قوانین تبلیغات در اینستاگرام

آشنایی با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام، از جمله اپلیکیشن‌های پرطرفداری است که اکثر افراد، آن را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کرده و همواره در حال استفاده از محتوای آن هستند. از این رو اینستاگرام تبدیل به هفتمین نرم‌افزار پرطرفدار موبایلی شده است. اینستاگرام، علاوه بر اینکه جنبه تفریحی و سرگرمی دارد، در درآمدزایی بسیاری افراد نقش موثری ایفا می‌کند. با ترفندهای مختلفی که یکی از آن‌ها تبلیغات در اینستاگرام است، به شکلی نوین و آنلاین می‌توان به درآمدزایی رسید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه فعالیت در این زمینه آشنا کرده و جزئیات آن را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید. در صورت نیاز به مشاوره در بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ سایت کاغذبازی، می‌توانید با کارشناسان در ارتباط باشید.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام، از امکانات و آپشن‌های بسیار زیادی همچون پست، استوری و لایو برخوردار است. هرکدام از این موارد، مزایای خاص خود را دارند و به شیوه‌های متفاوتی، مخاطب را به خود جذب می‌کنند. البته تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، موضوعی مقطعی و موقتی نیست و استمرار در تبلیغات باعث خواهد شد، محتوا و برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.

اگر از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید، صددرصد متوجه افزایش سرعت فیدبک و بازخوردها خواهید شد. سعی کنید محتوایی باکیفیت و مفید آپلود کنید تا مخاطب سریعا جذب آن شده و به خواندن کپشن ترغیب شود. هدف از تبلیغات در اینستاگرام را می‌توان معرفی برند، افزایش ترافیک سایت، اینگیجمنت یا میزان تعامل، تبدیل مخاطب به مشتری و خریدار، افزایش ویو و بازدید و غیره دانست.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

جهت تبلیغ پیج اینستاگرام خود، چندین راه مختلف پیش‌ِ رو دارید که لازم است مفصل آن‌ها را توضیح دهیم. پروموشن پست، تبلیغ توسط پیج‌های عمومی، اینفلوئنسر مارکتینگ و غیره از روش‌های تبلیغ در اینستاگرام هستند.

_ پروموشن(promotion) اینستاگرام

زمانی که گزینه قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) پیج کاری خود را فعال کنید، متوجه یک بخش جدید در اینستاگرام با عنوان پروموشن(promotion) اینستاگرام خواهید شد. پروموشن کردن پیج بدین معناست که از این پس اینستاگرام، محتوای پیج شما مثلا پست‌های تبلیغاتیتان را نمایش خواهد داد.

پروموشن کردن محتوای اینستاگرامی، در محیطی مثل ایران که شرایط فیلترینگ و تحریم‌ها کارها را کمی پیچیده کرده، سخت‌تر است و افراد برای فعال‌سازی این گزینه نیازمند پارتنری هستند که در خارج از ایران و به دور از هرگونه محدودیتی، به‌صورت مستقیم، این فرآیندها را پیگیری کند.

_ تبلیغات توسط بلاگرها و اینفلوئنسرها

امروزه با ورود به شبکه‌های اجتماعی، می‌توان شاهد فعالیت تعداد بسیار زیادی از بلاگرها یا اینفلوئنسرها در زمینه‌های مختلف بود. می‌دانیم که هر پیج، با توجه به محتواهای گوناگون، مخاطبان متفاوتی از اقشار مختلف دارد. در تبلیغات خود، به این نکته توجه کنید که درون‌مایه پیج اینفلوئنسر موردنظرتان، هم‌راستا با تبلیغات شما باشد تا نتیجه بهتری در جذب مخاطب بگیرید.

این روش، تاثیرگذارترین روش برای تبلیغ پیج محسوب می‌شود که هزینه زیادی نیز برای آن باید پرداخت کنید؛ چراکه برند شما توسط فردی تبلیغ خواهد شد که طرفداران واقعی و فعال دارد.

