ورزشی

پشت پرده اختلافات سایپا و صادقی چه بود؟/ همه چیز درباره لیست خرید صادقی

بررسی عملکرد ابراهیم صادقی در تیم فوتبال سایپا نشان می دهد که علی رغم استعفای این مربی ، بازیکنان سایپا تغییرات حاشیه ای نداشته اند.

به گزارش اخبار ورزشی ، پس از استعفا ابراهیم صادقی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال سایپا ، همه فکر کردند که به دلیل شخصیت آرام و متواضع صادقی و سکوت این مدیر ، شاهد تغییرات بی حد و حصر در تیم فوتبال سایپا خواهیم بود ، اما اختلافات در مدیریت و هیئت مدیره باشگاه کار را به جایی رساند که نام صادقی برای اختلافات داخلی باشگاه ذکر شد. در همین حال انتقاداتی در مورد جذب برخی بازیکنان سایپا مطرح شد و عنوان شد که صادقی علی رغم اینکه می داند لیست خود را جذب نکرده اما به دلیل قراردادهای سنگینی که امضا کرده سکوت اختیار کرده تا مسئولان باشگاه بتوانند افراد مورد نظر خود را جذب کنند

اخبار ورزشی اکنون اطلاعات مستندی را در مورد توضیح دیدگاه پرابهام در مورد حاشیه های اخیر باشگاه به دست آورده است.

1- کل قرارداد ابراهیم صادقی با باشگاه سایپا بسیار حرف و حدیث است اما ظاهراً صادقی برای یک فصل 800 میلیون قرارداد منعقد کرده است که برای آن 400 میلیون تومان دریافت کرده و طبق استعفا عملاً بقیه را ترک کرده است. از ادعای او نمی گیرد.

این رقم را می توان یکی از ارزان ترین قراردادهای لیگ برتر از نظر تعداد قراردادهای سرمربی لیگ برتر دانست.

2- ابراهیم صادقی نام چند بازیکن را به صورت کتبی برای لیگ بیستم به باشگاه سایپا داده است تا مدیر این باشگاه بتواند مذاکره و جذب این افراد را انجام دهد. در این لیست

در سمت دفاع فریبرز گرامی ، وحید محمدزاده و عقیل کعبی ، احمد موسوی و حسین ساکی

در پست هافبک دفاعی حمید بوهمدان و علیرضا علیزاده

در موقعیت حمله هافبک های آرش رضاوند ، سروش رفیعی و محمدرضا عباسی

در پست وینگر بابک مرادی ، میلاد جهانی ، فراز امامعلی و حسین مالکی

علی قربانی ، شروین بزرگ ، یونس شاکری و مرتضی تبریزی در خط حمله دیده می شوند. قرار بود یکی از این افراد در هر سمت جذب شود ، اما به دلیل میلیاردها حقوق برخی از این افراد ، سایپایی ها عملا در استخدام این افراد به جز فریبرز گرامی و حسین مالکی ناکام ماندند.

به نظر می رسد ابراهیم صادقی پس از این موضوع بازیکنان جایگزینی را در پست های مختلف معرفی می کند تا ساپیا آنها را با قیمت بسیار پایین تری جذب کند. ابراهیم صادقی در کنار این افراد تأکید کرد که این باشگاه باید تلاش کند تا آرمان رمضانی و آرمین سهرابیان را حفظ کند اما تقاضای چند میلیارد دلاری این بازیکنان باعث شد تا سایپا عملاً در حفظ این دو بازیکن ناموفق باشد.

در همین حال ، صادقی که 21 سال در سایپا به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته سعی کرده است واسطه نباشد که این باشگاه شرایط فنی وی را برآورده نمی کند و نسبت به مدیر باشگاه نگرشی ندارد و از نظر حرفه ای نیز بازیکنان تیمش (اگرچه آنها در لیست اول نیستند) برای حمایت از آنها با اشتیاق مضاعف بازی می کنند و فکر نمی کنند که آنها به عنوان یک جایگزین جذب شده اند.

3- ابراهیم صادقی در دو فصلی که سرمربی سایپا بود ، برنامه ای مدون متناسب با بودجه و هدف باشگاه ارائه داده است. در فصل اول ، تیم ها باید جوان باشند و با هزینه کم علاوه بر ایجاد بازیکن ، در پایان فصل بین هشتم تا دوازدهم قرار می گیرند. سایپا در فصل نوزدهم در جایگاه چهاردهم قرار داشت ، اما توانست بسیاری از بازیکنان جوان را با میانگین سنی 23 سال معرفی کند. 3 به عنوان یکی از جوانترین تیم های لیگ برتر شناخته شد.

در لیگ بیستم ، برنامه مکتوب صادقی برای سایپا این است که این باشگاه علاوه بر روند جوانی ، بازیکنان باتجربه ای را نیز جذب کند تا در پایان فصل در جایگاه هشتم تا دهم قرار بگیرند. گل در سایپا نشان داد که مدیران باشگاه در آن زمان عملاً علاقه ای به سرمایه گذاری در جذب ستاره ها و رقابت در دوره های قهرمانی نداشتند ، اما ظاهراً با آمدن مدیر فعلی ، امید به نتیجه بیشتر شد در حالی که تیم با هزینه کم بسته شد

وی در زمان تصدی صادقی توانست 15 بازیکن جوان را از آکادمی سایپا به تیم بزرگسالان بیاورد که برخی از آنها به تیم ملی امید دعوت شدند و راهی عملی برای معرفی آنها به فوتبال ایران گشوده شد.

4- قطعاً نقاط ضعف و انتقاداتی در مورد ابراهیم صادقی و عملکرد فنی وی وجود دارد که این مربی جوان برای موفقیت بیشتر باید اقدامی در جهت رفع نقاط ضعف انجام دهد اما رفتار مدیر باشگاه توسط وی ، بازیکنان سابق و مربیان فعلی “وفادارانه است” ” به کلوب. صادقی معروف به مرد نارنجی توانست زنده بماند و اخراج شد و تا پایان فصل همه ادعاهای خود را از سایپا طلب کرد ، اما وقتی دید مدیر عامل و هیئت مدیره از نتیجه کار راضی نیستند ، به درخواست آنها استعفا داد برای ایجاد تغییرات فنی باشگاهی را باز کنید. این در حالی است که به گفته ابراهیم صادقی ، مدیرعامل باشگاه حتی پاسخی به استعفای وی از طریق پیامک نداده است.

در پایان امید است که روند تصمیم گیری در باشگاه ساخت یافته سایپا به گونه ای انجام شود که از رویکرد ساخت این باشگاه کاسته نشود و نتیجه فداکاری هدف ساخت این باشگاه موثر نباشد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا