل با وزارت راه و شهرسازی، شرایط اسکان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. بانک مسکن». همچنین با تامین افزایش سرمایه مکران از سال آینده سود سالیانه خوبی نصیب IAU خواهد شد که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه می باشد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی برای این دانشگاه گفت: این سند به دنبال 70 هدف است و دارای شاخص و مجموعه استانداردهایی است که یکی از آنها تهیه اطلس منطقه ای است. برنامه ریزی.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله های سرمونی برای کنترل جمعیت آفات تغذیه کننده چوب در مناطق جنگلی، دمپرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، رشته های نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل حرارتی برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، مدیریت هوشمند پریز برق و نشت گاز و … از جمله دستاوردهای محققین و پژوهشگران هسته ها و واحدهای فناور مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که با حضور دکتر طهرانچی مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا