ورزشی

مداحان و ذاکران حق ارادت‌ورزی ایرانیان به اهل بیت را ادا نمی‌کنند

شبکه دبير شورينا هيات‌هاي استان قم;

حجتُالسلام وافی گفت: جامعه به خواست مردم ایران چه در کتب و چه توسط مداحان و وعاظ آنطور که باید، احترام نمی گذارد و گاهی ضعیف و ضعیف است. چیزهای ضعیفی گفته می شود

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سلسله وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با موضوع «خانه ایرانی مادر» با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی وافی، پژوهشگر، مدرس و دبیر شورای شبکه های سیما. هیئت های استانی قم در دومین دور وبینار تخصصی ایام فاطمیه با عنوان خانه مادر به موضوع خانه مادر ایران پرداخت و در ابتدا آیه 36 سوره نور را قرائت کرد که می فرماید: در خانه خدایا، خداوند نامش را بلند کند و یاد کند و او را در آن ستایش کند و در آن ستایش کند». وَالْآصَالِ ﴿36﴾ در خانه‌هايى كه خدا شيستان دعا كرد. [قدر و منزلت] انها رفعت هدیبو و نامش در انها یاد شود در آن [خانه]ها هر بمداد و شمغاه او را میــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای او ساخته شد و فرمود: شیعه و سنی نقل کرده اند که وقتی پیامبر این آیه را می خواند، شخصی از اصحابش پرسید: این خانه کدام خانه بالاتر است؟ بالمی رود؟ कह हैज्ट अधाने हाय न्बिया. در کتاب الدرالمنثور آن نادریت است که آن فرد در هنا حضرت فاتمه(س) میـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی، ضمن اشاره به خانه حضرت فاطمه (س) پرسید که آیا این خانه هم از این خانه است؟ که مصباح می‌فرماید بله از برترین آن خانه‌ها، خانه فاتیمه و علی است. پس وقتی وارد حرم اهل بیت (علیهم السلام) می شویم، وقتی می خواهیم وارد حرم شویم درباره آن صحبت می کنیم.

** پیغمبر بعد از نماز صبح به خانه حضرت زهرا رفت و سلام کرد

وی با تاکید بر اینکه برای ورود به خانه اهل بیت (علیهم السلام) با توجه به ارتفاع و مجاورت بالای این خانه ها باید اجازه گرفت، گفت: در احادیثی داریم که رسول خدا (علیه السلام) مکرر به اهل بیت سلام می کرد و بعد از نماز صبح تا خانه علی و فاطمه(س) به پا می خاستند و می ایستادند. جابر روایت کرده که وقتی حضرت فاطمه سلام الله علیها سلام کرد و صدای فاطمه (س) از داخل خانه آمد، خانه خانه شماست، پدر جان وارد شوید.

وافی این رفتار حضرت رسول (ص) را این گونه تعبیر کرد که برای ورود به خانه اهل بیت (علیهم السلام) هم اجازه و هم آمادگی لازم است و پیامبر چند قدمی راه می رود و بعد اذن می گیرد و بعد وارد می شود. خانه به دلیل عظمت آن خانه، اهل خانه است و ثانیاً این جواز و جواز به گونه ای غیر از عظمت اهل خانه، جنسیت بر اساس آمادگی است و این اذن خود انسان را برای ورود به این خانه آماده می کند. خانه

وی ادامه داد: شیخ قمی درک روشنی دارد که وقتی اذن دخول می گیری و می خواهی وارد شوی، اگر احساس می کنی دلت شکسته و اشک هایت جاری می شود، نشانه این است که اذن گرفته ای.

** باید تاریخ را در مرکز زندگی خود قرار دهیم

وافی تاکید کرد که وقتی به تاریخ اسلام و تاریخ دین و مذهب نگاه می کنیم، به گذشته نگاه نمی کنیم. بازخوانی و تبیین تاریخ و تحلیل تاریخ باید با دقت و ظرافت در کاربرد تاریخی اعمال شود، یعنی در تاریخ امروز و آینده به خودمان چه می نگریم وگرنه به گذشته برمی گردیم و ورق می زنیم. تاریخ اسلام و امت اسلامی را تبیین کنیم و در گذشته بمانیم و درد را درک نکنیم، اشتباه است قار است تاريخ و سيرة سيرة صديقة فاطمه تولو، سويم‌ و حجتي بيش روي ما بريا ينده و به سوي ينده شود.

دبیر شبکه هیأت های استان قم افزود: هیچ کس نمی تواند منکر تأثیر تاریخ در مناسبت های خاص شود، آن هم تاریخ بلافاصله پس از رحلت پیامبر (ص) و حوادثی که افتاد و مصیبت های پیش آمده که منشأ آن است. از عظمت خدا به همین دلیل توجه به این قسمت از تاریخ آثار خود را دارد. اگر بپرسند که چرا در این مناسبت‌ها باید به تاریخ چند صد سال قبل مراجعه کنیم و چرا این قدر گذشته را نقل می‌کنیم آیه ۱۲۰ سوره هود که می‌فرماید: « وَکُلًّا نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْبَاءِ الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَکَ وَجَاءَکَ فِی هَذِهِ الْحَقُّ وَمَوْعِظَةٌ وَذِکْرَى لِلْمُؤْمِنِینَ؛ و زندگی هر یک از پیامبران [خود] را كه بر تو هاكايت می‌كنیم کیزی است که دلت را بدان می‌‌سوارینیم و در آنها حقیقی برای تو و برای تو هاکایت می‌كنیمی است و در آنها حقيقة برای تو و برای مومینان درز و تزکری است» the answer to this question is.

وی تصریح کرد: به روایت تاریخ، قلب انسان قوی و استوار است، پرده ها برداشته می شود و حقیقت آشکار می شود. تاریخ زمینه خطبه است و از آن درس گرفته می شود.

** مداحی و خاطره اراده ایران به مردم کشور پرداخت نمی شود

وافی گفت: تحمیل براش من، ایران خانه مدری است. اما چرا این موضوع را انتخاب کردیم؟ این جماعت اسلامی و وفاداری آن به اهل بیت و راه پاک و نورانی آن برای همه جهان و آزادی خواهان جهان روشن است. گاه چه در کتب و نوشته ها و چه از سوی مبلغان و مبلغان آنچنان که باید باشد و چه بسا حق مردم ایران در ابراز محبت و محبت و ولایتمداری ادا نمی شود و گاهی مطالب ضعیف و ضعیفی گفته می شود، اما این نباید مبنای انسان های خوب و پاک باشد، ایران اسلامی را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: ما همیشه به مبلغان گفته‌ایم مراقب باشید، در دنیا کسانی هستند که می‌خواهند «رفتار شما را که با روح اسلام سازگار نیست» در چشم مردم دنیا برجسته کنند تا دین‌داری ناب مردم ایران مورد توجه قرار نخواهند گرفت. کتابی در مصر با موضوع سیدالشهدا از دیدگاه ایران منتشر شد. در این کتاب از روی منبر نکاتی را جمع آوری کردند و فقط نقل قول هایی را نقل کردند که با دیدگاه اصیل اسلامی فاصله داشت و خرافاتی را ارائه کردند و کسانی که این کتاب را می خواندند تصور می کردند که مردم ایران درگیر خرافات گسترده درباره اهل بیت هستند. (ص). ) هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به ریشه های پیدایش و اساس تاریخ اسلام در نزد ایران و ایرانیان به طور خاص و خاص در توسل به اهل بیت(ع) گفت: در کشورهای مختلفی که رفتم. شعارها و اقداماتی که در اینجا گفته شد و انجام شد را دیدم، الگوبرداری می کنند.

** هر کسی به مرزبانی به مرزبانی تعلیق کاتر دارد که از خانه مدری می کند

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان حوزه های فرهنگی فرمودند که دعای مرزداران که در صحیفه سجادیه است باید کار شود و محتوای آن مورد توجه قرار گیرد. ایران در دنیا مرز بین مرزهای فرهنگی و مذهبی ایجاد می کند و هرکس با مرزهای فرهنگی ارتباط دارد به نوعی در خانه مادرش محفوظ است و حتما حضرت صدیقه طاهره (س) از او مراقبت می کند. بر آن اساس ایران منتدی منتزا در مزداری است.

وافی بیان کرد: اگر جامعه اسلامی در مسیر درس زندگی از زیارت حضرت فاطمه (س) باشد، بسیار موفق خواهیم بود و مادر نیز ما را یاری خواهد کرد. برای موفقیت در این مسیر، اولین قدم اطمینان است. اگر نظام اعتقادی به شکل خود صحیح باشد، به شبهات پاسخ داده می شود و سؤالات اساسی بیان و سپس پاسخ داده می شود، یعنی جهاد تبیین صورت می گیرد و ما قدم اول را برمی داریم.

** يكي از دوكتوس هيات عبد دادن به سازمان استيقة جامعية است

دبیر شبکه هیأت استان قم گفت: جایگاه بالاترین مقام رهبری استوار است، محور جهاد روشن است و یکی از وظایف هیئت پاسخگویی به سؤالات اساسی جوانان جامعه است و با این پاسخ ها، قطعیت حاصل خواهد شد. جامعه ای که مشکوک و مشکوک است، جامعه زنده نیست; بر اساس مطالبه گری و نقد است که مردم با مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی قانع و اقناع می شوند.

**3 گمی که در خانه حزرت زهرا بید رحدید

وی تاکید کرد: اگر فردی سه قدم ایمان، ایمان به ولایت و التزام به اطاعت در خانه حضرت زهرا(س) بردارد انشاالله قدم های بعدی را هم برمی دارد. این سه مرحله را بسم الله بگو و حذفشان کن. از آیت الله بهجت شنیدم فلانی اهل نماز شب بود. روزی کرست از راه راشته و شوبید بود در وقت نماز شب او را ندا داد، برخاست و دوباره به خواب رفت، بار دوم و سوم او را ندا داد، اما بیدار نشد و سپس شنید که بین زمین و آسمان این خانه زمزمه می کند، می گوید: «ناز پروده تنم، نه رها به دوست عاشقی بلاکش بهد».

با تاکید بر اینکه این نوع محبت و محبت اگر اصیل و کامل باشد انسان را به عمل صالح می کشاند و این عمل صالح است که انسان را برای داشتن قلب سالم آماده می کند، گفت: آیت الله عظمی بهجت فرمودند: این عصاره است. درس های اخلاقی که تعهدات و تعهدات. کاری را که می دانی خوب است انجام بده و آنچه را بد می دانی رها کن.

** کسی که اشک می ریزد و گناه می کند از اهل بیت نیست

دبیر شبکه هیأت های استان قم گفت: امام باقر (علیه السلام) می فرمایند: منزه از آتش نیست، خداوند متعال با احدی رابطه ندارد و هر که در طاعت بالاتر باشد مقرب خداست. و هر کس نیست فقط می تواند ادعا کند که شیعه از آن ماست و همه چیز تمام شده است. شیعه کسانی هستند که راست می گویند و به عهد خود وفا می کنند و توجهشان به یتیمان است و هر که در راه طاعت خدا باشد با ماست و ما او را دوست نداریم و هر که در راه گناه باشد گناه می رود و می گوید ما در دل اشک می ریزیم، اما از معصیت حیا نكاند و ديشنم ماست، دوست ما نيست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا