اقتصادی

آمریکایی‌ها برای کنترل چین به شرق و انگلیسی‌ها برای مهار روسیه به غرب آسیا می‌روند/ لندن توطئه طراحی و واشنگتن اجرا می‌کند

وزیر دفاع لوید آستین برنامه خود را برای تمرکز بر استقرار نیروهای نظامی در سراسر جهان ، چگونگی تمرکز بیشتر بر روی چین و روسیه بدون حضور طولانی مدت در غرب آسیا و ایجاد این تغییرات با بودجه بالقوه کمتر ارائه داد.

دولت بایدن ، مانند دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ، چین و نه شبه نظامیان افراطی مانند القاعده و داعش را یک چالش امنیتی طولانی مدت و اولویت اول ایالات متحده می داند ، اما بر خلاف سلف خود ، مدیون ارزش تعهدات آمریکایی ها برای کشورهای عضو ناتو ، و این می تواند منجر به تغییرات اساسی در پایگاه های نظامی ایالات متحده و حضور در آسیای غربی ، اروپا و آسیا و اقیانوسیه شود.

برای بررسی این مشکل با صباح زنگنا ، کارشناس امور بین الملل ما مکالمه ای داشتیم که در زیر نشان داده شده است:

من هستم: تحولات در عراق به سمتی پیش می رود که آمریکایی ها در جهت خارج شدن از سیاست های خود در پیش گرفته اند و آنها به انگلیسی ها جایگاه خود را در چارچوب ناتو خواهند داد. پیشرفت های کنونی را چگونه ارزیابی می کنید؟

زنگنه: مجموعه تحولات در عراق نشان می دهد که ایالات متحده موقعیت ، موقعیت و پایگاه خود را از دست داده است ، به ویژه پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به اتومبیل حامل شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندیس و شهادت رهبران مقاومت. علاوه بر این ، پس از تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای خارجی از این کشور ، عملیات های مختلفی در شهرهای مختلف و جاده های عراق در حال انجام است که کاروان های لجستیکی آمریکا را هدف قرار می دهد.

    صباح زنگنا ، کارشناس خاورمیانه (گروه خبری گروه بین الملل)

ارزیابی مقامات آمریکایی نشان می دهد که حضور نیروهایشان در عراق گران تر است و در آینده کاری از پیش نخواهد برد. علاوه بر این ، آنها تمایل دارند با تاخیر قابل توجهی عقب نشینی نیروهای خود را به تأخیر بیندازند. این پرونده به طور غیرمستقیم توسط دولت نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی پشتیبانی می شود. دولت عراق تأیید می کند که روابط ایران و عراق و آمریکا باید در چارچوب تفاهم و استراتژی ادامه یابد.

با توجه به استراتژی اتلاف وقت آمریکایی ها و رویکرد دولت عراق ، هیچ تصمیم مشخص و مشخصی در مورد عقب نشینی نیروهای نظامی وجود ندارد. اگرچه سفیر انگلیس در عراق و برخی از سفرای غربی با وزیر خارجه ، نخست وزیر ، رئیس پارلمان و رئیس پارلمان عراق گفت وگو کرده بودند ، اما این تحولات باعث می شد که ایالات متحده قصد دارد از نیروهای ناتو بیشتر در عراق استفاده کند. عراق


بیشتر بخوانید:

ایالات متحده بیشتر از هر کشور اروپایی انگیزه تحویل مأموریت خود را به انگلیس در عراق دارد


من هستم: ادعای ناتو در مورد آموزش در عراق چقدر صحت دارد؟

زنگنه: ناتو شامل همه کشورهای غربی است و ادعا می کند که در زمینه آموزش در عراق حضور دارد. این ادعا باید بررسی شود ، زیرا وقتی صحبت از فروشنده اسلحه در عراق یعنی آمریکایی ها می شود ، مشخص است که چه نوع آموزشی لازم است. نکته دیگر ظهور و تجدید حیات سازمان تروریستی داعش در عراق است و عناصر تروریستی هر روز در برخی از مناطق کشور رخ می دهد. این حوادث در حالی رخ می دهد که ایالات متحده و نخست وزیر عراق تأیید می کنند که مبارزه با داعش و گروه های تروریستی باید ادامه داشته باشد.