_ تبلیغات در پیج‌های عمومی و پربازدی

این روش یکی دیگر از بهترین‌ انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام است که به همه صاحبان کسب‌ و کار اینترنتی توصیه می‌شود. البته در مقایسه با روش قبلی تاثیر کمتری در جذب مخاطب دارد و به همین دلیل هزینه کمتری برای تبلیغات در این مدل نیاز است. اگر بودجه کافی دارید، بهتر است از روش تبلیغات توسط اینفلوئنسرها استفاده کنید. اما در صورت کمبود بودجه می‌توانید به همین روش نیز اکتفا کنید.

اینستاگرام |تبلیغات

تمامی قوانین تبلیغات در اینستاگرام که باید بدانید

اگر به کار کردن در اینستاگرام احتیاج دارید، باید تمامی قوانین حیاتی اینستاگرام را هم بشناسید. قوانینی که در صورت رعایت نشدن جریمه‌های سنگینی را به همراه خواهند داشت. در ادامه به طور کامل این قوانین را توضیح داده‌ایم.

قانون شماره یک: استانداردهای جامعه  را در نظر بگیر

یکی از خط قرمزهای اینستاگرام زیر پا گذاشتن استانداردهای جامعه است. یعنی شما نباید مسائلی که در کل دنیا عرف نیست را تبلیغ کنید. علاوه بر اینستاگرام، برای اینکه فروش بالایی داشته باشید یا تعداد زیادی فالوور جذب کنید، از تبلیغات‌های نامتعارف با فرهنگ ایرانی بپرهیزید.

درسته که خیلی از ناهنجاری‌ها می‌تواند در مدت زمان کمی تعداد بالایی فالوور جذب کند، ولی باور کنید که این فالوورها تنها برای مدت زمان کمی آن‌ها را همراهی کردند. این نکته را هم در نظر بگیرید که شما همیشه در دنیای مجازی زندگی نخواهید کرد، پس در اینستاگرام طوری رفتار کنید که فردا روز بتوانید تو صورت همسایه‌تون نگاه کنید.

اگر به دنبال افزایش تعداد فالوورهاتون هستید، راهکارهای بهتری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. خرید فالوور واقعی یک راهکار عالی است که بسیاری از پیج‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. تا به حال براتون پیش اومده که یک ویدئوی خیلی ساده با تعداد ویو میلیونی در اکسپلوررتون نمایش داده بشه؟

اگر برای شما پیش نیومده، باید بگم که نصف بیشتر پست‌های صفحه اکسپلورر من را همین ویدئوها تشکیل دادند. خب چرا وقتی این ویدئو خیلی ساده و بدون خلاقیته ویو بالا خورده؟ جوابش کاملا مشخصه، تعداد بالای ویو به خاطر خرید فالوور فعال و خرید لایک ارزان قیمته! حالا شما فرض کن که یک محتوای فوق‌العاده و خلاقانه تولید کنید یا یک محصول منحصر به فرد با قیمت مناسب را قرار بدهید و تعدادی هم فالوور یا لایک بخرید. تنها نمایش یکی از پست‌هاتون در اکسپلور اینستاگرام به معنای موفقیت بی حد و مرز شما است.

قانون شماره دو: تبلیغ محصولات و خدمات غیرقانونی قدغن

از دیگر قوانین تبلیغات در اینستاگرام, عدم اجازه تبلیغ محصولات و خدمات غیر قانونی است. حالا این محصولات شامل چه مواردی می‌شه؟ هر محصول یا محتوای خاک بر سری، منحرف کننده، خطرناک، مجرمانه و … در این دسته قرار می‌گیرند. پس همین الان شیطان را لعنت کنید و از فکر چنین محتوا یا محصولاتی بیرون بیاید.

قانون شماره سه: اقدامات تبعیض آمیز

یکی از بهترین قوانین تبلیغات در اینستاگرام که کلی دعای خیر براش رقم زده، عدم اجازه نشر تبلیغات تبعیض آمیز است. حالا این اقدامات و تبلیغات تنها شامل تبعیض‌های نژادپرستی و قومیتی نمی‌شه. هرگونه تبعیض سنی، نژادی، گرایش جنسی، جنسیتی، ملی، وضعیت خانوادگی، وضعیت جسمی و معلولیت در این دسته ممنوعه قرار می‌گیرند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که حیات و ممات شما در اینستاگرام به جلب رضایت فالووراتون بستگی دارد. پس به طور جدی از این موضوع‌ها فاصله بگیرید. فالوور ایرانی آنقدر باهوش و فهیم است که با دیدن این تبلیغ‌ها هم پیج را ترد کنه هم آن را ریپورت!

قانون شماره چهار: محصولات تنباکو

جا دارد که از اول همه یه کف قشنگ برای اینستاگرام با این قوانین کاملش بزنیم. کاش تو کل دنیا چنین تبلیغاتی منع می‌شد. بله در اینستاگرام هیچ کارخانه و کمپانی یا خرده فروشی حق تبلیغات محصولات تنباکو را ندارد.

قانون شماره پنج: محصولات وابسته به مواد مخدر و خود مواد مخدر

واقعا توقع دارید، اینستاگرامی که اجازه تبلیغ محصولات تنباکو را نمی‌دهد، تبلیغ مواد مخدر را قانونی کنه؟ بله مثل این که کسی چنین توقعی ندارد. هر گونه تبلیغات مواد مخدر و محصولات یا سرگرمی‌های وابسته به آن در اینستاگرام ممنوع است. می‌دونم که سمتش نمی‌رید، ولی باز به محصولات یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید، دقت داشته باشید. خیلی از این محصولات و تبلیغات ظاهر زیبایی دارند، ولی در باطن محصولات خوبی را به فروش نمی‌رسانند.

قانون شماره ششم: مکمل‌های بی خطر

اینستاگرام اجازه تبلیغات مکمل‌های ناامنی که در ظاهر بی خطر هستند را نمی‌دهد، البته در فیس بوک چنین تبلیغاتی به وضوح دیده می‌شود. راستی هر گونه تشویق و ترغیب فالوور اینستاگرام به خرید چنین مکمل‌هایی در این دسته قرار می‌گیرد.

قانون شماره هفتم: مواد منفجره، سلاح و مهمات

این قانون هم که به وضوح مشخص بود. شما نباید مواد منفجره، سلاح یا مهمات را تبلیغ کنید. در واقع در قوانین تبلیغات در اینستاگرام ذکر شده که هر گونه لوازم جانبی سلاح‌ها هم در لیست سیاه آن قرار دارد.

قانون شماره هشتم: محصولات و خدمات مخصوص بزرگسال‌ها نه ما

اینستاگرام تنها تبلیغ محصولات یا خدمات مرتبط برای جلوگیری از بارداری و برنامه‌ریزی خانگی و زناشویی را اجازه می‌دهد. در واقع هرگونه وسیله یا خدماتی که منجر به افزایش لذت‌های جنسی با مربوط به این مسائل می‌شود تنها باید افراد بالای 18 سال را هدف قرار دهند. در غیر این صورت باید با اینستاگرام خداحافظی کنند.

من در همه مقالاتم شما را دعوت به فعالیت در اینستاگرام می‌کنم. چون تعداد ایرانیان حاضر در این برنامه در حدود 50 میلیون نفر می‌شود. یعنی یک زمینه مناسب با تعداد خیلی خیلی خیلی بالایی مخاطب دارد. پس تا می ‌توانید از این زمینه و پتانسیل برای کسب درآمد باید استفاده کرد.

فقط ببینید درآمد اینستاگرام چقدر بالا است که مدیرهای دیجی کالا خرده فروش‌های اینستاگرامی را مهم‌ترین رقیب خودشان معرفی کردند.

دکمه بازگشت به بالا