اقتصادی

نوسازی مستمر در بدنه اقتصاد باعث وابستگی سایر نهاد‌ها به جامعه دانشگاهی می‌شود

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با آنا: 

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: اگر نوشوندگی مستمر در بدنه اقتصاد داشته باشیم که این امر بدون دانشگاه امکان پذیر نیست، در اینصورت پروژه کارفرمایی بزرگ داخل دانشگاه شکل می‌گیرد و در نتیجه به ازای فعالیت‌ها حقوق مناسب پرداخت می‌شود. 

یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره فعالیت پژوهشگران دکتری اظهار کرد: دانشجوی متخصص دوره دکتری در نظام پژوهش و فناوری جوامع پیشرفته مثل دانشگاه هاروارد، استنفورد و … در قبال فعالیت خود حقوق دریافت می‌کند.

وی افزود: دولت نمی‌تواند هزینه حقوق پژوهشگران را پرداخت کند؛ بنابراین باید کاری کنیم تا پروژه‌های کلان در بدنه اقتصاد باشد یعنی کار بدنه اقتصاد ایران از قبیل شرکت ها، بنگاه‌ها و تولیدکنندگان بدون پژوهش و فناوری دانشگاهی پیش نرود که لازمه این موضوع نوسازی مستمر بر حوزه تولید است. 

فتح اللهی تصریح کرد: خط تولید محصولات پژوهشی و فناوری در ایران یکسان است و تغییری نمی‌کند، پس اگر نوشوندگی مستمر در بدنه اقتصاد داشته باشیم که این امر بدون دانشگاه امکان پذیر نیست، در اینصورت پروژه کارفرمایی بزرگ داخل دانشگاه شکل می‌گیرد و در نتیجه به ازای فعالیت‌ها حقوق مناسب پرداخت می‌شود. 

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی درباره آینده آموزش عالی ایران در حوزه پژوهش و فناوری گفت: اگر انسان در برابر ایران، انقلاب و شهدا احساس مسئولیت کند، می‌تواند متناسب با اهداف پیش برود.

فتح اللهی ادامه داد: لازمه جهاد کارگروهی است و با در اختیار داشتن امکانات مناسب باید جلوی خروج افراد را گرفت تا بتوانند به درستی و با صلاحیت لازم در راستای برنامه‌ها حرکت کنند و به نتیجه برسند.

دکمه بازگشت به بالا