    صباح زنگنا ، کارشناس خاورمیانه (گروه خبری گروه بین الملل)

علی رغم تصمیم پارلمان عراق ، دولت عزم جدی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی نشان نمی دهد و گاهی اظهارات ضد و نقیضی را ارائه می دهد. دولت کاظمی باید نامه ای رسمی به آمریکایی ها صادر کند و از آنها بخواهد عراق را ترک کنند ، که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و این روند باید با توجه به زمان بندی آمریکایی ها بررسی شود.

من هستم: گفته می شود که تمرکز نیروهای آمریکایی در شرق آسیا ، به ویژه چین افزایش خواهد یافت. آیا اختلاف بین دو ابرقدرت رنگ واقعیت دارد؟

زنگنه: همانطور که توسط سیاست های دولت ایالات متحده مشهود است ، نیروهای آمریکایی می خواهند به تدریج از منطقه خارج شوند و فضای لازم برای ناتو را فراهم کنند و با توجه به تنش های اقتصادی بین چین و ایالات متحده ، سیاست تمرکز نیروهای آنها در شرق آسیا قبلاً حدس زده شده است . دور و بر. مطرح شد ، دنبال کنید. با وجود این پیشرفت ها ، زمان و اندازه دقیق انتقال نیروها غیر قابل تصور است.

چینی ها خواستار جنگ نیستند و صحبت در مورد مقابله بیشتر در راستای جنگ روانی است و هیچ یک از این موارد منجر به درگیری نظامی نمی شود و در حالت تهدید و بازدارندگی قرار می گیرد.

من هستم: مزایای عراق برای انگلیس که می خواهند نیروهای خود را در منطقه تقویت کنند چیست؟

توزینش کن انگلیسی ها بسته به روشی که به کار می برند کاملاً به آمریکایی ها بستگی دارند و نان خود را در تنش و جنگ می پزند. البته با خروج ایالات متحده از عراق ، آنها به دنبال منافع خود در منطقه هستند و حضور نیروهای این کشور در خاک عراق در این زمینه تعریف می شود. آنها در یمن نیز همین نقش را داشتند و سعی کردند با ایجاد بحران ، درگیری های داخلی در یمن و منطقه بدمن را القا کنند.

به عبارت دیگر ، طرح های انگلیس و آمریکا آن را اجرا می کنند. پایگاه های آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس این توهم را به انگلیسی ها داد که می توانند مشکلات منطقه را حل کنند و با ایجاد وحشت و اختلاف ، اسب آمریکایی را سوار می شوند. ما آنها و ایالات متحده را در منطقه می بینیم ، اما تلفات آمریکایی ها بسیار بیشتر از انگلیس است. انگلیس در پشت صحنه توطئه گر و ایالات متحده آن را اجرا می کنند.

از طرف دیگر ، ناتو از افزایش نیروهای خود در منطقه دریغ نمی کند و قطعاً به دنبال توافق با دولت فعلی عراق در زمینه های مختلف از جمله آموزش ، تجارت و سایر موارد است و در تلاش است تا حضور خود را در منطقه افزایش دهد. . منطقه غرب آسیا. این حضور با هدف کنترل بسیاری از تهدیدهای عمومی ، از جمله افزایش نفوذ روسیه در منطقه است. تهدید دیگر مهاجرت مردم از منطقه به اروپا و ایجاد جای پای در کشورهایی است که قبلاً وجود نداشته اند. علاوه بر این ، به نظر می رسد که ناتو ، به ویژه لندن ، در تلاش است در آینده بر ایران ، سوریه و عراق تسلط یابد. این اهداف کلی ناتو است و او از انجام مرحله به مرحله آن دریغ نمی کند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا