اقتصادی

مناسک حسینی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است

سید حسن نصرالله در نهمین شب ماه محرم‌الحرام اعلام کرد که مناسک حسینی و محافل عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) به ویژه از سال ۱۳۵۷ یعنی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پیشرفت و تحول چشمگیری داشته است.

به گزارش اخبار ورزشی، دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در سخنانی در مراسم عزاداری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) بر لزوم پرسش از علما و نخبگان در مورد هر گونه شهبه‌ای تأکید کرد و گفت: هر شک و شبهه‌ای در مورد موضوع عقیدتی یا سیاسی یا هر موضوع دیگری را باید پرسید تا علما و نخبگان روشن کنند و این همان چیزی است که امام خامنه‌ای آن را «جهاد تبیین» نامیدند.

سید حسین نصرالله در ادامه افزود: در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) یک نفر دو روز پیاده روی می کرد تا به آن حضرت برسد و یکی دو سؤال از ایشان بپرسد.

وی تأکید کرد که فرزندان در خانه سؤالات زیادی دارند و پدر و مادر باید به آنها پاسخ دهند و روشن کنند و برایشان توضیح دهند و در قیامت در این باره سؤال خواهند کرد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: در ایالات متحده، شهردار لس آنجلس گفت که ۵۰ هزار خانواده بی‌خانمان در خیابان‌های شهر وجود دارد.

سید نصرالله تصریح کرد: امام موسی صدر وقتی با دانشگاهیان می‌نشست، آکادمیک صحبت می‌کرد، یا وقتی با عموم مردم می‌نشست، ساده صحبت می‌کرد، بنابراین ما باید این مسیر را در پیش بگیریم و برای متقاعد کردن مردم از روش «سهل الممتنع» استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که باید در مورد آگاهی امت انجام داد این است که نباید به انتشار شایعات، اخبار کذب و شبهات حتی در زمینه یک سوال کمک کرد.

سید نصرالله افزود: ما نباید در جنگ آگاهی به دفاع از خود اکتفا کنیم، بلکه باید مثلاً به سمت حمله حرکت کنیم. اگر در مورد ارزش زن در اسلام سؤالی وجود دارد، ما از نقش زن در غرب می پرسیم.

وی با بیان اینکه به برکات انقلاب اسلامی، مجالس و مراسم حسینی پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود: خط بیان شعائر و مناسک حسینی از سال ۱۹۲۲تا ۱۹۷۹ کند بود و با پیروزی انقلاب اسلامی این خط تغییر کرد و روند صعودی شد.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر تعداد حاضران در مجالس عاشورا نه هزار و دو هزار نفر، بلکه یکصد هزار نفر افزایش پیدا کرده است. شب قبل تعداد حاضران در محفل عاشورایی از ۵۴۰ هزار نفر فراتر رفت و انتظار می رود در شب‌های آینده تعداد حاضران در محافل عاشورایی افزایش یابد و این طبیعی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا