اقتصادیفعالان کسب و کار

هر دقیقه اینستاگرام چقدر حجم مصرف میکند؟

اینستاگرام چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که روزانه زمانی را صرف گشت‌و‌گذار و تماشای عکس و ویدئو در اینستاگرام می‌کنید و کاملاً از گذر زمان غافل می‌شوید و از این موضوع گله مندید چرا با این که دانلودی ندارید، بسته اینترنت شما زود به پایان می‌رسد. حتما شما نمی‌دانید که با هر دقیقه تماشای عکس و ویدئو در اینستاگرام مقداری از حجم اینترنت شما مصرف می‌شود. برای این که بدانید هر دقیقه چقدر اینستاگرام اینترنت شما را می‌بلعد و راه‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام اپل چیست، با ما همراه باشید.

تنظیمات اینترنت برای اینستاگرام |چگونه اینترنت اینستاگرام را رایگان کنیم

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

وقت گذراندن در اینستاگرام اصلا برای شما ارزان تمام نمی‌شود و دیدن ویدئوها، پخش‌های زنده، تصاویر و … در اینستاگرام بسته داده‌های تلفن شما را نه تنها مصرف می‌کند که می‌بلعد. البته دیدن تصاویر آن قدر اینترنت مصرف نمی‌کند. به‌طور‌کلی، مشاهده ۴۰ عکس توسط ربات اینستاگرام ویرگول حدود یک مگابایت اینترنت مصرف می‌کند، اما بیشترین حجم مصرفی اینترنت، با بارگذاری عکس، ویدئو، لایو و مشاهده ویدئو از بین می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین میزان مصرف اینترنت هنگام استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام این گونه است که هر ۵ دقیقه در اینستاگرام حدود ۷۰ مگا بایت اینترنت شما مصرف می‌شود.

از کجا میزان مصرف اینستاگرام را ببینیم؟

برای این که مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های خودتان را بررسی کنید. به روش زیر عمل کنید:

برای این کار در اندروید از مسیر Settings > Wireless & Networks > Data Usag به بخشی خواهید رسید که نشان دهنده میزان مصرف اینترنت در مدت اخیر است. در این قسمت میزان مصرف اینترنت داده تلفن همراه توسط هر اپلیکیشن مجزا را مشاهده خواهید کرد. بازهم تاکید می‌کنم که این بخش مختص اینترنت سیم کارت یا داده تلفن همراه است و میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها توسط وای فای را نشان نخواهد داد. شما برای دسترسی به میزان مصرف اینترنت در وای فای باید به بخش Show Wi-Fi usage در همین منو بروید.

راه‌های کاهش مصرف اینترنت

یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود حجم زیادی از اینترنت شما، در عرض چند ثانیه توسط اینستاگرام از بین برود این است که وقتی شما وارد این برنامه می‌شوید، ویدئو‌ها به‌صورت خودکار شروع به لود شدن می‌کنند. در نتیجه، یکی از راه‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام این است که جلوی این لود شدن‌های خودکار را بگیریم. برای این کار به صفحه پروفایل‌تان در اینستاگرام بروید و آیکون سه خط را که در بالای صفحه قرار دارد، لمس کنید و وارد بخش setting شوید.

قدم بعدی این است که گزینه account را انتخاب و به بخش cellular data use مراجعه کنید. در نهایت، گزینه data saver یا use less data را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، پیش‌دانلود فیلم‌های اینستاگرام متوقف می‌شود و دیتای مصرفی توسط اینستاگرام، به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. البته، این را هم در نظر داشته باشید که فعال کردن این گزینه، باعث می‌شود کمی برای تماشای فیلم‌ها معطل شوید تا دانلود شوند. موضوع دیگر این که، اگر به Wi-Fi متصل باشید، فعال کردن این گزینه تاثیری بر تنظیمات پیش‌فرض اینستاگرام نخواهد داشت.

ناگفته نماند که درست زیر گزینه data saver یا use less data، گزینه دیگری به نام high-resolution media وجود دارد که فقط مخصوص گوشی‌های اندروید است. این گزینه به معنای «پخش رسانه‌ها با وضوح بالا» است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، مربوط به کیفیت تصاویر و ویدئو‌های اینستاگرام است. با غیرفعال کردن high-resolution media، کیفیت و وضوح تصاویر و ویدئو‌های موجود در اینستاگرام کم می‌شود و به دنبال آن، دیتای مصرفی اینستاگرام هم کاهش می‌یابد.

چگونه می توان میزان مصرف حجم اینترنت اینستاگرام را مدیریت کرد؟

برای محدود کردن مصرف اینترنت می توان از گزینه‌ای در اینستاگرام استفاده کرد که این شبکه اجتماعی برای مدیریت کردن حجم مصرفی در نظر گرفته است. برای این کار به گزینه تنظیمات پروفایل رفته و وارد حساب شوید سپس در قسمت مصرف داده تلفن همراه صرفه‌جویی داده را فعال کنید. بسیاری از کاربران معتقدند که مقدار زیادی از زمان و حجم اینترنت خود را صرف شبکه اجتماعی اینستاگرام می کنند و نیاز است تا مصرف آن را مدیریت کنند. بررسی ها نشان می دهد؛ به طور میانگین میزان مصرف اینترنت هنگام استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به این صورت است:

5 دقیقه = 70 مگابایت

30 دقیقه = 350 مگابایت

60 دقیقه = 700 مگابایت

90 دقیقه = 1 گیگابایت

180 دقیقه = 1.4 گیگابایت

بسیاری از کاربران معتقدند که مقدار زیادی از زمان و حجم اینترنت خود را صرف شبکه اجتماعی اینستاگرام می کنند و نیاز است تا مصرف آن را مدیریت کنند. با این وجود شاید روش های مختلفی در این زمینه وجود داشته باشند و با جستجو در بستر گوگل با آنها آشنا شوید. اما شما می توانید از داخل اینستاگرام، اقدام به کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام کنید.

آمار کاربران اینستاگرام

سن و جنسیت

در مقایسه با فیس بوک، اینستاگرام یک شبکه ارتباطی از کاربران جوان است. براساس داده‌های آماری سایت استاتیستا، بیش از نیمی از جمعیت جهانی کاربران اینستاگرام کمتر از 34 سال سن دارند. 30% مخاطبان جهانی اینستاگرام بین 18 تا 24 سال و 35% بین 25 تا 34 سال هستند. از تعداد کاربران اینستاگرام 3/56 درصد از کاربران زن و 7/43 درصد مرد هستند. همچنین 72٪ نوجوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

جغرافیا

از آنجا که اینستاگرام نزدیک به یک دهه فعالیت نموده و تأثیر فزاینده‌ای داشته، از داشتن کاربران جهانی به خود می‌بالد. چنانچه ایالت متحده آمریکا با 120.7 میلیون کاربر بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهد. بعد از آن، هند با 37 میلیون کاربر و برزیل با 72 میلیون کاربر بالاترین مخاطبان جهانی اینستاگرام به شمار می‌آیند.

میزان استفاده از اینستاگرام

بعد از فیس بوک، اینستاگرام دومین شبکه‌اجتماعی است که روزانه از آن استفاده می‌شود.از هر 10 کاربر حدود شش نفر حداقل روزانه یک بار وارد اینستاگرام می‌شوند. 63% از کاربران به صورت روزانه، 21% به صورت هفتگی و 16% در فواصل زمانی طولانی‌تری وارد اینستاگرام می‌شوند.

کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین و تأثیر‌گذارترین شبکه‌های‌اجتماعی کسب‌و‌کار به شمار می‌رود. برآورد می‌شود 75.3% از مشاغل در سال 2020 در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. اینستاگرام اکنون بیش از 2 میلیون تبلیغات ماهانه و 25 میلیون پروفایل تجاری دارد. این شبکه‌اجتماعی در سال 2019، از طریق آگهی20 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.  بیش از 200 میلیون اینفلوئنسر حداقل روزانه از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند. همچنین 70%علاقه‌مندان به خرید برای پیدا کردن محصولات مورد نظر خود به اینستاگرام مراجعه می‌کنند. پیش بینی می‌شود درآمد اینستاگرام به 14 میلیارد دلار برسد.

حقایق جالب دیگر درباره اینستاگرام

-اینستاگرام ششمین شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان است.

– تعداد کل کاربران فعال ماهانه اینستاگرام بیش از یک میلیارد است.

به طور کلی استفاده مداوم از اینستاگرام به مدت 5 دقیقه 33 مگابایت،30 دقیقه 201 مگابایت، 60 دقیقه 402 مگابایت و 90 دقیقه 603مگابایت داده مصرف می‌کند.

– تعداد کل کاربران فعال روزانه اینستاگرام بیش از 500 میلیون است.

– تعداد مشاغل موجود در اینستاگرام بیش از 50 میلیون است

– تعداد لایک‌های اینستاگرام در روز 4.2 میلیارد است.

-صفحه جستجوگر اینستاگرام روزانه توسط 200 میلیون کاربر مشاهده می‌شود.

-بیش از 50 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام بارگذاری شده است.

-50% از کاربران اینستاگرام هر ماه از صفحه جستجوگر استفاده می‌کنند.

-کاربران اینستاگرام در روزهای هفته، سه شنبه و پنج شنبه‌ها بیشترین استفاده را از اینستاگرام می‌کنند.

-ویدیوهای اینستاگرام بیش از 2 برابر بیشتر از عکس‌های اینستاگرام افراد را به خود جذب می‌‌کند.

منبع: دیجی رو

دکمه بازگشت به بالا