اقتصادی

فیلم| تظاهرات گسترده در قدس و تل‌آویو علیه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، منابع خبری خبر دادند که دست کم 85 هزار نفر در برابر کنست در قدس اشغالی و 100 هزار نفر در تل‌آویو علیه تغییرات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند این در حالی است که برخی منابع خبری تعداد تظاهرات کنندگان در تل آویو را بالغ بر 250 هزار نفر گزارش داده‌اند.

در شهر حیفا نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه نتانیاهو برگزار شده و طی آن هزاران نفر علیه طرح تغییرات قضایی وی شعار دادند.

 

 

تظاهرات در حیفا

 

تظاهرات در قدس اشغالی در برابر کنست

 

 

علی‌رغم تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی برای موکول کردن روند تصویب طرح تغییرات قضایی در کنست به روز دوشنبه، شهرک‌نشینان معترض همچنان به تجمع‌های اعتراضی خود در مناطقی از جمله تل‌آویو، حیفا و رعنانا ادامه می‌دهند.

 گزارش‌های رسانه‌های و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی از تحولات شب پنج‌شنبه، بیستم جولای گویای آن است که پلیس رژیم صهیونیستی با خشونتی بی‌سابقه تلاش کرده تا معترضان را متفرق کند؛ شیوه برخورد پلیس رژیم اشغالگر موجب زخمی  و بازداشت شدن ده‌ها صهیونیست معترض شده است.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که طی روزهای گذشته مهمان کاخ‌سفید بوده و با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت تل‌آویو گفت‌وگو کرده بود، روز گذشته اذعان کرد: مقامات ارشدی از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده ابراز نگرانی کرده‌اند که لغو استدلال «معقول بودن» احکام قضایی آخرین مورد در این تغییرات قضایی نخواهد بود که کابینه فعلی به دنبال تصویب آن است.

پایگاه خبری صهیونیستی «وای‌نت»، روز چهارشنبه به نقل از «توماس فریدمن»، روزنامه‌نگار آمریکایی گزارش داد که بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی‌اش با نتانیاهو صراحتاًً به او اعلام کرده که دست از تصویب طرح تغییرات قضایی بردارد؛ به عبارت دیگر او از معترضین در سرزمین‌های اشغالی حمایت کرده بود.

مجموع فشارهای داخلی از سوی ائتلاف مخالفان، اعتراضات خیابانی و هشدارهای خارجی باعث شد تا پارلمان رژیم صهیونیستی همان روز چهارشنبه، نوزدهم جولای اعلام کند که رای‌گیری نهایی برای تصویب طرح تغییرات قضایی را به هفته آینده موکول کرده است. 

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز گذشته نوشت: زمین‌لرزه ای بزرگ تر در انتظار اسرائیل است که در نیروی هوایی در حال رخ‌دادن است؛ جایی که ۵۱۳ خلبان از مجموع ۱۱۴۲ خلبان اعلام کردند در صورت تصویب طرح تغییرات قضایی، کار در ارتش را متوقف خواهند کرد.

وبگاه صهیونیستی «واللا» به نقل از «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر نوشت که گالانت بعد از این خبر خواستار تعدیل طرح تغییر قضایی یا توقف کامل آن شد. او گفته که «وضعیت بسیار نگران‌کننده است».

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا